Jump to content
Bilforumet.no

Iversn

Bruker
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

About Iversn

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 12/27/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    Bora
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Fylke
    Møre og romsdal

Contact Methods

  • MSN
    iversen_marius@hotmail.com
  • Bosted
    Molde, Norway, Norway
  1. Hei! Vurderer og chippe min is, er det noen som har gjort det før eller har noe forhold til dette?
  2. Takk for svar, men hvordan var det i forhold til strøm/styrestrøm? Var dette lagt opp? Og vet du sånn ca pris? -iversn
  3. Hei, jeg har en lexus is220 08 executive edt. I denne er det nå standard Chrome innstegslister som det står lexus på. Jeg tenkte og bytte ut disse til de hvor det lyser opp lexus i blått. Noen som har noe erfaring med dette. Eller som vet hvor jeg eventuelt kan bestille slike lister? Takker for svar :)
  4. så da ville du anbefalt å kjøpe hele reg reim satsen istede for bare reimene?
  5. Hei, jeg har en VW Bora 2001 Mod 1,6 16v som jeg skal ta motorbytte på, jeg har funnet meg en motor som har gått ca 100 000 km men har stått vellagret med olje de siste 4-5 årene. (blitt kinnet og dratt rundt av og til) så før jeg skal sette den inn tenkte jeg at jeg skal bytte regreim og vannpumpe. så da kommer spørsmålet mitt: er det nokk å bare bytte selve reg reimene og vannpumpen eller burde jeg bytte hele satsen med alle remer og hjul? Takker for svar:)
  6. Du sier noe der, men jeg ville heller anbefalt og ta av toppen da han også kan bytte toppakning når han først er i gang, samt at man trenger ikke annet enn en ventilfjærklemme. så jeg ville anbefalt og ta av hele toppen når du først er i gang og bytte toppakning i samme slengen:)
  7. du må ta av topp dekselet og toppen, altså "ventilblokken" slik at sylinderne kommer til syne:) ønsker deg lykke til:) men du må huske å kjøpe inn nye strekkbolter og så vill jeg anbefale å kjøpe et "slipesett" noe som inneholder alle pakningene å tetningene du trenger fra toppen og opp:)
  8. måten du kan merke om ventiltetningene er gåen er som regel at de er veldig harde, at de har blitt "inntørket" og hardnet til. jeg har akkurat samme problem med min bil "VW bora 1,6 16v" onsdag forige uke byttet jeg toppakning, ventiltetninger insugspakninger etc.. i et håp om å bli kvitt problemet. men hos meg har det gått så langt at jeg bruker omkring 1L olje på 200km. fikk ikke ordnet dette problemet når jeg byttet dette, så hos meg virker det som om stempelringene har brent seg fast og ikke klarer å holde oljen ute :)
  9. Iversn

    Skifte bunnpanne

    jeg byttet denne på bilen min tidligere i år, og hadde samme problemet, men hos meg viste det seg at den satt godt fast, men var et par skruer som var godt gjemt, så du bør se godt etter, kanskje finne en tegning på nett med oversikt over hvor alle skruene er og være sikker på at alle er utskrudd:)
  10. kan være men virker lite trolig, siden det skjer mer når motor er kald enn når den er varm. og har vært ute med speedometeret der den er koblet og koblet til å fra kontaktene og vill ikke tro det er noe der, for det ble ikke bedre.
  11. slingringsbolter kan brukes hvis boltsirkelen din er fra 1-ca 3/4 mm mindre elelr større en de som er på felgene. har selv hatt dette på en bil som hadde 110 med felger som var 112. og det var ikke noe problem. så vill ikke tro det skal være noe problem å få satt de på bilen din. men du må passe på riktig innpress og eventulet center størrelse:)
  12. Jeg har en Bora 1.6 16v, hvor fra dagen jeg kjøpte bilen har hatt problemer med kjørekomputeren på den.. den forsvinner for så å komme tilbake igjen, mens den av og til kan være borte leeenge. som regel når den slår seg av og på er alt av km. og snitt forbruk på bilen nullstilt. men dette er ikke hver gang. lurer på om det er noen som har hatt samme problem eller noen som vet en løsning på hvordan jeg kan gjøre noe med det? bilen er en 2001 model VW bora Highline 1.6 16V Håper på svar:)
  13. en av mulighetene kan være at kaldstarten din ikke fungerer som den skal, noe som fører til at den er vanskelig å ha med å gjøre når den er kald og du akkurat har startet den.. hvilken bil er det? er det kun når bilen er kald eller er det hver gang du starter bilen?
  14. Hei, jeg har hatt en 405 i ca et år, før jeg vraket den for et halvt års tid siden. jeg hadde aldri noe problemer med bilen, og måtte egentli ikke bytte noe, foruten de skadene jeg selv påførte bilen:P hadde da en 1.9D uten turbo. utroli god å behagelig bil, ikke noe farstatom, men for bruk til å fra arbeid og lignende vill jeg kalle det en topp bil, kan også legge ved at rust er å finne minimalt av på disse bilene:) Lykke til med bilkjøpet:)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.