Gå til innhold

Trenger hjelp. Lyst å kjøpe Volvo 940!

Ranger emnet


HenrikF

Anbefalte innlegg

Heisann! Tenker mye på å kjøpe meg bil om dagen.. Har sett på en volvo 940 på finn, med s-90r styling. Syns den er driiiitfeeet, og det er gjort litt forskjellig med motoren:

Satt i t-16 turbo

Vxt kam

M90 girkasse (orginalt på 92 modell, i think)

smidde stempler og råder

Portet topp

3" eksos

Eneste med bilen er at den må på eu godkjenning, og med de fjørene som står på den (kappa senkesett) så er det vell ikke håp.. Men det jeg lurer på er som følger:

Fjører er jo null problem å bytte, så regner med at det ikke blir no stress..

Men på eu-kontroll, så måler dem jo co2 osv, så jeg burde vell skru den orginal? Er vell ikke vits å ta sjangse på at dem ikke oppdager motoren? Isåfall, er det bare å skru tilbake org chip, dyser og turbo, og koster dette mye?

 

Mvh Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S90 R har jeg aldri hørt om..

 

M90 kasse kom i 1994/95.

 

Vis bilen og ta manglene etterpå. Kappet senkesett sier mye om selve bilen. Bør byttes uansett.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23803595

Er den der:) Har ikke veldig peiling på bil nei, men har heldigvis en kompis som kan hjelpe meg da, han kan heldigvis volvo=) Fjørene skal seff byttes, blir jo sånn gjyngehest med kappa fjører :P Men tror dere det er mulig å stille turbotrykket såpass lavt ned, samt bytte dysene og chip at den kan gå gjennom kontrollen, og betraktes som "orginal" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt den.

Argumenter; Ødelagt clutch, garantert hardt brukt, garantert ukomfortabel og må skru endel for å bruke den. Hvis du har tenkt å ha en bruksbil, så ville jeg kjøpt en mere standard bil enn denne. Av erfarings å blir slike biler veldig dyre da det hele tiden er noe som må ordnes eller fikses på.

 

Men dette er mine meninger etter erfaring med dårlige bilkjøp siden 1993.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt den.

Argumenter; Ødelagt clutch, garantert hardt brukt, garantert ukomfortabel og må skru endel for å bruke den. Hvis du har tenkt å ha en bruksbil, så ville jeg kjøpt en mere standard bil enn denne. Av erfarings å blir slike biler veldig dyre da det hele tiden er noe som må ordnes eller fikses på.

 

Men dette er mine meninger etter erfaring med dårlige bilkjøp siden 1993.

 

helt enig i den!! :)

1990 Volvo 740 f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja! Har sitti å tenkt litt.. Den må på eu-kontroll, det er kappa fjører, og motoren er ikke godkjent ombygd.. Vil jeg ikke få et heeelvette med å bytte tilbake ting, samt at den kommer til å gå på for høy c02 osv, i allefall når det ikke er katalysator på det nye eksosanlegget?

 

Denne her da?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23867210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Trenger hjelp. Lyst å kjøpe Volvo 940!

 

Mvh Henrik

Helt klart. Du trenger hjelp! Fort!:chairshot

 

 

Den sølvgrå var dyr synes jeg uten at jeg følger med på de prisene. Den hadde passert som er relativt-entusiast-eid var det ikke for teipstripa og auelokka. Også skal du vite at '85-88 er de som har så svake råder at eiern forhåpentlig har (hatt vett til å) latt være å skru på trykket. I positiv retning har den fortsatt den orginale luftfilterboksen. Men øyelokk og streamer trekker fortsatt ned på inntrykket. Og for 50K bør det være en ekstremt rustfri bil i tillegg til uskrudd. :eatme:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin den bilen ja! Sitti å lest litt nå, og slått fra meg 740 egentlig, og litt eldre volvoer.. Prata en del med en kompis, og volvoene fram til 93 vil jeg i grunn ikke ha lenger, om det skal herjes litt med, som det garantert skal! Derfor vil jeg gå for en 93 modell eller nyere, da disse har underspyling, slik at undersida av stempelet, samt kryssbolter osv får kjøling;) Flere som er enige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

hei! skal muligens kjøpe meg førstebil om noen få dager, å har vært å sett på en volvo 940 se 2,3l 1992. bilen har utrolig lite rust og ser sinnsykt strøken ut både innvendig og utvendig. under panseret så jeg denne røde svakt falmede blokka, med noen få svetteringer av olje. også noe korroosjon rundt det ene innsugsrøret på manifoilden. eksosmanifoilden var helt forventet god og rusten, men ikke sånn heeelt forjævlig. Kjørte også innom en mekanikervenn av papsen som så det kunne være noe galt med eksosanlegget, eller en form for føler. siden det dukket opp et lite varselsymbol i dashen etter vi holdt for enderøret for å høre etter lekasje. var også en pakning rundt termostaten som hadde gått. bilen har gått 212000km og er gubbekjørt hele veien. helhetsinntrykket mitt var at den så og si var ganske så strøken for å være en 92. så om det er noen er som kan veilede meg litt hadde jeg vært glad for det:D og om det er noen som evt vet hvor jeg kan kjøpe deler for å få en litt mer ungdomsbil ut av den, som f.eks skjørter og bra annlegskomponenter:) prisen hadde han sått til 20 lapper, noe som jeg synes virket som en grei pris:) hva tror dere?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår