Gå til innhold

A4 vil ikke lenger starte

Ranger emnet


-Helland-

Anbefalte innlegg

A4`en ville ikke starte idag, vrir om på tenninga og for lys i dashbord å alt virker som det skal bortsett fra at startmotor ikke slår inn.. :confused:

 

Går fint å skue bilen i gang å har hatt batteri på lading.

Min første tanke er at startmotor er defekt.. Noen som vet hvor starteren ligger? Eller har noen andre ideer om hva som kan være feil? Har sjekket alle sikringer også.

Det er en 1.8 98mod.

1991 Toyota MR2 mk2

1996 Volvo 460

X 1998 Audi A4 20V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4`en ville ikke starte idag, vrir om på tenninga og for lys i dashbord å alt virker som det skal bortsett fra at startmotor ikke slår inn.. :confused:

 

Går fint å skue bilen i gang å har hatt batteri på lading.

Min første tanke er at startmotor er defekt.. Noen som vet hvor starteren ligger? Eller har noen andre ideer om hva som kan være feil? Har sjekket alle sikringer også.

Det er en 1.8 98mod.

 

Har samme problem med min A4, så hiver meg på tråden din i stede for å opprette en ny.

 

Min er da en 96 mod. 1.6.

 

Noen ganger starter den helt uten problem. Kan kjøre langt, stoppe på en butikk for å så ikke få start. Om man skur så starter den lett! Gikk over sikringer etc. Tror problemet ligger i tenningen eller startmotoren. Fikk den til og starte ved å dunke i startmotoren med en metallstang en dag den ikke ville starte.

 

Noen som har hatt lignende problem?

Tenkte kansje på å kjøpe en brukt startmotor? eller kan det vær noe inni som er deffekt?

 

Noen som kan anslå en pris hos verksted for å fikse dette?

 

 

Håper at det går bra at jeg hiver meg på tråden Helland, og at vi begge får hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt skeptisk til startsperresystemet hvis bilen kan skyves i gang....

Hvis det hjelper å dunke i starteren så er innslaget defekt. Skift starter

 

Pappa sin bmw 316 98mod kan trilles i gang med startsperra på. Noe galt, så han må stadig vekk trille i gang når den sperra seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startsperren på A4 vil forhindre at man triller den i gang, da man i utgangspunktet kan starte bilen, men ECUen nekter å gi tenning på pluggene og innsprøytning, så den vil bare daue igjen.

Om det er startsperren som er problemet lyser det en gul nøkkel i instrumentpanelet.

 

Har startmotoren dårlig kontakt? Hvordan ser jordingen ut på denne? Sjekk batteripoler.

 

Jeg er neimen ikke sikker på hvor startmotoren faktisk sitter.. ville sett bak motoren kanskje. Sjekk forresten at dynamoen din lader som den skal også, under last.

Det høres ut som det er startmotoren din eller assosierte releer iallefall.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at siste hakket i tenningslåsen henger seg opp? at nøkkelen ikke slår helt inn?

 

Tenningen blir skrudd på men sjølve starten virker ikke alltid, kan vente litt å ptøve igjen så virker den uten problem!

 

Nå har den fungert helt uten problem hele helgen... håper det holder seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Startsperren på A4 vil forhindre at man triller den i gang, da man i utgangspunktet kan starte bilen, men ECUen nekter å gi tenning på pluggene og innsprøytning, så den vil bare daue igjen.

Om det er startsperren som er problemet lyser det en gul nøkkel i instrumentpanelet.

 

Har startmotoren dårlig kontakt? Hvordan ser jordingen ut på denne? Sjekk batteripoler.

 

Jeg er neimen ikke sikker på hvor startmotoren faktisk sitter.. ville sett bak motoren kanskje. Sjekk forresten at dynamoen din lader som den skal også, under last.

Det høres ut som det er startmotoren din eller assosierte releer iallefall.

 

Jeg har samme problemet akkurat nå! Plutselig en dag fikk jeg ikke start. Skal innrømme at den gamle startmotoren begynte å bli sliten. Så jeg byttet startmotor, men har fortsatt samme problem. Batteriet mitt er bare et par mnder gammelt og ligger på 13,06V. Det er ikke irr på polene og ledningene fra batteri til starter er helt fine. Det går å dytte bilen i gang, men den dør ikke ut. Bilen har gått 300k nå, men enda gulle god! Jeg mistenker tenninga eller releét.

Why do i Beat My Meat? Bitch, That Sloppy ass Pussy a Starving Dog Wouldn't Eat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår