Gå til innhold

Sammenligner Hyundai, Honda og Toyota.

Ranger emnet


Nynne

Anbefalte innlegg

De kaller Hondaen for Japans BMW, mens Toyotaen bare går og går. Som regel blir den solgt fordi folk blir lei av den. Hyundaien vet jeg igrunnen ingenting om.

 

Er det folk her som kan hjelpe meg med å sammenligne disse bilene? Jeg har ingen eksperter fysisk rundt meg, kun dere. Og ja, jeg skal kjøpe bil og jeg har kommet frem til de ovennevnte merkene.

 

Jeg har eid og kjørt Audi, Ford(MANGE Ford), Opel, Volkswagen, Volvo, Mercedes, og noen til. Jeg kjenner de merkene godt og trenger ikke anbefalninger på disse merkene. Men Toyota, Hyundai og Honda kjenner jeg ikke godt, annet enn av utseende. Kan noen hjelpe meg? Jeg vet Hyundaien sliter med kulelagrene foran, men ellers vet jeg ikke om noen av slitasjedelene til de forskjellige.

 

 

Jeg skal ha en bil som varer i 2 år, og på de årene skal jeg kjøre mer langdistanse enn bykjøring(jeg har sykkel og busskort). Langdistansen utgjør 6900 km i året, rundt regna. Og den skal ikke koste mer enn 20 000,-.

 

Anyone?

 

Merker jeg ser på nå:

Hyundai Elantra 1.6 -96

Hyundai Sonata 2.0 -97

Toyota Carina

Honda har jeg enda ikke sett i denne prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den prisklassen er det vel generell stand som er viktigast.

Er nok ein fordel å kjøpe ein bil som er nettopp eu godkjent

 

Er ikkje so mange biler i den prisklassen på finn. (ved søk på Tromsø)

Men er bl.a. ein 99 modell Astra med låg km stand der

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Todleif her. I den prisklassen er det absolutt viktigste at bilen er i best mulig stand, nettopp eu-godkjent og har lite rust. Merke er mindre viktig. Jeg tror mange av hyundaiene kan være ok, men det betinger at de ikke har blitt rævkjørt konstant siden de kom ut av fabrikken(som med alt annet).

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kikket på Toyota Corolla 1992-1997:

digiads_car_ads_91968_1.jpg

 

Dette er ihvertfall slitesterke og gode biler, og de ligger lavt i pris. Carina(som du foreslår) er også et godt valg. Hyundaien er nok ikke så verst den heller, men delene er dyrere.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode biler med lite feil, men pass opp for rust. Vet at traversen bak på Elantraen ruster i småbiter, men dette blir byttet på garanti hos Hyundai free of charge. Svakhet i stålet. Hjullager er også en gjenganger på Elantra. Uansett så er dokumentasjon og servicebok et must! Det nytter ikke at bilen er "kjent" for driftsikkerhet når den er blitt behandlet helt rævva :p

 

Nå er det langt ifra spennende biler, men det er sjeldent det er noe feil med de.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info og tips. Har forøvrig bestemt meg for at jeg kan fly å hente en evt bil, så søkeområdet er jo nå mye større.

 

Jeg så på en Hyundai Sonata som jeg kan få til en rimelig penge. servicehefte, eu-ok til 2012, men ser at de bruker 0,95 lpm ved kjøring i 90 kmt, er dette sant? Syns det var litt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info og tips. Har forøvrig bestemt meg for at jeg kan fly å hente en evt bil, så søkeområdet er jo nå mye større.

 

Jeg så på en Hyundai Sonata som jeg kan få til en rimelig penge. servicehefte, eu-ok til 2012, men ser at de bruker 0,95 lpm ved kjøring i 90 kmt, er dette sant? Syns det var litt mye.

 

Samme biltest sa at bilen bruker 0.65 lpm ved bykjøring. Jeg trodde at bilene generelt brukte mindre på langkjøring enn på bykjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare kjørt en Sonata, og når jeg kikka under panseret på den fant jeg ut at motor og girkasse var dønn likt det jeg hadde i min '88 Mitsubishi Galant GLSi, det var en 2.0 8V (4G63)med 4-trinns automat. Tydeligvis har det vært et samarbeid her.

 

Den galanten var jeg knallfornøyd med, så man kan jo kanskje regne med at Sonataen er like god :) Tror du kan bli fornøyd med en Sonata, de er ihvertfall helt ok å kjøre :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,

for faren min og jeg driver å kikker. Jeg har snakket med han her som skal selge sin bil ( http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24511676 ) og han vil senke prisen ved rask avgjørelse. Han sier at det er ingen mangler på den nå. Men jeg er veldig usikker. Det er selvfølgelig ingen garanti uansett hvilken bil man kjøper, men på Sonataen vet jeg ikke hva som er slitedeler engang. Er det noen som har kjennskap til det?

Endret av Nynne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår