Gå til innhold

Markering av misnøye med tilstandene for norske billister? -

Ranger emnet


Överladdaren

Anbefalte innlegg

Blir gang på gang oppgitt over de idiotiske forslagene fra våre folkevalgte, men registrerer at ingenting skjer. Påbud/forbud og høyere bøter/avgifter blir tredd nedover ørene til oss bilister, mens vi mumler i skjegget, men gjør svært lite. Registrerer en økt misnøye både her på forumet og på andre bilrelaterte fora i norge, og tror tiden er overmoden for en større mobilisering mot politikernes feilslåtte samferdsels- og avgiftspolitikk.

 

 

Jeg er ikke så naiv at jeg tror det kommer til å utgjøre en større forskjell med en markering, men selv lastebileiernes blokader for noen år siden fikk ting til å skje. Så med litt mediadekning kan vi hvertfall få igang en samfunnsdebatt, som er det første skrittet mot forandringer.

 

 

Mitt forslag er at vi i Oslo (og andre byer med bomring), i forbindelse med vårens første streetmeet veksler inn penger i 50-øringer og tusenlapper, for så å lage fullstendig kaos i bomringen. Med en påfølgende felles avslutning på Karl Johan ved Stortinget eller på rådhusplassen. Dersom nok mennesker stiller opp på dette, og vi varsler media om det kan vi vist vår misnøye med tingenes tilstand, og ikke gjøre som vi vanligvis gjør, snakke mye, men gjøre lite.

 

 

Hvis vi får spredd informasjon om aksjonen på alle bilrelaterte nettsteder o.l tror jeg vi kan få til noe.....

 

Si til Skogsholm hva dere mener om politikken hennes!

 

293671.jpeg

 

Noen som har noen tanker om forslaget?

 

Vær saklig og hold deg til topic!

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes forslaget virker veldig bra, og dette vil faktisk kunne skape en del news ja...

 

Som du sier, ingenting som sier at det ikke er lov å betale med 50 ører, og det kunne virkelig blitt bra hvis bomstasjonene fikk kunder med bare en kroner og 50 ører...

 

Planlegg denne aksjonen en stund fremover, og samtidig sørge for at media er godt fortalt om hva som kommer til å skje...

 

Samferdselspolitikken i Norge blir snakket om, men langt ifra nok, og så lenge det ikke skjer noe ut av diskusjonene så må man lage mer styr. Jo mer mediastyr, jo mer press på politikerene...

 

Bare se på han fyren som tente på seg utenfor Stortinget det... Det fikk konsekvenser, og sørget for mye mediaoppstyr...

 

Handler bare om å vise misnøye, og iflg. TV2 Holmgang så er jo 98% enig med oss om at man bør reagere!

 

My two cents...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke dumt ut det der!

Det vil ihvertfall bli lagt merke til... det må det.. Dersom 150 bilister kommer i en kø og skal betale de 20kronene (eller hva det nå er) i femtiøringer må det bli litt kaos i bomstasjonen.

 

det kjipe med det er at svært mye avhenger av hvordan media velger å fremstille aksjonen.. :(

 

men jeg er med jeg! bedre det enn å sitte her og bare være misfornøyd med hvordan ting utvikler seg uten selv å gjøre noe med det.

 

hva med å lage en poll på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så provosert av å se på holmgang ikveld...!!

Må gå an å få gjort noe..

 

Det er masse snakk hele tiden.. diskusjoner som ikke fører til noe..

Nå må det gjøres noe..

 

80 sone fra gardermoen til Lillehammer tres i kraft imorra..

Dem må da snart skjønne at det ikke er bilene eller fartsgrensene som er problemet.. huff blir så provosert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde ta det i sammenheng med et StreetMeet, samtidig som at vi er sikre på at endel stiller...

 

Det må sjekkes for at det ikke finnes noen regler imot dette, men ser ikke hvordan det kan være kriminellt eller lignende ved bruk av enten 50 øre eller 500kr...

 

Spørsmålet blir vel... Hva gjør de når de ikke lenger kan veksle? Interessant..

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

tanken er veldig bra selv om jeg tror det vil funke bedre med f.eks en 500 lapp.... de vil da gå tom for veksel rimelig fort.

 

Men la nå ikke dette bli som du sier "all talk no action"

 

 

Hvis medlemmene her på forumet sprer budskapet videre på klubbsider og andre forum, og samtidig har en viss seriøsitet, uten å la det skli ut i tull, så tror jeg absolutt at vi kan få til noe.

 

1000-lapp blir til 500 lapp ved første passering, så kan man bruke 500-lappen når man passerer andre gang, mens noen kan kaste skeive mynter i automatene, bomme på automatene eller bare bruke veldig lang tid på å finne frem myntene. Er jo idioter i bomringen hver dag, kan bli spennende å se hva som skjer når alle "idiotene" kommer på en gang ;)

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt forslag!

 

Noe som er viktig å huske på hvis dette blir gjennomført, er at det kan være lurt å oppføre seg på en voksen måte, og prøve å holde seg selv i nakken, hvis man blir konfrontert av noen.

 

Du kommer som regel ikke langt mot politikere, hvis det blir slengt ut ting som "Skogsholm må dø!" eller lignende, tåpelige utsagn. Klare meninger, og seriøsitet gjør hvertfall sitt til at de muligens gidder å høre på hva du har å si.

 

Lykke til! Jeg vil prøve å være med, hvis dette blir et faktum.

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår