Gå til innhold

dj-vega; Kia Sportage 1995` (Levert inn skilter...)

Ranger emnet


dj-vega

Anbefalte innlegg

  • Svar 712
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kia entustiaster sier det samme. Men den slik som alle andre biler krever vedlikehold. Der svikter mange KIA eiere... Derfor har de blant annet ikke verdens beste rykte...

 

Enig, Kia Sportage er jo som en slags flerbruksbil, om eg ikkje har misforstått, så vedlikehold etter garantien gjekk ut har vell vore så som så.

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, Kia Sportage er jo som en slags flerbruksbil, om eg ikkje har misforstått, så vedlikehold etter garantien gjekk ut har vell vore så som så.

 

Ja, det er jo en flerbruksbil. Ganske grei bagasjeplass i utgangspunktet. Stor nok til å komme med grønne skilter i sin tid.... Når det gjelder vedlikehold av tidl. eiere av min bil, så har jeg ingen informasjon om slikt enda. Går å venter på svar fra tidl eier så, det gjenstår å se...

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg motatt lista med tidl eiere.

Ser ikke så gale ut egentlig. En del eiere men.

 

Hvor mange?

 

Er ikke positivt med mange eiere, da det er lettere å gjøre regelmessig og nødvendig vedlikehold når man vet sist man gjorde det.

 

Ellers så er det alltid kjekt å vite mest mulig om bilen sin :)

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange?

 

Er ikke positivt med mange eiere, da det er lettere å gjøre regelmessig og nødvendig vedlikehold når man vet sist man gjorde det.

 

Ellers så er det alltid kjekt å vite mest mulig om bilen sin :)

 

10-11 før meg... Ikke spesielt lavt. Men 7 av eierene hadde den i 08/09

 

Blir kansje en tur til knoksen i morgen. Prøve å få tak i bensinflotøren og dette her. Prøve å få gang i bensinmåleren. Er lei av å kjøre på km telleren.

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-11 før meg... Ikke spesielt lavt. Men 7 av eierene hadde den i 08/09

 

Blir kansje en tur til knoksen i morgen. Prøve å få tak i bensinflotøren og dette her. Prøve å få gang i bensinmåleren. Er lei av å kjøre på km telleren.

 

10-11!!!!! :oohh

 

Det er jo minst sju for mange! Selv om det var mange innenfor ett par år så sier det mye om holdningen til eierne. Bilen var nok ikke stort mer enn et transportmiddel for de...

 

Fint å se nye deler da, virker som om bilen har fått en bedre eier nå :)

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Her noen bilder fra det som er blitt gjort i det siste. Prøvde selvvask UTEN avfettning...:rockets

 

Spotify + Wlan + Billig Radio med aux;

SANY0012.JPG

 

Slik var det før jeg begynte denne økt;

SANY0013.JPG

 

Måtte gå til innkjøp av litt mer verktøy;

SANY0014.JPG

 

SANY0016.JPG

 

Skrueboks;

SANY0017.JPG

 

SANY0018.JPG

 

Ikke farlig, bare missfarging etter vann;

SANY0019.JPG

 

Hmm...Ikke veldig effektivt;

SANY0020.JPG

 

SANY0021.JPG

 

SANY0022.JPG

 

SANY0023.JPG

 

SANY0024.JPG

 

SANY0025.JPG

 

Og da var det bare å skru sammen igjen å fylle på glykol og slikt.

 

Etterpå var det klepp og "vaske" bilen... Etter en god del timer med skruing glemte jeg helt ut avfettning.... Bilder som følger;

 

SANY0028.JPG

 

SANY0029.JPG

 

SANY0030.JPG

 

Var umulig å ta gode bilder av bilen på tomgang... lekker litt på begge sider av katalysatoren...

SANY0031.JPG

 

SANY0033.JPG

 

SANY0035.JPG

 

Etter spyling av motoren... Null problem vertfall... Ble faktisk litt renere uten avfettning. men ja...

 

SANY0036.JPG

 

Her ser man nytt termostathus, som er TETT;

SANY0037.JPG

 

;)

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår