Gå til innhold

dj-vega; Kia Sportage 1995` (Levert inn skilter...)

Ranger emnet


dj-vega

Anbefalte innlegg

Da nermer det seg henting av bilen.

 

Sveising kom på 21.800kr...

 

Da har vi passert 70.000kr med innkjøp og reprasjoner.

Og more to come.

 

Nye dempere er på vei fra usa. Og får snart montert nye foringer til panhard staget, som skal monteres ASAP.

 

Etter dette gjenstår det tre ting før vinteren kommer.

 

Sandblåsing og techtyling -> Fikse Defa Heat Up.

 

Noen som er sjokkert over den sinnsyke påkostninga?:drunk::hammerdukenukem

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 712
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det som sjokkerer er at du først nå skal sandblåse og leite etter mer rust. Burde du ikke gjort det før du satte bort bilen for sveising? Tenk om det er like mye rust som dukker opp andre steder.

Fjerne gammel tectyl gjør man lett på f.eks et tectyl verksted. Gjør man dette, for noen hundre lapper, før man starter rust sveising så slipper man overraskelser. Start sandblåsingen etter nyttår, så slipper du flere sjokk i år.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som sjokkerer er at du først nå skal sandblåse og leite etter mer rust. Burde du ikke gjort det før du satte bort bilen for sveising? Tenk om det er like mye rust som dukker opp andre steder.

Fjerne gammel tectyl gjør man lett på f.eks et tectyl verksted. Gjør man dette, for noen hundre lapper, før man starter rust sveising så slipper man overraskelser. Start sandblåsingen etter nyttår, så slipper du flere sjokk i år.

 

For å si det sånn, resten av ramme er helt grei. Techtyl finnes ikke på ramma i nevne verdig grunn. Men grunnen til at jeg sandblåser er at understellsmassen skal ha er bra underlag å bite seg fast i. Istedet for å sjule den overflate rusta som er der nå. Ramma er fin fremmover på bilen. På selve bunnsiden av karoseriet er det bare litt flakkrust over der bilen ble sveiset som skal sandblåset.

 

Og grunnen til at jeg sandblåser på denne tiden, er at vinteren ikke har begynt her og vil ha den klar før saltet begynner å komme(...)

Endret av dj-vega
Omformulering

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du kommer da til å tape mye på den når du skal selge når du driver med like sinnsyke påkostninger for sveising osv. vil jeg tro?

 

Ja, Vis den skal selges så får jeg ikke akuratt hver krone igjen. Slik som situasjonen er per idag ønsker jeg ikke å selge den. Kjører derfor løpet fullt ut og ser hva som skjer videre.

 

Penger er jo til for å brukes, i tilleg så har det gitt lærdom. :wonder:

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor kjøpte du akkurat DEN bilen?hva er det som var avgjørende?

sveisinga var grisedyr ja,men ble sikkert bra.

 

Skal svare deg enkelt. Jeg fikk bilen av min far. Ble gla i den og så har det bare fortsatt...

 

 

Uansett. så er foringer pressa i og panhard staget er montert samt v.bakdemper. Mangler andre siden, bakfanger og bakerste eksosrøret pluss evnt henger festet så er bilen på veien igjen... But how long?:yummy:

 

Update 2; Begge dempere er nå montert. Neste steg blir å montere bakre eksosrør.

Endret av dj-vega

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår