Gå til innhold

terion

Bruker
  • Innholdsteller

    83
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om terion

  • Bursdag 12/20/1982

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    200 10vT
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Motor (eks 1.6)
    2.2 10vT

Contact Methods

  • Bosted
    Vestfold

terion's Achievements

  1. Vel, skulle gjerne gjort et slikt stunt, men Skjååda'n er ikke prioritert til slike mods. Den skal bare stort sett frakte materialler og ved til hytta i beste fall, hehe. Men skulle gjerne hatt 5. gir igjen.
  2. Sliter også med uling på 5. giret på en pickup 1.9d fra '98. Den uler bare ved pådrag, ikke så mye når man slipper gasspedal og bilen "triller".. Det hjalp ingenting å bytte olje og fylle opp til riktig nivå. Fylte 75w90. Simringen på giroverføringa lakk, og er byttet også forøvrig. Ingen som har delenr evt på drev eller hva nå en bør/skal bytte i kassa?
  3. Kjenner dårlig til ATE caliperene sine svakheter (har et sett fra 200 turbo liggende til overs btw) men girling-caliperene foran tok jeg å plukket ned, honet, pusset stempelet og polerte det faktisk, så satt de sammen med rep-kit, så sluttet dem å henge på, på en 100csq jeg hadde. Hadde omtrent samme problem, at de hang mer og mer på etter hvor langt jeg kjørte.
  4. All models: * Check for leaks from the power steering pump and steering rack. * Check the condition of plastic radiator tanks 5 cylinder models only: * Start the engine and let it run for a minute. Switch off and count how many times can you depress the brake pedal before you lose the power assist. Less than 10 times means bad bomb. * Check the oil cooler lines for leaks and corrosion. Note: Early models doesn't have oil cooler * Listen for excessive noise at the rear of the car (fuel pump) Note: Does not apply to WH engine * While the engine is cold, listen and look for exhaust manifold leaks Turbocharged models only: * Check operation of the after-run coolant pump * Check the turbocharger oil lines for leaks and corrosion * During test drive, check if the engine reaches maximum boost (1.3-1.4 on the display) Quattro models only: * Check the operation of differential locks Automatic transmission models only: * Check for leaks from between the gearbox and differential and from the round cover on RH side of the gearbox * Check differential oil level (requires visit to a mechanic)
  5. Stille inn memory på setene? Dvs lagre posisjonene på setet? Det er en knapp i midten av disse memory 1-4 knappene, trykk den (etter man har justert setet slik man ønsker) og ønsket knapp 1-4, da hører man et lite klikk i et rele under dashen/setet, og da skal det være lagret..
  6. Warm Up Regulator (WUR), den kladden som sitter på siden av blokka som justerer bensintrykket etter temperatur på motor, mekanisk. det går to bensinslanger til/fra distributøren til denne. Hadde motsatt problem på 100n min. Startet lett når den var varm, var ekstremt vanskelig å starte når den var kald. Bare byttet denne, så var alt så fint som bly :p
  7. Custom Auto Craft er et bra sted å handle deler, ja, Paul er en kjempekar! Men han har jo ikke så mye slitedeler sånn sett. En annen butikk og anbefale er Autohausaz.com. Ligger på mange deler under halve prisen av her. Mekonomen og Norskbildelsenter er ikke så ille de heller, når de først har delene man trenger! Det er ikke alltid det er riktige deler som står oppgitt heller, de har lagt til 100/200 deler fra 10v f.eks, mens 200 20v og V8 bruker andre deler som er værre å få tak i.
  8. V8 er kostbart, enkelt og greit. Du vil ikke, og bør ikke, og skal ikke ta noen snarveier ved registerreim-skifte, skift det som anbefales å skifte, det får du igjen for senere. Det er kjedelig og ganske unødvendig å gjøre jobben to ganger pga slett jobb første gang. Værstefall står du med havarert motor. V8 krever ofte olje/filterskift, det går mye olje på disse, og det koster. Deler er det ganske ok tilgang på, bortsett fra karosserideler etc. Drivverk, lagere, foringer osv er nå mulig å få tak i med litt godvilje, men det koster det også. En må være litt påpasselig skal man ha en 4.2, de er kjent for å bruke litt olje etterhvert, mens 3.6'n bruker bare bensin. Håper ikke du ble skremt for mye.. V8 er herlige biler, men det koster å være kar! :p
  9. El-nettet er ganske enkelt egentlig, men ja. Det står koplet en +12v i sikringsboksen og jord på jordingskruene under dashbordet + muligens en ekstra sikring i sikringsboks (var det på min). Samt det sitter en plugg koplet i sammen med ledningsnettet til el-sidespeil, så man må finne el-nett til sidespeil og plugge den i. Passer bare en vei :p Jeg skulle gjerne hatt el-sete (m/memory) el-nett til Audi V8 om noen har?!
  10. El.seter har annen innfestning på gulvet enn de manuelle, må derfor sveise inn braketter fra bilen som originalt har el-seter. El.nett må også monteres inn.
  11. Svendsen Eksos lager ikke tuv-godkjente eksos de heller, der de lager det on-the-fly. Løp og kjøp, har et CAC-anlegg selv på min bil.
  12. Den har en kjølevann-retur fra turbo som går inn i blokka der hvor motorvarme-elementet skulle kunne stått.
  13. Dysene napper du ut med en fastnøkkel eller skrutrekker. Evt et VAG spesialverktøy for det :p Men da må du nesten bytte o-ringene før du setter dem i igjen! Nedi toppen sitter det en slags bakelitt-kopp som bør byttes også. Lettere å se den når man tar av innsuget. Hm, jeg har ikke delenr på den i hodet, men kan se i katalogen senere om jeg husker det. Kanskje noen andre vet? Finnes et slikt verktøy for å teste den, uten at jeg har noe spesifikasjoner på det heller :p Nei, dette kan man gjøre selv, huk av slanger på turbo og propp den på noe vis, sett inn et instrument en plass og fyll opp med luft for å se om det holder tett.. Ikke for mye trykk!! Jo takk, jeg har holdt på med min i 3 år frem og tilbake, akkurat nå er jeg oppe i en periode den er ganske gæren igjen. Fikk den til å gå utrolig rolig og fint sist høst. Veivhusventilasjonen, den slangen kan forårsake tull om den lekker, alt av slanger/rør inn på toppdekselet, sørg for at alt er tett. O-ringen på peilepinnen bare kan føre til kluss om ikke den er tett.
  14. MC2 motor, ikke lett å se fra bildene om slangene sitter riktig, men ennå mer viktig er at alt er dønn tett. Som du nevner selv også, at følerene virker 100%, nevner da lufttempsensoren som sitter i IC, to vanntempsensorer 1-polet ved kjølevann ut av blokka, på siden. WOT-sensoren (wide open throttle) gjør jobben sin ved å sende signaler når gasspjeld er lukket. Kontroller også at o-ringene rundt dysene er tett/god stand. Sitter en Warm Up Regulator (WUR) på siden av blokka også som regulerer bensinmengden til motor når den er varm/kald, den kan også forårsake en del kluss med tomgangen. Ikke åpne den!! :p Sørg for at det ikke er noe lekasjer i innsugsdelen (trykktest), sjekk at bensintrykket i systemet er ok (trykktest med slikt spesialutstyr for CIS/K-jet), sjekk at tenning er korrekt. Det er så gøy å feilsøke på disse systemene! :p
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår