Titus89 Skrevet Desember 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2010 hei har ein audi 80 1994 modell (b4) med 2.0E Den døde helt plutselig i dag, uten forvarsel eller noe, og etter ei stund i garasjen så har eg funnet ut det er bensinpumpa som er gåen. har koblet fra eine bensinrøret framme på motoren og så prøvd å starte, det kommer ingen bensin. Lurer derfor på om det er noe annet som kan føre til samme feilen? sikring, relee? Noen som vet hvilken type pumpe som passer til abk motoren? gjerne på biltema siden di har åpent på julafta! ? :) Takk for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Bensinpumpereléet trekker KUN dersom det får pulser fra hall-giveren. Sjekk derfor først om du har gnist på pluggene ;) Har du ikke det så er feilen i tenningssystemet og ikke i bensintilførselen ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Desember 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 sleng 12v rett på pumpa, virker den kan det være motorstyringreleet ditt som monger seg.... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Desember 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Bensinpumpa skal normalt få strøm i ca 1,5 sekunder når tenninga slås på. Kommer det ikke en sprut da, så sjekk først om du får strøm til pumpa. Kan være rele, eller sikring - men mest trolig defekt pumpe. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Titus89 Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 ble litt lettere når eg endelig fant multimeteret mitt :p viste seg at det var både motorstyringsreleet og bensinpumpa som var røket :S Takk gud for biltema (bensinpumpe 450kr og multimeter 109kr ). Takk for alle svar :D Spesielt Quattro73 ;) du svarer alltid veldig bra ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Takk for alle svar :D Spesielt Quattro73 ;) du svarer alltid veldig bra ;) Takker, prøver så godt jeg kan ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg