Gå til innhold

billig bruksbil som er til å stole på ?

Ranger emnet


vag 3 diesel purke

Anbefalte innlegg

jeg skal nå kjøpe meg en bil jeg kan stole på i noen år fremover som jeg ikke trenger utalige timer på garasjegulvet for å komme meg rundt. skal ha en bil som bruker lite drivstoff og har billig forsikring. vil ha en bil som jeg kan stole på for skal kjøre ned til spania tur retur om ikke så lenge :) tenkte fra 5-15000 kroners klassen :) noen som har noen tips på hvem bil som er rett for meg da ?

golf 3 tdk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Volvo 240/245/740/745 med innsprut motor :) Bruker 0,7 på mila og er døds-trofaste :)

Masse plass til bagasje for å reise på tur og.

-BMW E30 323i- BMW 525i E34(solgt)

Volvo 740 TIC(solgt)-Audi A4(solgt)-Volvo 244(død)

BMW 323i e30(solgt)-Ford Fiesta 1,4 iCL(solgt) - Ford Sierra stv.(solgt)

Mercedes 200E(solgt)Mercedes 230E(død)-Skoda Pick Up(død)-Lada Niva(død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bmw E34 :) 520i f.eks. Fantastiske biler med mye moderne utstyr. Billige og utrolig pålitelige og komfortable. Får tak i en ganske strøken en til 15'000kr om du leter godt nok ;) Samme gjelder Volvo, som jeg nevnte over, når det gjelder pris.

-BMW E30 323i- BMW 525i E34(solgt)

Volvo 740 TIC(solgt)-Audi A4(solgt)-Volvo 244(død)

BMW 323i e30(solgt)-Ford Fiesta 1,4 iCL(solgt) - Ford Sierra stv.(solgt)

Mercedes 200E(solgt)Mercedes 230E(død)-Skoda Pick Up(død)-Lada Niva(død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudd mye GE. Drittbiler som ryker så fort de er ut av statistikkene. Vis meg en statistikk som viser at GE fra 92 fortsatt er driftsikker. Sjekk for rust, rust på bremserør, kaliptere bak, støtdempere og for all del styr unna 2.5 motoren.

 

Vis meg en statistikk som sier det motsatte?

Totalt sett så kommer 626-serien utrolig godt ut på statistikker. Rust er en ting, men jeg vil gjerne se den bilen fra 90 tall som ikke ruster. Småfeil er det, men det er en god og driftsikker bil. Noe annet kan ikke sies, for det er rett å slett ikke drittbiler.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Honda Civic. Har det selv derfor jeg anbefaler det.

 

Har hatt min i cirka 8 måneder nå.

 

Har hatt to feil på den siden jeg kjøpte den:

Batteriet døde ut hele tiden. Det var min egen feil etter at jeg hadde klart å glemme å skru av lyset flere ganger. Batteriet ladet seg ut.

 

Bilen varmet dårlig. Byttet en føler til 300kr.

 

Det man må passe på ved gamle japsebiler er sjekke olje og veskenivåer. Selv om min verken bruker olje eller vann.

 

Det som også var viktig at man ikke presset bilen til maks når man nettopp har startet den(kald bil). Vente til at bilen er god og varm. Ellers kan toppakninga ryke.

 

Det som tar disse gamle bilene er rust. Sjekk det grundig.

 

Hvis du ønsker en billig bruksbil anbefaler jeg på det sterkeste en Honda Civic.

 

Min er kanskje tilsalgs. Send en PM hvis du er intessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis meg en statistikk som sier det motsatte?

Totalt sett så kommer 626-serien utrolig godt ut på statistikker. Rust er en ting, men jeg vil gjerne se den bilen fra 90 tall som ikke ruster. Småfeil er det, men det er en god og driftsikker bil. Noe annet kan ikke sies, for det er rett å slett ikke drittbiler.

 

De kom godt ut ja. Det gjorde jo forsåvidt Galant også. Skal du begynne å argumentere for at det er gode biler også?

 

Tror nok ting alt i alt bunner ned på at enhver bil er ulikt vedlikehold. En GE kan koste mye mer enn å eie en hvilken som helst annen bil. Delepriser og skrubarhet på bilen er vikitgere. Er ingen statistikker som sier noe om at GE er en mer dritsikker bil enn andre biler, nå lengre.. så det blir isåfall bare antagelser.

 

Men for all del. Sikkert lurere å kjøpe en GE som var driftsikker engang i tiden enn å kjøpe en Alfa Romeo som aldri vil bli driftsikker. Men noe billig bilhold vil man ikke få. Kompis av meg har svidd av 50 000 på en GE iløpet av de siste 2,5årene, bare i tullereparasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kom godt ut ja. Det gjorde jo forsåvidt Galant også. Skal du begynne å argumentere for at det er gode biler også?

 

Tror nok ting alt i alt bunner ned på at enhver bil er ulikt vedlikehold. En GE kan koste mye mer enn å eie en hvilken som helst annen bil. Delepriser og skrubarhet på bilen er vikitgere. Er ingen statistikker som sier noe om at GE er en mer dritsikker bil enn andre biler, nå lengre.. så det blir isåfall bare antagelser.

 

Men for all del. Sikkert lurere å kjøpe en GE som var driftsikker engang i tiden enn å kjøpe en Alfa Romeo som aldri vil bli driftsikker. Men noe billig bilhold vil man ikke få. Kompis av meg har svidd av 50 000 på en GE iløpet av de siste 2,5årene, bare i tullereparasjoner.

 

Skjønner ikke helt hva du mener med "driftsikker en gang i tiden". Selvom bilen er 18 år gammel så er det fremdeles en bil som det er lite problemer med på GENERELL basis, kontra en Vag på den tiden f.eks. Trådstarter spurte etter en billig bruksbil, så da er det klart at det går på 90-talls-biler. Jo eldre jo bedre med tanke på at jo mer utstyr og elektroniske duppeditter en bil har, jo mer feil. Selvfølgelig må man regne med feil på biler som drar på åra, men skulle han hatt seg en bil som er til å stole på ville jeg gått for en tidlig 90-talls Mazda eller Toyota.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår