Jump to content
Bilforumet.no

erho81

Bruker
  • Content Count

    72
  • Joined

  • Last visited

About erho81

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 12/19/1981

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    E220
  • Biltype (eks Audi)
    Mercedes
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Yrke eller sivil status
    Formann
  • Motor (eks 1.6)
    2.2
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    Klepp
  1. Heisann! Har et litt spesiellt symptom... ladelampen har startet å lyse når motoren går på tomgang. Men det gjelder kun når kjørelys er avskrudd (bilen er importert, så kjørelys går ikke på automatisk). Med en gang jeg skrua på kjørelysa, så forsvinner ladelampen igjen. Skrur jeg lysa av igjen, så kommer ladelampen på igjen etter 2 sekunder. måling på batteri vilser 12.56V når kjørelys er av, og 13.8V når kjørelys er på ved 800 omdr. kaldt batteri viser 12.55V. er dette tegn på noe feil med dynamo? Evt ledninger mellom batteri og dynamo? kjørelysa funker som de skal. har testet med grøftelys også, og da oppstår samme symptom, men det forsvinner i begge senarioer når jeg passerer 2000 rpm, eller skrur på kjørelys.. Har video, men får feil ved opplasting.. tips mottas med takk!
  2. Er det kjøletempsensor som gir info til speedometeret om motortemp også? Eller er dette noe annet? Der vises det iaåfall normal driftstemp.
  3. Ok, tempgiver er veldig aktuellt ser jeg. Googlet litt om den, og den styrer visst mest av alle disse kompnentene. Men burde den ikke gitt feilkode? Denne skal sjekkes, men vet ikke helt hvordan da jeg ikke har noe voltmeter for tiden.
  4. Luftfilter er nytt, ikke sjekket tempgiver. Tenkte jeg skulle ta ut dysene idag, og se om det lekker noen plass med tenning på. Hvordan finner jeg tempgiver, og kan man teste den på noen måte?
  5. Kan det være en dyse som lekker forresten? Har ett bensinforbruk på mellom 1,4 & 1,6 Blanda kjøring.
  6. hmm.... da er begge lambda byttet. Ikke OK..... CO var nå høyere enn tidligere 1,9 , og var fortsatt stigende. Kan katten være på vei til å tette seg? evt blitt ødelagt av sot osv? Har hatt bilen i 1,5 år nå, og eksosen har hele tiden vert blålig+ mye på tomgang. Lambdasondene var kålsvarte. Erlend
  7. Stemmer det, men ble lovet at disse var testet, og at de fungerte. Trenger 2 på denne bilen, så fikk 2 for 1000,- inkl frakt. Nye koster de 2000,- pr stykk. Regner jo selvsagt med at jeg har garanti på 2 uker som normalt ved kjøp fra bilopphugger. Uansett, jeg krysser fingrene, og skifter i morgen, etterkontroll blir på Fredag, så får vi se da :)
  8. Jeppsi, fikk tak i originale fra huggern. Får dem i posten i morgen. Kosta 25% av ny :)
  9. Ok, takk for svar. da starter jeg med denne
  10. Jepp, var på etterkontroll idag. Resultatet på avgass er akkurat likt som før jeg tettet ventilasjonshullet. Litt usikker på plassering, men tror den kommer inn i selve lmm. Plugger er kjøpt utifra regnr på bilen, så vil anta at disse oppfyller kravene. Lambda var det første jeg tenkte på, men har ingen feilkoder eller lignende, så var ikke sikker. Eller så sviver bilen jevnt og fint, både på tomgang og under belastning. Merker ingenting på ytelse heller.
  11. Er det forresten slutt på det med at vanlig tomgang gjelder dersom forhøyet tomgang gir høye verdier? Ser nå at NAF har notert målt avgass 0,48. Trodde dette var ok? Forhøyet tomgangs co var på 0,7. Er det nå blitt slik at begge må være ok? Altså >0,5 på tomgang, og >0,2 på forhøyet tomgang?
  12. Hei, Takk for svar. Men om jeg forstår deg rett, så vil det bli falsk luft helt til både ventilasjonen er tett, og innsuget? Pr idag, så henger jo slangen fra ventilasjonen i strips i motorrommet, noe jeg forøvrig ikke fikk anmerket på første kontroll. Denne slangen vil kunne trekke inn luft på samme måte som innsuget? Jeg har ikke peiling på dette, og vandrer derfor i ukjent terreng, men alltid kjekt å lære noe nytt
  13. Heisann, Har en Renault Grand Espace 2.0 T 2004 Bensin DK80653. Denne fikk 0,5% CO ved tomgang, og 0,7% CO ved forhøyet tomgang. Har skiftet plugger, olje, filter. Har tatt dieselrens i motor. Uten hell. La merke til at Koplingne fra veivhusventilasjonen til innsuget er knekt, og at den derfor har fått inn falskluft denne veien. Fikk tette hullet, men slangen fra veivhusventilasjonen henger fortsatt i løse lufta. Har dette noe å si? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal feilsøke dette, og har heller ikke råd til å bytte deler på måfå, så fint om noen har innspill her. Den ryker forresten noe blått, og lukter bensin, så den får litt olje i ferbrenningen. Men slik jeg har forstått det, vil ikke oljen gi noe utsalg på CO. Forslag mottas med takk Erlend
  14. Ny katalysator finner du på ebay for ca 1000 lappen :-D bytta min selv, og klarte co kravet etterpå :-D Kjøpte hos "yesparts" i england, og fikk en som passet perfekt til bilen. ingen svveising nødvendig heller :-) Søk etter catalytic converter.
  15. Hei, er det slik at for høy co2 er ensbetydende med at katalysator er gåen? Hører skranglelyd under bilen ved pådrag, og noen ganger på tomgang. Byttet defekt lmm for 1 år siden, så mistenker denne for å være synderen dersom katalysatoren er ødelagt.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.