Gå til innhold

Midt motor bygge

Ranger emnet


kutusu

Anbefalte innlegg

Audi S6 kunne fås med V8 og firehjulstrekk... burde være mulig å finne en slik billig...

 

vil tro at å bygge om girkassa til til kun tohjulstrekkk vil være mer eller mindre kun å plukke av transferkassa og sette på et lokk.

 

Om ikke jeg husker feil har vel den motoren 280hk originalt...

 

Men jeg tror du vil møte på et stort plassproblem. og det er å få plass til en V8 og ei halv girkasse i midten av en vanlig personbil, det er ikke langt fra setetyggene forran til midten av hjulhusa bak...

 

skulle jeg bygd noe slik ville jeg gått for cosworthmotor og ei forsterka FWD kasse tenker jeg, og satt dritten på tvers..

 

BTW: nå hadde vel enkelte cadillacer V8 montert på tvers...

 

 

Hele sittegruppen forran skal flyttes ett stykke frem, frontruten skal starte ved enden av hjulbuene, så å få plass til en v8 me kasse hadde gått fint det :D

 

Men får tenke litt om på hva jeg skal gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du fremdeles er interresert i V8'er back føreren (og la oss være ærlige, hvem er ikke?:m'm:), så kan jeg jo legge fram at jeg vet om folk som har putta V8'ere opp til 400 gamp inn i Pontiac Fiero'er med stor suksess. Anbefales riktignok å finne en med 4 eller 5-trinnskasse, da 3-trinns automaten ikke er like holdbar.

 

Og som ikke det er nok. Er du på utkikk etter et virkelig rått karosseri å putte på toppen, så er det en fyr som driver med å restaurere en av de originale "The Wraith" filmbilene. Dette var replicaer av Dodge's MS4 Turbo Interceptor prototypen. http://img269.imageshack.us/f/dodgeturbointersceptorm4sppgpa.jpg/

 

(Grei film egentlig, til å være B-film fra 80-tallet er den virkelig severdig.)

 

Disse var bygd på rørramme med Fiero drivverk(Dodge hadde ikke noe fra egne hyller å bruke), og med en 2.2 rekkefirer med twinturbo, fiklet på av Cosworth, på rundt 400 hester.

 

Etter at denne fyren har restaurert ferdig filmbilen, vurderer han ifølge forumet på nettsiden sin å starte produksjon av replika-kit, fra kun karosseri, og oppover, til å passe på Fiero.

http://www.thewraithcar.com

 

Noe å tenke på?

1977 Chevrolet Corvette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fremdeles er interresert i V8'er back føreren (og la oss være ærlige, hvem er ikke?:m'm:), så kan jeg jo legge fram at jeg vet om folk som har putta V8'ere opp til 400 gamp inn i Pontiac Fiero'er med stor suksess. Anbefales riktignok å finne en med 4 eller 5-trinnskasse, da 3-trinns automaten ikke er like holdbar.

 

Og som ikke det er nok. Er du på utkikk etter et virkelig rått karosseri å putte på toppen, så er det en fyr som driver med å restaurere en av de originale "The Wraith" filmbilene. Dette var replicaer av Dodge's MS4 Turbo Interceptor prototypen. http://img269.imageshack.us/f/dodgeturbointersceptorm4sppgpa.jpg/

 

(Grei film egentlig, til å være B-film fra 80-tallet er den virkelig severdig.)

 

Disse var bygd på rørramme med Fiero drivverk(Dodge hadde ikke noe fra egne hyller å bruke), og med en 2.2 rekkefirer med twinturbo, fiklet på av Cosworth, på rundt 400 hester.

 

Etter at denne fyren har restaurert ferdig filmbilen, vurderer han ifølge forumet på nettsiden sin å starte produksjon av replika-kit, fra kun karosseri, og oppover, til å passe på Fiero.

http://www.thewraithcar.com

 

Noe å tenke på?

 

Ja selfølgelig er jo v8 drømmen, og å ta deler fra pontiac fiero var en god ide :D

 

Den bilen var faktisk ganske rå, må nok kansje ta kontakt med han fyren du pratet om :D

 

Takk for svaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selfølgelig er jo v8 drømmen, og å ta deler fra pontiac fiero var en god ide :D

 

Den bilen var faktisk ganske rå, må nok kansje ta kontakt med han fyren du pratet om :D

 

Takk for svaret :)

 

Bare hyggelig. :)

Drømmer selv om å en gang putte sammen en replika av den filmbilen.

1977 Chevrolet Corvette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår