Gå til innhold

Stor, teknisk veldig god, og billig stasjonsvogn

Ranger emnet


ungua

Anbefalte innlegg

du må ha fart skal du komme fram med volvo :p men om du kommer fram med 140`n din kommer du garantert fram med en 700/900. helt sikker!

 

jeg vil anbefale deg på det sterkeste å se på en omega B. de ruster som alle andre biler ja, men som regel ruster de ikke på plasser som er farlige, det ser bare stygt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må melde meg inn i klubben til resten her og si sein volvo 940, evt. w124, med diesel og automat er det krembil...

Men diffbrems på vinterføre er et must...

 

Hva japsene gjelder, så sviindyre delepriser og mye finns ikke uorginalt heller...

 

Og hvis jeg må si noe om fransk, så har jeg hatt min første og siste, og 2.0hdi motoren skal jeg aldri mer bruke til noe annet enn anker...

 

Lykke til med handlinga!

 

Hvis din erfaring med fransk bil begrenser seg til peugeot expert, så skjønner jeg deg godt. Dette er noe av det mest ubrukelige som har blitt laget i moderne bilhistorie. Jeg har hatt 4-5 slike selv... Personbilene er en helt annen historie når det gjelder komfort ihvertfall. Skjønner ikke helt problemet med 2,0HDI-motoren da, den var jo veldig moderne da den kom, med commonrail og greier. 90 hester blir litt slapt selvfølgelig...

 

MB av rette årgangene er ikke dyre å ha etter min erfaring, deler finnes overalt, orginalt og uorginalt.

 

Det er min erfaring også. Selv om jeg kjøpte et dårlig eksemplar, har det ikke vært store påkostninger, og jeg føler jeg kan stole på denne bilen. Er det noe feil, så er det småplukk som man kan leve med. Og kjøper man det rette eksemplaret, slipper man unna mye av dette småplukket også. Jeg vil også påstå at det er en sabla god vinterbil, spesielt hvis du får en med ASD, da drar den på begge bakhjula. Jeg har det, og jeg kommer meg frem der jeg vil.

 

Deler kjøper man for eksempel på autotrio i oslo, disse sender i posten også. Knallgod service, og delene kommer raskt. Jeg har hatt flere forskjellige merker, inkl noe tysk og noe japansk, og føler ikke at mercedes er noe dyrere på delefronten enn resten. Når jeg hadde mitsubishi galant derimot, da bekymret deleprisene meg.

 

Prøvekjør en slik Mercedes du, og se hva du sier etterpå. Det var det jeg gjorde...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

nå har det seg plutselig slik at en nabo som er bilmekaniker mente at det ikke var noe stor sak å få volvoen gjennom eu-kontrollen allikevel. litt bremsefiks, så er vi der - og han tar seg av det for en rimelig penge. at det regner inn ved frontruta og jeg får tenningsbank i annenhver oppoverbakke bryr jo ikke de seg om, foreløpig. :D jaja. mye jobb den bilen, men jeg tar rådene herfra med meg! den andre naboen min, som jeg vet har veldig god kompetanse på bil uten å være fagutdannet mekaniker selv, har akkurat kjøpt en berlingo til, det vil si bilen er godkjent som bruksbil for meg også. :) regner med å kjøre volvoen i hvert fall et år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo kjøpt rutepakninger hos de diverse Volvospesialistene rundtom i Norge. Ingen nevnt, ingen glemt. På Amazon regner det også inn rundt vinduspusser-akslene. Tenningsbanken burde du kunne justere deg bort i fra. Jeg har da kjørt B20 på Jet 92 oktan uten noe mukking. :)

 

For åtte år siden fant jeg også ut at Volvo solgte bremsedeler (og eksos?) billigere enn f.eks Mekonomen så da begynte Meko å prute med seg selv. :D (Kan hende Meko har eller hadde for høye avanser, men jeg sjekker alltid pris hos alle de lokale sjappene og på den tiden, til mine biler på den tiden var det Meko (og Volvo) som var best på pris.)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er litt treg med å ordne opp i sånt, men justering har jeg prøvd på tre forskjellige verksteder faktisk. men det blir bare verre, til tross for at jeg kjører 98 + blytilsetning.

originaldeler som billigste alternativ høres ut som litt for godt for å være sant! :) men jeg skal sjekke opp i det. det er http://www.gcp.se som leverer til volvo, for disse bilene altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

endte plutselig opp med å selge 145en allikevel, det gikk svinfort (litt over et døgn og 1000 visninger på finn.no - fikk full pris på 9k som nok var en smule for lav). nå ser jeg på utvalget som er diskutert her, og har prøvekjørt en 1998 v70 2.0. men den var det mindre futt i enn i min 82hk 145, pluss at ac-radiatoren var gåen - og det hele skulle koste 45k for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår