Gå til innhold

volvoexperten

Bruker
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om volvoexperten

  • Bursdag 07/11/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Norge/Oslo

volvoexperten's Achievements

  1. Ta av minus abelen på batteriet og la den være bort bortkoblet 15min.
  2. Lykketil gutt!!!! hvis du skal montere u-orignal woofer. orignal woofer må programeres hos volvo, foresten på xc-90 sitter det most anlegg dvs hele entertainment anlegget er koblet i ring (serie med fiber optiske kabler og som sender lyspuls i hele ringen) hver komponent har egne computer som kommuniserer med hverandre og disse har en sikkerhets funksjon for uorignale deler. ( Security on most)
  3. Oppgrader progamvaren til CCM klima computeren.
  4. Ikke noe feil med varmeren amatører , la den gå konstant på i 20 min så er problemet løst. bare litt sot der, iså fall kan man velikeholde den ved åbytte glødeplugg, flamvakt og temp sensoren fåes kjøpt som en komplett sett fra volvo. jobben er gjort på en halvtime.
  5. Ha ha vet hva feilen er ,el- Motoren som sitter på bakdiffen ved mellomakselen på diffen, er defekt, bytt den så er problemet løst. selvfølgelig ryker ikke sikringen når du tar ut kontstykket tilhaldex boxen fordi signal forsyningen går jo gjennom den. Ha en fin dag
  6. Hei, hvis du har tilgang til en universal tester , så kan du sikkert nullstille adapasjon på TCM (Transmission control Module) eller kan du stikke innom et volvo verksted så kan sikkert dem gjøre det for deg med volvo tester, koster ikke mere en 1000 lapp. Nullstilling av Adapsjon anbefales med en oljeskift av automat kassa, hvis ikke det hjelper med nullstilling adapsjon på TCM, kan du be et volvo verksted å lære opp adapsjon dvs at den lærer seg å gire gjennom en prosedyre mens man kjører med bilen ien viss hastigher og enkle taste trykk.
  7. Ja mest sannlig har rådelagrene spinnet rundt i bæringa, enten så må du linjebåre blokka eller så må du skifte motoren. Men det er jo veldig lett og lønnsomt og skifte veivakselen rådelagrene + toppakning. alt dette arbeidet tar ikke lengre enn 7 timer dersom man har godt verktøy og løftebukk. Men hvis du føer for at du må skifte motoren så gjør du det. Ha en god helg og god 17 mai.
  8. Det virker som flere jodingskabler har dårlig forbindelse mot gods samt tror jeg pluss kabelen til sikrings boksen har en dårlig forbindelse.
  9. hilken års modell har du v50 din og hvor stor motor har du på¨den??
  10. Jeg Bare jobbr bare med GM biler og cryshler samt dodge, og bremseslanger ved caliperen bak er stor svakhet på, har skiftet tusenvis av sånne vi, da stemplet i caliperen ikke returnerer. om du vr lur så kunne du bare løsne lufte nippelen presse stemplet deretter, da hadde kansje spart noen tusenlapper for caliperen.
  11. Hvis det lekker fra fra tannstanga, så kommer det enten ifra rør koblingene eller hull i støvmansjetten som sitter hver side. gjør tanstanga godt reint (hele) med bemserens eller noe lignende fyll servoolje i beholderen opp til max merke, start bilen også dreier du du rattet slik at du bygger opp tryk i system heis bilen opp mens motoren går og deretter er det som regel veldig lett å lokalisere olje lekk fra tanstanga. Ring meg gjerne på mobil nr:95893487. Eller følgende mail adr: Rana_jamshaid@msn.com
  12. sikring til hva? Er det første steget. Hvor sikringen til aktuelle system eller komponent sitter. bruk prøve lampa får å kont om det er gjennomgang i den. kople ledningen til prøvelampa til karosseriet og stikk målepinnen på selve stiftene til sikringen dersom prøve lampa lyser på begge sikrings kontaktene er sikring ok. dersom ikke bytt sikring mot sine riktig ampere styrke.
  13. tar ikke lengre enn 7 timer å skifte rådelager får nybegynnere. Jeg har byttet råde lager før på dem iløpet av 3 timer. av med bånn panna og pirke litt veldig kurrant.
  14. Enten så er internt feil i temp sensoren eller snakk om software opgradering.
  15. Ta en feilkode avlesning på bilen det kan jo hende at det er noen annet som er feil husk at "EGR" står for Exhuast gas resirkulering det er en hel system samarbeider med bl.a kjløe system, insugnings sys, og elektronikk signaler fra følere, signal fra motorstyreenheten til aktuator( El drevet venil og motorer) alt dette skjer for å resirkulere eksos gassene til insugnings røret med en riktig trykk. Avgjørelsen og penga er dine.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår