Gå til innhold

Titus89

Bruker
  • Innholdsteller

    80
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Titus89

  • Bursdag 12/25/1989

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    80
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    skule
  • Motor (eks 1.6)
    2.0E
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    turbo, nei desverre
  • Fylke
    Sogn og Fjordane

Contact Methods

  • Bosted
    Sogn og Fjordane

Titus89's Achievements

  1. for å informere andre som kanskje sliter med samme: Bensin pumpe rele: releplass 10, motorrom Ecu rele: releplass 14 under "rattet". Var i mitt tilfelle nok med å bytte pumpe relet... takker for hjelpa :)
  2. takker, relet til ecu kunne vel gitt samme symptom?
  3. Hei, har en 80 som har jukset lenge og nå ser det ut som et rele holder på å ta kvelden, er vanskelig å feilsøke for feilen er så sporadisk. Men nå opplevde eg at bensinpumpen ikkje slo inn ved start. Er vel 2 rele som kan føre til dette om eg ikke husker feil, så får bensinpumpe relet signal fra ecu. Noen som har nummer på rele til besinpumpa og relet til ecu? Mener eg byttet de når eg kjøpte bilen. plassering og delenr så eg får rett hos møller hadde vore kjempe ;) takker
  4. skrev vel kanskje litt feil, holder ikkje motoren på maks turtall, holder bare gassen inne til den når ca 5k, kjapt opp og kjapt ned, da er bilen like fin igjen og eg kan kjøre uten feil etter dette. Plugger, tennkabel sett, rotor og fordelerlokk er byttet i denne sammenheng for å utelukke feil. Temp-giver(to-polet) er skiftet for et par år siden(50K siden), men har blitt sjekket i denne sammenhengen nå. Har det mye for seg å ta en diagnose på så gammel bil, er det så mye som er koblet opp mot det systemet og lagrer den evt feilen slik at eg finner den igjen? Kan btw legge med at feilen inntreffer uavhengig av temp (-10 likegodt som +25) Takk for svar quattro73 ;) videre innspill settes også pris på!
  5. Har du sjekket om det kan vere kaldstarten som slår inn? Sjekk termostaten for dette, er det likt som på min, så skal det stå to termostater ein plass på kjøleanlegget, ein blå og ein grå, meiner det er den blå som kontrollerer dette (grå er for dashbordet), denne er 2polet og kontrolleres ved å måle ohm. let litt på forumet, så finner du verdiene den skal ha ved forskjellige temperatuer. TROR det skal vere nok å bare koble den fra og sjå om bilen går betre, men er ikkje noe som burde vere utkobla permanent. Er ikkje sikker på at det er dette som er feilen, men er hvertfall ein del som er veldig lett å kontrollere og billig å evt. skifte.
  6. Hei Har hatt problemer med bilen ei stund no, på kald motor så er det nett som bilen ikkje får bensin. Turtallet går helt ned under tomgangs-grensa, føles ut som den skal dø ut (det gjør den og ca 20% av gangane). Eneste som hjelper da er full klutsj og full gass, etter 1-2 sec på fullt turtall er bilen like fin og kan kjøre uten problem. bruker da alt frå 2sec til 10sec på å komme opp i turtall, varierer veldig, den ligger og brommer på nokre hundre rpm, får da følelsen av at den drukner? Hvis den stopper, så starter den like fint igjen etter et par sec. Den går btw feilfritt på tomgang osv, er bare av og til dette problemet kommer. Har nylig skiftet fordeler, rotor og alle tenningsledningane, det funka ei stund, men no er problemet tilbake :( Nokre forslag? Veit ikkje å feilsøke det når feilen er så sporadisk, greier heller ikkje å "framkalle" den. Var da snakk om ein Audi 80 2.0E 1994 motorkode ABK med 260 000km på telleren. takk for hjelpa :)
  7. Er vel ingenting vi som er over 20 og har hatt klasse A nokre år no treng å tenke på? :) I så tilfelle så er vel heile direktivet bare positivt for ein gangs skyld
  8. Endte med at eg prøvde med rettsliper med fres på, måtte gi meg på det ganske fort, var ikkje mulig å komme til med sveis heller :( så det blei ny eksospakning pluss noe flytende greier :) har funket feilfritt i ca 3 mnd no så :) Ser på det som ein god lærepenge :) er jævla mykkje lettare å bore/gjenge opp i ein dim større enn å kuke med grisepigg evt knekke den! ALDRI meir grisepigg hvertfall!!!! Takk for alle svar ;)
  9. Hei, skulle bytte manifold pakingen p� audi 80'en min. (1994, 2.0E abk) Der var eine bolten knekt av 1-2mm inn i toppen, pr�vde � bore og bruke grisepigg men knakk grisepiggen av inne i bolten :( Noen som har nokre gode forslag p� korleis eg kan f� ut driten, har brukt nokke flytende greier og gamle pakningen for � f� det tett midlertidig, er bakerste bolten ( nederste) s� tviler p� at det holder i lengden. Eineste eg kommer p� er � �bruke dremel eller lignande � file vekk grisepiggen/bolten for s� � gjenge opp i st�rre dim! Eller alternativ 2, bore nytt hull ved siden av, men er da redd for � komme i kanal for olje/kj�leveske? nokre tanker? Bedre/lettere/smartere forslag mottas med store smil!
  10. Alt hjelper, 5000 er 5000 :) ska heller komme tilbake når eg veit endelige summen :) takk for hjelpa alle sammen :)
  11. gode argument i begge retninger her, tror klagen får basere seg på at det kan bli vanskelig å kjøpe igjen tilsvarende for 25 000, ska krangle til siste slutt :p
  12. det er planen, men nokke forslag til hvilke argument som kan brukes i klagen? :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår