Gå til innhold

ZyNTeX 92mod Audi 80 2.3E Quattro Trim, styling og anlegg. Langtidsprosjekt

Ranger emnet


ZyNTeX

Anbefalte innlegg

Hei, noe fremgang her? ;)

 

Heisann. Driver fortsatt med Audi'n ja. Problemet er bare at jeg ikke har fått tak i delene jeg trenger. Må ha tak i speedometer fra en annen 5syl. motor.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Heisann folkens. Ser det er lenge siden jeg har vært innom her nå. Har fått montert nytt speedometer i bilen for en stund siden. Skal ut en tur om ca 30min, så da kan jeg ta noen bilder av hvordan det ser ut akkurat nå.

 

Etter litt hjelp av en kompis så endte det med at toppen måtte sendes inn igjen til Velox Motor. Skralle med pipe satt montert på nedre reimhjul, mens jeg fikk beskjed om å starte opp bilen. Vrei på nøkkelen, men motoren startet ikke. Prøve enda en gang til i 3-5 sekunder før jeg tok den beslutningen å se hva som var grunnlaget for dette. Der ser jeg reimhjulet med bolten er blitt skrudd ut og har hoppet av sporkilen. Skrur dette sammen igjen og sjekker merkinga for Ø.D. Bunndelen og toppen stemmer ikke overens med hverandre. Skrudde av toppen og tok en liten test selv før jeg besluttet å sende den inn til Velox for ny flowtest og evt kutting av nye ventilseter.

 

Pratet med Velox og fikk da beskjed om å skru av innsuget og helle litt vann i innsugskanalene. Ventil 1,2,3 og 5 ser tette og fine ut, mens på nr 4 så danner det seg ei hinne med vann, før det drypper ei dråpe etter ca 30 sekunder.

 

Etter at jeg tok av toppen så har jeg også funnet ut av hvorfor den ikke har gått ordentlig på tomgang og litt opp i registeret da. Den har kun gått på 4 sylindre til den kommer over 2500-3000rpm. Det tyder virkelig på at det ikke har vært tett rundt dysen/dyseholdereren på den 5. sylinderen. Legger ved noen bilder, så ser dere selv hva jeg mener ;)

 

DSC_0675-1.jpg

 

DSC_0676-1.jpg

 

DSC_0677-1.jpg

 

DSC_0678-1.jpg

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått lastet opp bildene fra telefonen. Fikk litt problemer med opplasting til photobucket via mobil, så da tok det litt lenger tid enn forventet.

 

Her ser dere nytt speedometer montert. For en gangs skyld så fungerer faktisk også bensinmåleren :D

2011-10-24133515.jpg

 

2011-10-24133538.jpg

 

Topp skrudd av og sendt til Velox Motor.

2011-10-24133639.jpg

 

2011-10-24133645.jpg

 

2011-10-24133710.jpg

 

Prøvde å ringe Velox i stad, men fikk ikke svar. Sikkert mye å henge fingrene i regner jeg med. Dem skal tross alt fore en hel nasjon med VW-Audi deler og trimming, så da sier det jo ikke stopp med det første :D

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fint det nye instrumentpanelet :)

Lagt på ny toppakning allerede? Eller er det den gamle?

 

Jo takk for det. Likte dette instrumentet godt selv ;)

 

Det er den gamle toppakningen. Ny ligger i Opelen og venter på å bli montert. Skal reise å høre etter strekkbolter til toppen i morra regner jeg med. Hører mange prater på gode priser nede på Industribehov på Gjøvik, så da får jeg gjøre meg en tur nedom der da. Kjøper i hvertfall ikke på Møller til 55,- stk i hvertfall. Helt uaktuelt!

 

Men burde ikke jeg egentlig bytte ut toppdekselpakningen også, så lenge tppdekselet har blitt tatt av, eller går dette greit i mitt tilfelle?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet forresten med Velox Motor her en dag ang diagnosekontakten i bilen min. Ser det går to ledninger til den svarte kontakten og to til den hvite. Velox pratet litt på at det faktisk kunne være mulig at WagCpm kunne fungere på bilen min. Skal uansett kjøpe 2 pins OBD kontakt, da jeg har diagnoseverktøyet fra før av og trenger OBD til en Corrado VR6 som ei veninne av meg kjører. Motoren i den bilen har visst også vært inne hos Velox da den tidligere eieren bor i distriktet der nede. K.J kjente igjen navnet på eieren og fortalte at motoren hennes er god for 250hk med datasprut. Prøver å mase på a om å kjøpe dette, men hun er arbeidsledig for øyeblikket, så pengene strekker ikke til desverre...

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, greit noen har med seg øynene. Har ikke sett så veldig på denne annonsen ennå jeg da, men da slipper jeg å tenke mer på det. Driver å laster opp bilder av diagnosetesteren min. Kjøpte den via ebay.co.uk at ett firma som heter Beat The Garage. Kom på ca 1300,- ferdig levert ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår