Gå til innhold

NB: Til alle med omega b. Sjekk dreneringa ved kupéfilteret

Ranger emnet


opelduude

Anbefalte innlegg

Anbefaler alle som eier en Opel Omega B om å sjekke dreneringa ved pollenfilteret på venstre side under den plastikklista som dekker til viskermotoren og luftinntaket til vifta. Her en dag skulle jeg skifte kupéfilteret og fikk se at det stod ca 8 cm med vann der. Det sitter en propp der som har bare en ørliten åpning til vannet som skal renne ut der og den tetter seg fort. Det resultere i at jeg fikk vann inn i bilen.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den var fullstendig tett hos meg så jeg fjerna hele greia. Er et hull på 2 cm i diameter der nå så når tror jeg ikke det skal tette seg. Jeg har hatt kupévarmer stående på i 3 timer i dag for å tørke gulvtrekket og alt rundt der.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes å huske at dette skal sjekkes på hver service der man skifter kupefilter. Når jeg kjøpte mi stasjonsvogn var alle serviser tatt gjennom hele levetiden hos Opel, men når jeg kjøpte den var det ca.3cm gjørme nedi der. Så man kan spørre seg hva de egentlig gjør på servicene hos opel :)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var utplassert på opel verksted forrige skoleår mens jeg når er lærling på et fritt verksted. Det er mye mer stress på merkeverkstedet så de gjør ikke mer enn de må der.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer an på hvilket verksted man bruker. Er mye akkord på verkstedene, og da tror jeg at de hopper over slike "bagateller", og tar det viktigste.

Den jeg har nå som kommer fra Skien, er det helt rent og ikke en rustflekk rundt gummislangen. Så det er forskjell ja.

Jeg kutter ca. en cm av slangen i innerskjermen, og da renner vannet og slammet lettere ut. Gjorde det på stv mi, og jeg trenggte ikke rengjøre der flere ganger de fire åra jeg hadde den. Men den sto ute i regnet, og fikk sikkert spylt seg der litt regner jeg med :)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår