A100forever Skrevet Mars 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2010 Har en A100q, 1990 modell, men finner ikke 'engine number' noe sted! Må ha det for det kom en del endringer iløpet av 1990 virker det som, eksempelvis fra 120 til 140 tenner på reg. reima. Rart det ikke står på første side i scervice heftet eller på den plata foran motoren. Noen som vet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2010 Pleier ofte å stå i instruksjonsbøkene hvor slikt finnes. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A100forever Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2010 Det må da for svarte f... stå ett eller annet sted på blokka eller noe annet sted på kjerra! Hva hjelper det å ha fabrikksmanualer og gud vet hva av bøker når de bare henviser til endringer som ble gjort etter et visst engine number (tror det var mars 1990 cirka). Det hjelper jo ikke meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2010 Motornummeret står på motor, kikk på v. side av motorblokk. Men det står ofte anvist hvor det står i instruksjonsboka om du lærer deg å lese. Ellers kan det hende det sitter en merkelapp i kofferten med infor om dette. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A100forever Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2010 Ja hadde det bare vært så enkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Om du fortsatt ikke har funnet det så står det som Einar skriver, på venstre side av motorblokk. Ellers kan du finne det ved å slå inn regnr på mekonomen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A100forever Skrevet April 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 Om du fortsatt ikke har funnet det så står det som Einar skriver, på venstre side av motorblokk. Ellers kan du finne det ved å slå inn regnr på mekonomen. Ja? Vel jeg har lett på blokka (har ikke muligheter nå for å heise av blokka) men finner niks nummer altså. Hvor eksakt skal det stå, ved oljetrykksgiverne eller under der? Eller på andre sida? Mekonomen har bare chassi og dekkdim, lasteinfo men ikke motornummer. Kanskje dette ikke gjelder min bil, vet ikke, kanskje burde det stått der. Jeg sliter med å skaffe reg.reim og strammehjul fordi det kom en endring i mars 1990 (fra 120 tenner til 140, eller muligens omvendt). Fått høre møller kan skaffe men til latterlig høye priser. Noen tips?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet April 7, 2010 Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 Det står på blokka. Venstre side, helt på toppen av selve blokka, ikke på toppen altså! Hvis du ikke klarer å finne det, så ta en skikkelig motorvask, og finn ei god lampe. Du kan ikke akkurat forvente at det skal flashe imot deg med rød neon for å si det sånn! Vil tippe feltet det står på er ca 1,5-2 cm høyt, og 6 cm langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terion Skrevet April 8, 2010 Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 Ca her: Siter Audi V8 3.6 '89 Audi 200tq 10v '88 Audi 80 '73 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A100forever Skrevet April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Vel og bra. Jeg vet motorkoden er NF. Derom ingen tvil. Men det var motor nummer jeg spurte om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg