Gå til innhold

dj-vega; Kia Sportage 1995` (Levert inn skilter...)

Ranger emnet


dj-vega

Anbefalte innlegg

Bilen fikk en ledningsrunde her om dagen med en kompis. Jeg fjerna komp.sette fremme. samt delefilteret. Så ble kablene bak spilleren loddet sammen slik det var orginalt, og med krympestrømpe på. Dette begynner å bli ganske ryddig baki der. La derreter opp komponentsett i døra. Med ny baffel til bass/mellomtone(4") og fikk montert diskanten i speilhus dekselet. Delefilteret ble limt ved hjelp av mengder med smeltelim på innsiden av dørtrekket med en kombinasjon av Rockford Fosgate og Biltema høyttalerkabler.

 

Det neste blir å legge opp ny remote, da den 0,1mm som ligger intil RCA kabelen fikk et kabelbrudd. Tror eg satser på litt mer normal størrelse. Tror jeg i samme slengen legger opp et par rca kabler til. Har trosalt 3x 4v utganger på spilleren.

 

La også opp en egen strømkabel til spilleren i bilen. Da av en eller annen grun det ikke fantes fra før av. Tror org.spilleren i spilleren har litt annerledes oppsett på strøm og slikt. Uansett.

Er også sikring på kabelen.

 

Så nå er vell planen å få tak i litt aluminimum og lage til skiltlys med det org. sokklene og kablene. Så få den på etterkontroll og se hva de sier der.

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 712
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Til bilpleie satsningen din: skaff interioer rens fra Max Wax som heter 'Sauberman.' Den kan du bruke til rensemaskin (som du kan leie), eller du blander den ut med vann 1:10 og bruker litt polergarn til aa vaske alt av plast innvendig. Utrolig effektiv, men litt dyr. Du faar den i 1 liter flasker ogsaa.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg tak i dette?

 

---

 

Har fått gjort noe idag. Ved demontering av alarmsystemet klarte vi, uvist men lage kabelbrudd i remote ledningen som er på signal kabelen. Denne er kun 0,1mm2 så det var ikke veldig kraftig i utgangspunktet. Var derfor på biltema idag. Og kjøpte 10m GUL 1,5mm2 ledning. Denne ble lagt opp pent under listene og stripset clean under dashbordet.

 

Fikk en kabelsko/gaffel i begge ender og nå funker subben igjen. Har savnet fylden i anlegget en stund nå. Tok også å fjernet slike FG-Godkjent Alarm klister. etc.

 

Ble mye mer clean av det. Byttet et par sikringer. Det var vell det "arbeids" biten som ble gjort i dag.

 

Fikk også bestilt litt deler.;

Deler til strammeskrue mekanismen til dynamoen. (to bolter og en metalfirkant)

Bunnpannepakkning

Bakre pakkning til katalysatoren

10x klips til dørtrekk.

 

Nå må jeg få bestille veiakselpakkningsring og kansje en til tettningsring. Så er det bare å begynne å skru. :thumb

 

Komentarer?

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er skiltlysa endelig montert. Har også begynt å gjøre noe med det lille av rust som er på bilen... Pusset ned, rengjorde og malte på grunning fra biltema. denne er litt tykkere enn den vanlige primeren på boks.

 

Så jeg er spent på å se hvordan det blir. Tar snart en ny vask av bilen. Da blir det ny "photoshot".

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er resservehjulsholderen montert. Kamera er snart klart.

Snarest blir det bytte av bunnpanne pakkning, samt veivakseltettningsring og venstre bremsesylinder bak. I tilleg til montering av noen klips på dørtrekk.

 

Ble aldri noe pollering enda. da sabben som vi begynte på krevde tiden vi hadde.

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det blir litt nye ting på innkjøpslista.

 

Nye "sports" dempere. (h.bak og v.fremme er dårlige nå)

Krysset i mellomakslingen til frontakselen.

 

Bilder er tatt, bare gjennstår opplasning.

 

Ellers en litt sur oppdatering;

Fikk en bulk i frontdøra, da bilen som vanlig sto parkert hjemme. Antagelig støtta på sykkelen til lillebroderen som har komt borti. Har vertfall handlet godt utstyr til å fikse skaden.

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demonterte bakfangeren her om dagen. Og der jeg planla og ta rusten, viste det seg at det var litt mer enn planlagd. Da dette ikke var bærende. Gikk jeg for skikkelig byggskum for å ha noe å sparkle på. Har tatt en del bilder sålangt. Men skal bare finne kabelen først.

Brukt god type sparkel, byggskum etc. Quality er et stikkord her.

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du rust med byggskum og sparkel??? :confused:

 

Tar ikke rusta med det. Men måtte fylle et ikke bærende hull med noe. Og byggskum er ikke dumt der. Rusta runt ble fjernet før sparkel ble påført...

 

Nå er jeg ferdig med grovsparkelen. Såvidt begynt på fin sparkelen. Dette antagelig som tar mest tid.

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår