Gå til innhold

ugjevn tomgang


erho81

Anbefalte innlegg

Hello :)

 

Har ett problem som kommer og går hele tiden. Når jeg kjører vanlig merker jeg ingenting på bilens oppførsel, men når jeg nermer meg ett kryss eller rundkjøring har bilen lett for å stoppe. det virker som om turtallet begynner å hoppe fra 300-700 og så bare kutte helt. Dette kan skje både på kald og varm motor, men oftest når motoren er oppe i ca 40 grader+ idag skjedde det 5 ganger på rad ca 2 sekunder etter at jeg hadde startet motoren. Jeg har en 92mod E220 aut. kjørt 370000km. Noen som vet hva dette kan være?

 

Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello :)

 

Har ett problem som kommer og går hele tiden. Når jeg kjører vanlig merker jeg ingenting på bilens oppførsel, men når jeg nermer meg ett kryss eller rundkjøring har bilen lett for å stoppe. det virker som om turtallet begynner å hoppe fra 300-700 og så bare kutte helt. Dette kan skje både på kald og varm motor, men oftest når motoren er oppe i ca 40 grader+ idag skjedde det 5 ganger på rad ca 2 sekunder etter at jeg hadde startet motoren. Jeg har en 92mod E220 aut. kjørt 370000km. Noen som vet hva dette kan være?

 

Erlend

 

Det er iallefall ikke en lastebil.

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket pluggkabler for overslag?

møkk/fuktig under dekslet til plugger?

samt sjekk ledningsnettet til motoren etter brudd i kabler eller isolering..

 

kunne kanskje vært værdt å kjøre innom ett verksted og få lest av feilkode®... eller lage deg selv en blinkkodetester ;)

 

kan lese her hvordan du lager en slik :)

http://www.mercefreaken.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=5480

 

eventuelt spør "einar" mener at han lager slike på bestilling ;)

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lignende problem i camry'en min. med en gang jeg starter bilen ligger turtallet på rundt 2000. Noe høyt, men bedre enn at den kveler seg i alle fall. Men når jeg får kjørt en stund, 10-15 minutter begynner det. Når jeg klutcher legger den seg ned på under 500, og når det får gått 5 minutter til så kveler den seg. Jeg har tre kvarters kjøring til jobb, med en del kryss og rundkjøringer, så dette kan bli intererresant nok i morgen :P. Feilen kom etter at jeg hadde den hos toyota når de skulle bytte registerreim. Noe de ikke fikk gjort, fordi det lakk no greier inni der. Vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre, men tenkte det var greit å nevne det. Håper noen kan fortelle meg noen mulige problemer og løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har en 230 TE 91 med akkurat samme problem

Stopper særlig ved kald og halvkald motor.

Har hatt bilen i garagen de siste par måneder og da sluttet

problemet. Men da jeg hadde tatt en liten motorvask her forleden dukket det opp igjen. ( Ingen feilkoder ifølge Rune Helleland )

Var ekstra forsiktig med vannføring rundt el bokser bak batteriet men

allikevel dukket tomgangsproblemet opp ( ujevn )samtidig med at den vil stoppe og da kun på tomgang. Ved normal kjøring er alt greit. Har tenkt å bytte diverse releer ovp osv. Må bare komme meg til knoksen en lørdag

Om du finner ut av problemet ditt så hører jeg gjerne i fra deg.

odd / Sandnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket pluggkabler for overslag?

møkk/fuktig under dekslet til plugger?

samt sjekk ledningsnettet til motoren etter brudd i kabler eller isolering..

 

kunne kanskje vært værdt å kjøre innom ett verksted og få lest av feilkode®... eller lage deg selv en blinkkodetester ;)

 

kan lese her hvordan du lager en slik :)

http://www.mercefreaken.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=5480

 

eventuelt spør "einar" mener at han lager slike på bestilling ;)

 

Takker for tipset :) skal ta meg en tur til Biltema og kjøpe delene til testeren i morgen.

Har nettopp kjøpt denne bilen, virker som om den forrige eigeren har skiftet ut så å si alt av slanger og kabler i motoren, for de ser meget nye ut.

 

Men lurer litt på hvor denne boksen som feilkodene er registrert i ligger i bilen?

Stemmer den at den ligger i midtkonsollen?

 

Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår