Gå til innhold

slr88

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om slr88

  • Bursdag 11/16/1988

Contact Methods

  • Bosted
    florø

slr88's Achievements

  1. Takker for mye bra info.. men lest mye om swissvax og tror jeg går for en pakke derfra. Men kan noen si hva som er best/gir mest dybde i lakken? tenker også på holdbarhet på voksen. står mellom shield og mirage så langt hsar jeg kommet.
  2. Hei. Noen som veit eventuelt har andre forslag til hva jeg trenger for å holde bilen i en bra stand lakkmessig og felgpleie (venter på nye dotz felger)? Noen som har erfaringer med denne pakken eller andre pakker? Bilen er lavagrå med noen måneder gammel lakk på heile fronten + bakrefører side. har sett litt på dette settet (er også fine kampapanjer på gsbildeler no: Swissvax Entry Collection m/Shield voks inneholder: Swissvax Shield voks 200 ml Cleaner Fluid (lakkrens/prevoks olje) 250 ml Car Bath (bilsjampokonsentrat) 250 ml Pneu (dekk/gummirens/fornyer) 250 ml 2 påføringsputer (for voks og Cleaner Fluid) 2 Mikrofiberhåndklær (for voks og Cleaner Fluid) Vår berømte Swissvax håndbok(eng) Kjølebag - Entry størrelse + Swissvax Autobahn Felg Voks
  3. Jeg kjører castrol Edge på min 2,0tdi.. Funker fint og ikke mye lyder på den.. Er det bilen har gått på siden ny.. Skiftet olje hver 10 000km...
  4. Kjørte fra jobb og heim no ca 5min kjøring.. Og da var bilen nesten oppe på drift temp og viftene blåste når jeg gikk ut av bilen.. Men pleier vell ikke å bli varm så fort normalt?
  5. Hei.. Har hatt bilen i ca 4mnd no og er meget fornøyd. Men et par ting jeg har merket meg i det siste (etter kulden kom) Når jeg skal svinge fra flate og opp en ganske bratt bakke ca 90 grader sving kommer det en "knake" lyd bakfra: Knitrelyd i førerdør (skjedd 3 ganger) som ikke varer lenge: Kan virke som kortsluttning på lyden men alt virker som det skal. Siste dagene har radiatorvifte blast etter jeg slår av og har låst bilen ei stund, har ikke merket dette tidligere. Det skjer om jeg har kjørt 5 min eller 1time har liksom ikke noe å si hvor mye jeg har kjørt virker det som. Bilen har ikke kommet opp i drift temp på de korte turene så det som gjør at jeg blir skeptisk at den blåser da. Har 2mnd igjen med bruktbil garanti på bilen, så hadde vært greit og fått en klarhet om det er noe gale eller om det skal være slik så jeg kan ta det på garanti. Takker for alle svar!
  6. stemmer det=) var den som var gåen=) så tror jeg allt virker forløpig=) takker for alle svar=)
  7. elektrisk vannpumpe? hvor står denne da? skjønte ikke det ut ifra tegningene fra linken.. men hvor pumper denne da? er jo vannpumpe på regrema, er det 2 stk vannpumper på denne bilen da? hmmm.. vert å sjekke=)
  8. noen som veit hva den sensoren under sensoren til gløderen er til? har funnet ut at sensoren til vifta var gåen.. ikke fått liv i vifta enda men tar jo sykt lang tid før vannet nede på radiatoren blir varmt nok til at sensoren skal slå ut... kjørte bilen så hardt jeg kunne i dag.. men fikk den ikke varm nok.. får se neste helg når jeg skal over hemsedal.. legger opp kabler så jeg har mulighet å kobler til hvis det blir for varmt uten at vifta begynne å virke
  9. ps: dette er en 116hk.. fant det=) den sitter nede på radiatoren på førerside=)
  10. takk skal du ha=) skal se om jeg finner denne som er ved rediatoren=) noen som veit hvor denne står henne? eventuelt om noe anna som kan gjøre dette?? takk for alle svar på forhånd =)
  11. hei.. har en audi 100 2.5tdi 1994 mod som jeg har problemer med at den blir varm.. forklaring på problem: ved vanlig kjøring holder den 90-93grader sånn ca. ved litt belastning som i slakke bakker og slikt blir den ca 100 grader.. jeg kjørte opp noen bakker her hin dagen og da med full varme på varmeapparatet for å holde bilen under 100 grader. når jeg da skal ned en bakke etterpå faller tempen. jeg har stoppet opp med bilen da den blir varm, og den elektroniske viften går ikke rundt.. jeg har byttet kjøleveske og termostat 2 ganger uten noen forbedringer. (kjøpt mecca) har også prøvd å bytte temp giveren på toppen av motor uten noen form for hell der heller(idag) Noen som har en ide om hva jeg kan prøve? mener å huske at vannpumpe på denne bilen blir dreve av reg reim? kan dette stemme eller er jeg heilt ute på jordet no? ps: har sjekket om den elektriske viften virker ved å kjøre 12v rett på den og da blåser den som f****=) Desperat skal snart på ferie tur og dette problemet blir jeg ikke kvitt=/
  12. hei.. snakket med audi forhandeleren her, og fikk et tips om at det kunne vere en sensor på toppen av blokka som ikke virket som den skal.. tok den av og det virker! men han kunne desverre ikke skaffe instruksjon bok til meg.. men til a6 kan han nok=) hør med din audi forhandler
  13. hei. igjen folkens.. måtte bytte ventilene og ventilløfterene.. men har noen små problemer igjen:( har ikke gløding, noen som veit hva dette kan være?? har ikke instruksjonsbok=( noen som veit om en link til ei instruksjonsbok på nettet=??? eventuelt veit hva som kan være gale?? og eventuelt hvor gløderellet er på denne bilen?? er ikke strøm til glødepluggene, ikke så gøy det!! HJELP:hvaskjera
  14. hei igjen.. noen som veit om 140 tdi passer i den bilen??? får kanskje tak i en slik motor=) vert konge om dette passer
  15. ja, var nok den som hadde røket ja=( har hatt av toppdekselet idag, kamen ser heil ut. men er bare 4 av ventilene som ser ut til å virke.. holde no på med å ta av toppen for å få et bedre overblikk. merket ikke noe da den døde, tikking eller knasing kan jeg ikke si jeg la merke til, hører starteren går fint, hva som kan gjøre at det kan være tikking eller knasing da? termostaten må jeg komme tilbakke til.. Noen som veit hva det koster for 1 stk ventil (med ventil løfter)??? eventuelt noen som har en topp liggende?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår