Gå til innhold

Rover 75 - Noe å ha på?

Ranger emnet


Beinet1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har brukt litt tid på finn.no og sett på diverse "alternative" biler. Jeg har bitt meg merke i Rover 75 som både ser spennende og annerledes ut, samtidig som prisen er utrolig overkommelig. Spørsmålet mitt er om det er noe kvalitet over disse bilene, eller om det bare er noe skrammel med masse el og motorfeil? Ser mange av dem har en 1.8 liters motor. Er dette den samme motoren som sitter i Freelander? Denne har det jo vært masse trøbbel med...

Noen erfaringer derute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8litern er den samme ja, K-motoren. Toppakningen er vel problemet der om jeg husker rett. Regner vel med det er noen merkeverksteder bortover som fikser den i blinde nå.

 

Deler burde ikke være noe stort problem relativt sett, bilen finnes i rikelig mon i Storbritannia ennå og Subaru Norge skal/må vel supplere deler i Norge i noen år ennå. Bilen lages nå i Kina og det vil vel være noen muligheter til å få kurante slitedeler derfra etterhvert, som også passer 75.

http://www.roewe.com.cn/roewe750/1.8T/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8litern er den samme ja, K-motoren. Toppakningen er vel problemet der om jeg husker rett. Regner vel med det er noen merkeverksteder bortover som fikser den i blinde nå.

 

Deler burde ikke være noe stort problem relativt sett, bilen finnes i rikelig mon i Storbritannia ennå og Subaru Norge skal/må vel supplere deler i Norge i noen år ennå. Bilen lages nå i Kina og det vil vel være noen muligheter til å få kurante slitedeler derfra etterhvert, som også passer 75.

http://www.roewe.com.cn/roewe750/1.8T/

 

Hei,

 

Har merket meg at veldig mange med 1.8 literen har fått byttet toppakkning. Er det kun pakkningen som er problemet eller er det toppen og som skaper problemer?

 

Jeg har kommet over en som er svært rimelig, men eieren tror toppen er deffekt. Den har tidligere hatt et toppakkningsbytte. Bør jeg styre unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Har merket meg at veldig mange med 1.8 literen har fått byttet toppakkning. Er det kun pakkningen som er problemet eller er det toppen og som skaper problemer?

 

Jeg har kommet over en som er svært rimelig, men eieren tror toppen er deffekt. Den har tidligere hatt et toppakkningsbytte. Bør jeg styre unna?

 

 

Såvidt jeg har fått med meg er problemet todelt: En håpløs termostatkonstruksjon som gjør at man kan få lokal oppvarming (med tilhørende ødelagt toppakning), og at grenseflaten blokk/topp i det hele tatt er litt ustabil pga motorens konstruksjon.

Det første problemet finnes det vel en oppgradert termostat for tror jeg, men det andre er verre.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har lest litt mer rundtom problemet. Det er som dere nevner, problemer med motoren. Dette har på senere modeller blitt utbedret med en bedre toppakkning og et nytt termostathus. Tror dette skal være en trygg motor så lenge en har en av de oppgraderte modellene.

 

Spørsmålet mitt er, vet dere når den oppgraderte motoren kom? Leser at den kom på Freelander fra 2003, men gjeder dette 75-en og?

Endret av Beinet1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

 

Deler er også et stort problem, i og med at Rover gikk konkurs i 2006..

 

Hørt om Rimmerbros??

Har akkurat kjøpt begge bærearmer, foringene i bakkant til disse og kyllingbeina på begge sider.

Kostand 2800,- + 800 i frakt.

Mekonomen skal ha 2418,- for 1 (EN)!!! bærearm.....

Deler finnes altså lett tilgjengelig fra England og Rimmerbros har MANGE kunder herfra.

De skaffer alle deler som importøren i Norge bruker måneder på å få fatt i i løpet av 1-2 uker.

Jeg ser ikke på det som et problem å kjøpe delene fra UK iallefall.

Robert H.

 

2001 Volvo C70 Cab 2,5LT

2000 Rover 75

1980 Chevrolet Caprice sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår