Brian93 Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 hvordan får du av mansjetten på drivakslen ? Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Du har tatt av muttea på drivakselen. Da har du to valg: a) skru løs drivakselen innerst og ta ut hele drivakselen b) løsne bærekula slik at du får sving ut navet og drivakselen ut av navet Så tar du av klemringene på knuten til drivakselen Hold drivakselen fast, i en skrustikke om den er tatt ut, eller hold den med en Vicegrip tang. Så tar du en kraftig hammer og slår av drivknuten utover. Sett på ny mansjett og slå knuten inn på akselen igjen. Fyll inn fett, og sett på klemringer. Sett sammen igjen og kjør. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian93 Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 glemte å skrive at det var indremansjett :P men det er den samme måten ? :) Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 (endret) Indre mansjett sitter fast i den ytterste metallringen med de seks torx-skruene som holder knuten til girkassen. Med andre ord må du skru av de seks skruene. Resten blir som Bwana skriver, anbefaler å ta av akselen ved skifte av indre mansjett, dette så sant du ikke har tilgang til grav. Den "tynne" enden av mansjetten holdes fast med en klemring. Som på ytre knute holdes akselen fast til knuten med en låsering. Endret Januar 8, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Indre mansjett sitter fast i den ytterste metallringen med de seks torx-skruene som holder knuten til girkassen. Med andre ord må du skru av de seks skruene. Resten blir som Bwana skriver, anbefaler å ta av akselen ved skifte av indre mansjett, dette så sant du ikke har tilgang til grav. Den "tynne" enden av mansjetten holdes fast med en klemring. Som på ytre knute holdes akselen fast til knuten med en låsering. Det er xzn bolter, ikke torx. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian93 Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Alt gikk helt fint helt til kulene i kule lagret kilte seg fast og datt ut når jeg skulle montere det igjen, hva gjorde jeg feil? må jeg kjøpe nytt kulelaget? Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Alt gikk helt fint helt til kulene i kule lagret kilte seg fast og datt ut når jeg skulle montere det igjen, hva gjorde jeg feil? må jeg kjøpe nytt kulelaget? Nei, det går bra. Rengjør hele drivknuten skikkelig, monter det sammen igjen og sett alt inn med nytt fett. Er fort gjort å rengjøre og sette dette sammen igjen :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian93 Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Ikke værre nei, var redd for alt måtte bli nytt :P men nydag igjen i mårra ;D Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Ser nå at du skrev kulelager og ble da litt i tvil hva du ville frem til ;) Regner med at det var kulene i drivknuten du mente, i såfall er det bare å rengjøre grundig, montere sammen og sette inn med fett. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian93 Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Ja, det var de jeg mente :) Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg