Gå til innhold

aarryk

Bruker
  • Innholdsteller

    250
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om aarryk

  • Bursdag 09/07/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Audi Quattro, trening
  • Modell (eks S4)
    100
  • Biltype (eks Audi)
    Audi Quattro
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    2.2
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Sports-eksos
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Vinstra

aarryk's Achievements

  1. Har fått et problem med speedometeret mitt her også... Det er altså kilometer- og tripteller som har stoppet. Speedometernåla viser normalt. Alt annet i panelet virker fint. Kjørte 1,8 km før det stod stille. Begge stoppet likt. Jeg tok ut instrumentpanelet og byttet hele speedometerklokka med ett jeg visste fungerte. Puttet det sammen igjen, og tok bilen på en tur. Kjørte 2,3 km og stoppet bilen. Da jeg skulle kjøre igjen da, så stod det stille resten av turen. Hva er det for enhet som sender signal til kilometer- og triptelleren?
  2. Hei, Lurer på om noen har en Audi 100/200 Avant som har ekstra bremselys montert i bakruta? Denne delen finnes ikke lenger, og er det eneste som jeg mangler. Det er visst nok brukt samme del på eldre VW Scirocco på 1980-tallet. Delen jeg refererer til vises som #1 på vedlagt bilde. Delenummeret er: 855 945 122 Kontakt meg her eller på telefon: 458 51 517 Mvh Åsmund Rykhus
  3. Vet ikke helt... Men synes bilen har blitt litt lysere i lakken. Tok av dysen til spylervæsken (for det hadde de ikke gjort). Og i mine øyner, så ser det ut som originallakken skal være litt mørkere...
  4. Hei, Bilen min har en Audilakk som heter LY5Z - Nautical blue. Så sendte jeg den på lakkering. Når jeg fikk den igjen, så hadde de brukt en lakk som heter HYYU5 - Horizon Blue, Parabolica Blue (Hyundai YU5) Er det samme farge, da?
  5. Nå har jeg byttet til ny dynamo med 115 amp, inkl. regulator/børster. Og de samme fordømte tingene skjer... Lader ikke etter start, i 4 av 5 tilfeller. Må opp på 1800 opm. Spenningen er 13,8V ved vanlig bruk, men straks jeg slår på klimaanlegget så kan det rase helt ned til 12V, avhengig av hvor hardt A/C-vifta må blåse. Hvorfor er det slik?
  6. Da er det nok det. For det oppstod etter bytte av børster. I tillegg, så synker spenningen til 12.0 V så fort jeg slår på A/C-anlegget. Har fått tilbud om en overhalt dynamo nå, men den er gjort på 200 Amp. Originalt skal min ha 110-115 Amp. Kan det være skadelig å montere dynamoen på 200 Amp.?
  7. Har fått et merkelig problem med ladinga nå... Når jeg starter bilen, så vil ikke dynamoen lade. Men straks jeg øker turtallet til 1800 rpm, så lader den fullt så lenge jeg har motoren på. Noen ganger når jeg starter den varm, så skjer det ikke. Hva er dette for noe? Tenkte først om reima var slakk, men har nå bytte reim og strammet den riktig. Skjer likevel.
  8. Slår opp en gammel tråd... Hvordan gikk det med bremsene etter master-bytte? Jeg har samme problemet nå - alle fire bremsene låser seg like mye - ved langkjøring. Man kjenner at pedalen er "tom" de første cm, så blir den hard. Bremsene blir en smule varme, og det oppstår periodisk vibrasjoner i ratt/karosseri. Mulig bremseskivene vrir seg. Har bestilt ny master sylinder.
  9. Skal polere og vokse bilen. Men har en utfordring jeg ikke har vært borti før. Har hatt bilen på dellakkering. Og resultatet ble bra, men det er punktovergang, etter maskeringen, som både sees og kjennes veldig godt. Er det noen som har fjernet slike? Har aldri vært borti så drøy overgang. Har polert mye for hånd før, men har nå en bra poleringsmaskin. Hvordan rubber man ned denne overgangen? Flere bilder kommer...
  10. Vil det si at det blir masse jobb å putte en MC2-motor (fra 1990 100 turbo, K-Jetronic) inn i en 1992 80 B4 som har NG-motor?
  11. Prøvde ut noe i dag... Dro ut kontakten til bremsevæskebeholderen, og slo på tenninga. Varselet (0) kom på likevel, uten noe forandring. Så brukte jeg en jumper-wire og "loopet" kontakten til bremsevæskebeholderen, og slo på tenninga. Da blinket rød (!) lampe konstant. Koblet fra jumper-wiren, så lyste gult (0) varsel igjen. Hva betyr dette?
  12. Hadde du ytterligere data på dette? Ser ut til at min har vært feiljustert hele tiden. Bilen går som normalt, så lenge man ikke veksler mellom klikket på TPS (åpent og lukket spjeld), for da nykker den ekstremt!!
  13. Hva er nullstillingen til AFS (Air Flow Sensor) ved tomgang? Min ligger ikke horisontalt, den skrår litt nedover... Vet ikke hva som er riktig/normalt. Under vises et eksempelbilde. I instruksjonsboka fra Bosch står det nemlig at nullpunktet er der bildet viser. Skal den være horisontal, så er skruen inni luftmengdemåleren justert feil... (?)
  14. TPS er kontrollert - bryteren er lineær fra klikket og helt til full gass (WOT), da blir den åpen (motstand uendelig). Og dette stemmer. Klikket kommer ikke før gasswiren er trukket helt tilbake. Altså finjustert. Har gått over alle slanger og belger. Ingen falskluft. Bilen drar svært bra. Hadde det vært falskluft, så hadde vel også motor oppført seg ulikt til tider, men den er svært forutsigbar. Jeg tenker at det må være noe som er feiljustert, i.o.m. at det ikke skjer noe tilfeldigheter, den er slik hele tiden, varm som kald. Det ble forsåvidt litt forsterket etter at jeg tettet noen falskluft-lekkasjer, for da ble systemet tett, og bilen gikk bedre :-) Hva med tenningen? Kan den gjøre noe sånn hvis den er feiljustert?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår