Gå til innhold

Skulle lese av feilkoder, hjeeelp!

Ranger emnet


Andreasvage

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Var å skulle lese av feilkoder på omegaen min i dag, men kom ikke inn på hjernen til bilen. Kom bare opp "kommunikasjonsfeil", prøvde å koble opp 4 forskjellige slike feilkode søkere. Bilen starter og fyngerer helt fint. Grunnen til at jeg skulle lese av feilkoder, er fordi ABS lyser lyser og speedometeret ikke virker. Noen som har peiling på hva dette kan være?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hva slags diagnoseapparat du bruker. Om det er slik billig made in china opplegg så er det nok kanskje derfor. Du bør få det sjekka det på opel eller på et annet verksted som har skikkelig utstyr.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hva slags diagnoseapparat du bruker. Om det er slik billig made in china opplegg så er det nok kanskje derfor. Du bør få det sjekka det på opel eller på et annet verksted som har skikkelig utstyr.

 

Det var på opel jeg var, var også på et annet verksted. men ingen av dem får kontakt med hjernen.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke høyre abs-føler fremme som gir signal til speedometeret?

Har du også sjekket at sikring til abs-sentral er ok?

Denne befinner seg fremme i motorrommet et sted. Mener den er på 60 ampere.

 

Siden det er omega og bakhjulstrekk, vil jeg anta at det er en av de følerne bak, altså TC/abs traction control følerne som sender signal til speedometeret ja :D

 

hvis man står iro og burner med omega , så går farten opp på speedometeret. Slik at det MÅ være bak speedoen føler på :D

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår