Gå til innhold

Toyota Auris Clutch

Ranger emnet


Danish

Anbefalte innlegg

Hei har en Toyota auris 2007 modell, bilen har en halvautomat girkasse. Bilen startet først med å slure i girene og deretter kom det feilmelding på tannhjul i kombien. Bilen vil nå ikke gå fremover elle bakover når man setter girspaken i for eksempel E (D) eller R. Jeg mistenker at det er clutchen som er gåen i den halvautomat girkassen. Noen andre som har vært borti dette tilfelle? 

Hvis det er clutchen i den halvautomatiske girkassen som er problemet vet noen om jeg må bytte aktuator og må kalibrere noe med diagnose? Eller holder det kun med å skifte clutch, trykkplate og utløsningslager?

Evt har dere noe prosedyre på hvordan det er å bytte clutch på den bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/18/2024 den 4:42 PM, Danish skrev:

Hei har en Toyota auris 2007 modell, bilen har en halvautomat girkasse. Bilen startet først med å slure i girene og deretter kom det feilmelding på tannhjul i kombien. Bilen vil nå ikke gå fremover elle bakover når man setter girspaken i for eksempel E (D) eller R. Jeg mistenker at det er clutchen som er gåen i den halvautomat girkassen. Noen andre som har vært borti dette tilfelle? 

Hvis det er clutchen i den halvautomatiske girkassen som er problemet vet noen om jeg må bytte aktuator og må kalibrere noe med diagnose? Eller holder det kun med å skifte clutch, trykkplate og utløsningslager?

Evt har dere noe prosedyre på hvordan det er å bytte clutch på den bilen?

Etter litt google søking så har denne vel en egen elmotor som er koblet til utløserarmen som løser ut clutchen for deg. 

Ellers er det vel et vanlig clutch-opplegg ellers. Ser ut til at den motoren som styrer dette her er svindyr, men den er sannsynligvis også moden for utskifting om den har vært med siden 2007. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår