Gå til innhold

Audi 100 94mod - motoren stoppet mens jeg kjørte

Ranger emnet


slr88

Anbefalte innlegg

  • 5 weeks later...

hei. igjen folkens..

 

måtte bytte ventilene og ventilløfterene..

 

men har noen små problemer igjen:(

 

har ikke gløding, noen som veit hva dette kan være?? har ikke instruksjonsbok=( noen som veit om en link til ei instruksjonsbok på nettet=???

eventuelt veit hva som kan være gale??

 

og eventuelt hvor gløderellet er på denne bilen??

 

er ikke strøm til glødepluggene, ikke så gøy det!!

 

 

HJELP:hvaskjera

Audi a4 B8 09mod 2,0l fwd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 100% sikker på at det ikke er glødepluggene som er kass, har du målt at det ikke er strøm inn til glødepluggene?

 

Hadde samma problemet med en Peugeot partner 1,9 diesel.

Glødepluggene sa takk for seg i vinter, bytta ut de 4 pluggene, og da starta den på første etterpå.

 

Edit: Ang. instruksjonsbok så driver selv og leter etter en instruksjonsbok til min A6, da min er på tysk!:adolf:

Skal si ifra hvis jeg finner til din 100.

Endret av Jesper1201

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hei.. snakket med audi forhandeleren her, og fikk et tips om at det kunne vere en sensor på toppen av blokka som ikke virket som den skal.. tok den av og det virker! men han kunne desverre ikke skaffe instruksjon bok til meg.. men til a6 kan han nok=) hør med din audi forhandler

Audi a4 B8 09mod 2,0l fwd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
hei. igjen folkens..

 

måtte bytte ventilene og ventilløfterene..

 

men har noen små problemer igjen:(

 

har ikke gløding, noen som veit hva dette kan være?? har ikke instruksjonsbok=( noen som veit om en link til ei instruksjonsbok på nettet=???

eventuelt veit hva som kan være gale??

 

og eventuelt hvor gløderellet er på denne bilen??

 

er ikke strøm til glødepluggene, ikke så gøy det!!

 

 

HJELP:hvaskjera

under plata over pedalene sitter et rele merket 202 det er glødereleet .

Audi 200 turbo quattro 2,2 l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du må bytte alle ventilene ass. har akuratt gjordt samme jobben på en audi A6 2,5 TDI 140 hk, jeg valgte å bytte hele toppen fordi det er en sjankse for at kamakselen også ryker på disse bilene. også burde du sjekke stempla nøye.. helst måle at alle stempla stikker like langt opp fra bloka når du sveiver motoren rundt. om du er uheldig kan rådelagra være ødelagte og da er det som regel letter å bytte hele motoren..

 

foresten.. det er ikke noe forsjell på 115 hk og 140hk. bare hjernen er forskjellen ^^

 

sjekk ut Norskebildelesenter.no de har greie priser på ventiler og ventil-løftere.

jeg kjøpte toppen min komplett fra dem for 7500 kr fungere helt perfekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
tror du må bytte alle ventilene ass. har akuratt gjordt samme jobben på en audi A6 2,5 TDI 140 hk, jeg valgte å bytte hele toppen fordi det er en sjankse for at kamakselen også ryker på disse bilene. også burde du sjekke stempla nøye.. helst måle at alle stempla stikker like langt opp fra bloka når du sveiver motoren rundt. om du er uheldig kan rådelagra være ødelagte og da er det som regel letter å bytte hele motoren..

 

foresten.. det er ikke noe forsjell på 115 hk og 140hk. bare hjernen er forskjellen ^^

 

sjekk ut Norskebildelesenter.no de har greie priser på ventiler og ventil-løftere.

jeg kjøpte toppen min komplett fra dem for 7500 kr fungere helt perfekt ;)

Skift reima. så sjekker du om du har kompresjon , før du evt river av toppen ,Kammen kan du sjekke ved å ta av toppdekselet .

Audi 200 turbo quattro 2,2 l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

 

foresten.. det er ikke noe forsjell på 115 hk og 140hk. bare hjernen er forskjellen ^^

 

...

 

Bare litt off-topic info;

Er nok litt mer som er forskjellig fra AAT(115hk) og AEL(140) enn bare hjernen, jeg vet at dysene er større, og stemplene er smidde i AEL. Mange sier også at det er forskjell på dieselpumpe og turbo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår