da90el Skrevet April 10, 2010 Rapporter Share Skrevet April 10, 2010 (endret) Hei alle sammen. Har et lite problem med min Skoda Octavia 1.6 '98. Det som skjer er at uten videre så slutter den å gå på noen cylindere. Jeg merker fort et krafttap når det skjer. Jeg har funnet ut at hvis jeg slår av tenningen og slår den på igjen så "fikser" det problemet for en stund(5 sekunder til dager). Alle pluggene er gråfarget. Kompresjon er god. Noen som vet hva det kan være? Endret April 10, 2010 av da90el Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da90el Skrevet April 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2010 Har byttet plugger uten hell. Anyone? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet April 13, 2010 Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 pluggledninger? Kan være overslag. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da90el Skrevet April 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 (endret) Får sjekke det også, men du tenker vel at det burde byttes? Har byttet rotor og fordelerlokk uten at det gjor noe med problemet. Endret April 13, 2010 av da90el Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet April 13, 2010 Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 Ville bytta dem også ja. Hadde omtrent samme problem for noen år siden på ene 929'n. Da var det overslag i den ene pluggledningen. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da90el Skrevet April 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 Har målt pluggledningene og funnet ut at de må byttes... Ene er det tydeligvis brudd i eller noe fordi den gikk det ikke strøm gjennom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet April 18, 2010 Rapporter Share Skrevet April 18, 2010 Du kan ikke måle kontakt i pluggledninger slik som vanlige ledninger. Har prøvd å måle ohm med lydsignal for å høre om det er kontakt. Selv om du ikke får lyd kan pluggledningen fungere. Men det kan derimot være at det er brudd i ledningen, og at det av og til er kontakt i den. Prøv i allefall å bytte pluggledninger. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da90el Skrevet April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Pluggledninger er skiftet, men problemet vedvarer. Noen ideer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da90el Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 Da er det vel bare coil og ECU igjen som kan være feil på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 Mener jeg har lest i vw forumdelen at coilene har en tendens til å ryke på folkevognmotorene, så kan jo være verdt å prøve en ny coil. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da90el Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 (endret) Det er vel det mekonomen kaller for "Tennspole med tenningsmodul"? EDIT: Never mind. Det er delen jeg er ute etter. Endret Mai 1, 2010 av da90el Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 Mener jeg har lest i vw forumdelen at coilene har en tendens til å ryke på folkevognmotorene, så kan jo være verdt å prøve en ny coil. Det er på motorer med 1 coil per sylinder, 1.6litern har kun en coil... Har du fått lest av feilkoder? Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da90el Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Har gjort det tidligere, etter at problemet oppstod og der var det ingen koder. Feilen oppstår oftere når det er fuktig i lufta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da90el Skrevet Mai 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2010 Er det noen måter jeg kan finne ut om det er coilen uten å bytte den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoexperten Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Ta ut ledningen til Luftmassemåleren/luftmengdemåleren mens motoren går dersom turtallet ikke endrer seg i det hele tatt prøv å bytt den. - Dersom du har coil pr cyl prøv å ta av kontakt forbindelsen dersom turtallet ikke endrer seg på aktuelle cylinderen, byt coil for den cyl. Forresten har du prøvd å rense spjeldekammeren og målt cylinder lekk test. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg