Gå til innhold

Høyt forbruk på omega 2.0

Ranger emnet


opelduude

Anbefalte innlegg

Min Opel omega b 98 bruker ca 1 liter pr mil på langkjøring noe som jeg synes er drøyt. På "rånekjøring" så er den oppe i 1,2. Jeg har en eksoslekasje på bilen, kan den gjøre så det kommer luft bort til lambasondene så det gir den fetere blanding? Vet at omega er en tung bil men skal da ikke bruke så mye uansett. Noen forslag?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært nede i under 0.8 med pen kjøring og opp mot literen med litt mer variert..

Dette er en 2.0i 16v Omega B, 1999, som har 392000km på telleren og automatgir, så en liter er litt drøyt ja.. Eksoslekk kan ha noe å si ja, også kanskje sjekke plugger, kabler og luftfilter.. :)

90" Mazda Miata

95" Jeep Cherokee 4.0 Limited

Tidligere biler: Suzuki SJ413, Ford Sierra, Ford Sierra, Ford Fiesta, Mazda MX5 1.8 sport, Subaru Forester S-Turbo,Mitsubishi Pajero, Mazda 323, Opel Omega..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at dekkene har veldig mye å si, byttet selv dekk og sjekket at det var riktig trykk. Gikk da fra 1,3l by til 0,7-8l, langkjøring 1l til 0,5l.

 

Hadde selv bare katalysatoren hengde igjen (alt annet var rustet bort..) og synest da at forbruket gikk litt ned. :confused:

Opel Omega '97 2.0l CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med originale 15" 195/65

 

Har sommerjobb hvor jeg kjører morgenavisa på natta, da har den brukt 1,4 l pr mil, men da er det jo mye start og stopp.

 

Begynner snart som bilmekanikerlærling så da regner jeg med at jeg får tilgang til det meste av dianoseutstyr så skal sjekke om det ligger noe feil der.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår