Gå til innhold

Midt motor bygge

Ranger emnet


kutusu

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du tenker på 924 vel Einar?

 

Ja det jeg mente. Oida jeg heter ikke einar, men han som jeg fikk brukeren av heter det x) Kansje på tide å endre :P

 

Men carrera med v10 blir vel kansje litt dyrt vel :P

 

Mulig jeg skal ta et saab 900 karosseri, da jeg har god erfaring med å skru på dem. og endre en del på det, så det blir en lav, sportslig, noen som kan sammenlikne seg med andre superbiler. Hvertfall utseendemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller vent litt. Er ikke porsche 928/944 Også fattigmansporsche ? En av de eller begge ?

 

Litt OT. 944 er en fortsettelse av 924 og begge var entry modeleller. 928 var ikke det, men var en premium GT bil med versting-specs (for tida) som opprinnelig skulle erstatte 911. Begge disse er FR, motor framme/trekk bak.

 

Porsche 914 er en liten Porsche med midtstilt motor som gikk av prod på 70-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det absolutt enkleste er jo som nevnt her å bruke oppsettet for en forhjulsdrevet bil og flytte det bakover. Har tenkt tanken selv mange ganger.

 

Siden kravet er minimum V8 så blir det litt færre valgmuligheter, men her er noen forslag til biler med V8 og FWD:

 

Audi A8 FWD (Tror bare 3,6literen ble levert med FWD men antar at 4,2 passer)

 

Cadillac Eldorado (bare automat men finnes med flere forskjellige motorer, bl.a 8,2L 400hk men mer interessant er nok den moderne Northstar motoren som er lett og effektiv (om enn bare med ca 300hk originalt). Søkte kjapt på Finn, her noen hele biler, bare motor og gir kan du sikkert få MYE billigere hvis du leter litt i amcarmiljøer.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=12336773

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=12336773

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT. 944 er en fortsettelse av 924 og begge var entry modeleller. 928 var ikke det, men var en premium GT bil med versting-specs (for tida) som opprinnelig skulle erstatte 911. Begge disse er FR, motor framme/trekk bak.

 

Porsche 914 er en liten Porsche med midtstilt motor som gikk av prod på 70-tallet.

 

Og for å utdype litt (dette er jo noe jeg kan), 924/944 har i prinsippet en Audi FWD kasse montert bak og driften fra motoren foran går i en stiv aksel gjennom bilen. Altså: hadde du satt en Audi-motor rett på den den kassa så hadde du hatt en 924/944 med midtmontert motor.

 

Alternativt kan men plukke en bakstilling og girkasse av en 924/944 og bruke i en kitcar. 2,2literen til Audi med turbo er litt av en maskin!

Endret av ian928

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porscher for gatebruk med midtmotor:

• 550 Spider (den som skuespilleren James Dean kjørte seg i hjel i)

• 914/916 (sistnevte med 911-sekser, det ble faktisk bygd et par utgaver med V8-ere også)

• Boxster (lansert 1997 og fortsatt i produksjon)

• Carrera GT (supersportsbilen som egentlig var gateutgaven av en skrinlagt racingbil)

• Cayman (Boxster coupé)

 

I tillegg har Porsche selvsagt laget en bråta av gode midtmotorbiler for racing, f.eks 904, 906, 917 osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S6 kunne fås med V8 og firehjulstrekk... burde være mulig å finne en slik billig...

 

vil tro at å bygge om girkassa til til kun tohjulstrekkk vil være mer eller mindre kun å plukke av transferkassa og sette på et lokk.

 

Om ikke jeg husker feil har vel den motoren 280hk originalt...

 

Men jeg tror du vil møte på et stort plassproblem. og det er å få plass til en V8 og ei halv girkasse i midten av en vanlig personbil, det er ikke langt fra setetyggene forran til midten av hjulhusa bak...

 

skulle jeg bygd noe slik ville jeg gått for cosworthmotor og ei forsterka FWD kasse tenker jeg, og satt dritten på tvers..

 

BTW: nå hadde vel enkelte cadillacer V8 montert på tvers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyller 22 til høsten, og er akkurat ferdig med mitt gamle prosjekt, så tenkte det var på tide med ett nytt :D

 

Er jo mange gode ideer her, så mulig jeg også ser bort fra v8 en liten stund, og heller bygger men en av de andre alternativene noen har nevnt her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår