Gå til innhold

northland

Bruker
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om northland

  • Bursdag 04/05/1991

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Mondeo/Caravelle
  • Biltype (eks Audi)
    Ford/VW

Contact Methods

  • Bosted
    .

northland's Achievements

  1. Lurer også på hvor mye jeg kan koble av minuspolen på batteriet? Litt usikker på hvordan alt dette fungerer, men er det noe som er essensielt for hvordan bilen fungerer som er jordet via minuspolen? Utenom "hovedkablene" om noen skjønner hvor jeg vil. Er et samsurium av kabler, og ettermontert utstyr som går overalt under panseret. Så tenkte det kunne vert greit å få bort alt unødvendig.
  2. Takker for svar! Om det er dårlige kabler/dårlig kontakt. Er dette noe jeg kan måle noen steder med et multimeter eller lignende? Eller må jeg rett og slett trekke nye kabler og skjekke?
  3. Kan alltids prøve å trekke ny jordingskabel fra batteriet. Men den gamle ser ut til å henge godt i alle fall. Mulig eiring ol. kan være et problem, eller?
  4. Hei! Har en T4 Caravelle 91 jeg ikke helt klarer å bli klok på. Litt usikker på hvor jeg skal begynne, men får prøve å ta det fra en ende. For en mnd siden ble det utført et motorskifte på bilen. Jeg er litt usikker på hvordan alt elektrisk fungerte i forkant av dette, da jeg ikke kjørte bilen mer enn noen mil med gammel motor. Etterpå ville bilen ikke lenger starte elektronisk, så jeg skiftet startmotor. Litt usikker på om det virkelig var et kritisk behov, men den gamle var i alle fall ganske dårlig også i forkant. Dette løste ingen problem, da bilen fortsatt ikke startet. På dette tidspunktet ble det også byttet batteri, siden dette skule brukes som russebil og det gamle begynte å bli gammelt. Vet ikke om det var behov, men får tak i batterier til innkjøpspris så det var "greit å ha". Bilen startet nå av og til med tenninga, men mistenkte at denne var dårlig. Så jeg koblet på to kabler til tenninga som jeg "tyvkobler" bilen med. De første dagene med nytt batteri fungerte dette bra, og den startet hver gang. Så begynte den å bli vanskeligere å starte slik. Måtte prøve en god del ganger før de eventuelt tok tak. Det er altså ikke slik at startmotoren går, men dårlig. Den tar ikke/det skjer ikke noe i det hele tatt. Etterhvert kom også en del andre ting på banen. Når jeg slår på batteriet/motoren blinker/lyser det svakt i blinklys. Disse slår ofte også for fort når jeg faktisk blinker. CD-spiller detter inn og ut hele tiden, når den i det hele tatt vil slå seg på. Det er også lagt opp to forsterkere, disse slår seg derimot ikke av. Det er kun spilleren. Dene ene forsterkeren har voltmeter, og dette ligger ganske stabilt på rundt 12v (selvsagt hopper nåla litt ved basslag). Det kan også nevnes at blinklysa i displayet lyser kraftig ved bremsing. Litt usikker på når dette skjedde, men speedometet har sluttet å virke. Kan også nevnes at alle problemene ved enkelte anledninger har gitt seg etter en 10-15 minutters kjøring. Samt at blinklysa som lyser svakt i displayet fungerer normalt med gasspådrag på tomgang enkelte ganger. Er montert trådløs sentrallås, og "alarmen" på denne slår seg av og til på (type nødblink) Vil også legge til at det ikke alltid er noe problem i det hele tatt, og ting fungerer fint. Dog har dette skjedde mindre og mindre i det siste. Har prøvd å lade batteriet med batterilader, er noe usikker på hvor godt denne fungerer da den ikke opererer helt som den skal (viser bla. ikke hvor mye strøm det er på batteriet lenger. Dette er på samtlige biler jeg har prøvd) Noen som har noen ide om hva dette kan være? Eller hvordan jeg bør feilsøke? Skjønner ingenting lenger.
  5. å, jøss. Så det kan være jordingsfeil altså? Var ikke klar over dette, men i såfall høres det kanskje ganske sannsynlig ut mtp. at anlegget kun er provisorisk koblet opp for å teste. Skal prøve å jorde skikkelig i løpet av morgendagen, og heller komme med en oppdatering om problemet vedvarer :)
  6. Hei! Beklager om dette har vært oppe før. Har prøvd å søke, men finner likevel ikke helt svar på det jeg lurer på. Nå har det seg slik at etter montering av anlegget i russebilen, kobler forsterkeren som driver høyttalerelementene ut ved volumpådrag. Regner det som selvsagt at dette er fordi suben krever for mye strøm. Det jeg lurer på er om dette vil bli ungått om man kobler til et ekstra batteri? Hvordan bør dette i såfall kobles, og bør/må batteriene være like? Bro/paralell/serie? Ønsker at begge batteriene skal kunne lades via dynamoen om det er mulig. Takker for svar
  7. Takker for svar! Kan jeg bruke akuratt de produketene du linket i mitt tilfelle? Er ikke så veldig stødig her, så teskjeprinsippet fungerer! Vil ikke risikere å bestille feil
  8. Hei! Ser dette emnet har vert oppe en del ganger tidligere, så beklager om jeg ikke har funnet et some omhandler akuratt det jeg lurte på og spør igjen. Holde nå på å styrer med stereoen i russbilen, og har en del spørsmål. Planen er å kjøre 2 forsterkere, en til å drive sub og en til å drive høyttalerene. Det jeg lurer på er hvordan forsterkerene kan kobles sammen, siden det kun er en signalutgang fra CD-spiller? Må jeg også koble sammen strøm, jording og remote? Eller kan dette trekkes separat? Isåfall, hvordan gjøres dette? Er ikke så veldig erfaren på dette området, så håper på ikke så altfor innviklede forklaringer. Evt hvor jeg kan kjøpe det jeg trenger. Edit: Har jeg skjønt rett om det er dette jeg trenger? Splitblokk Y-ledd
  9. Takker for svar! Kommer til å prøve med forsterker så snart som mulig. Må bare få flyttet det ut i fra bilen det står i nå først. Må vel også ha en ny forster da om jeg skal drive både sub og elementer gjennom der (600w forsterker såvidt jeg husker) ? Og blir det da et vesentlig høyere strømforbruk? Takker
  10. Hei! Har 2x par Pioneer TS-H687 stående i bilen nå. Er fornøyd med lydkvaliteten på disse, men når det spilles høyt så begynner det å skurre lett. Disse er nå koblet rett til spiller (noe usikker på utgangseffekt, men går ut i fra at det er type standard. 45w?) Det jeg lurer på er om det er noe å hente på å koble disse via forsterker? Har en forsterker på 600w som suben går gjennom. Kan jeg mao. spille høyere uten å få skurring da? Eller bør jeg investere i noe bedre? Har ikke så veldig peiling på dette her I såfall, hva bør jeg se på? Lydkvalitet er ikke så viktig som volum, da disse skal brukes i russebil. Haster litt, så hadde satt pris på svar fort :m'm: På forhånd takk
  11. Flott, takk for svar på endel åpenbare spørsmål. Men er den typen som liker å være sikker på at jeg har forstått alt. Da går jeg for den suben
  12. Altså denne? : http://www.dbcompaniet.no/ds_product_info.php?cPath=36_46&products_id=101
  13. Jeg skjønner. Men tilbake til topic. Noen som har sub å anbefale?
  14. Så det blir med andre ord rent estetisk altså..
  15. Ja, det er jo ganske åpenbart. Nå tenkte jeg mer i retning av resultatet. Hvordan blir lyden i de forskjellige tilfellene?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår