Gå til innhold

Måling av dynamo

Ranger emnet


kenneth71

Anbefalte innlegg

Mål mellom jord og den store klemma på dynamoen, der skal du ha 14-14,5 V når bilen går på tomgang eller høy tomgang. Har du det, er dynamoen i orden.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Den måler bare 12,6 når den er i gang så da er det bare å kjøpe ny dynamo!!!! Men med det samme jeg har dere her, Jeg har problemer med lysa og på bilen får ikke nærlys til å virke heller ikke vindusviskerene har prøvd med to forskjellige lysbrytere men er det samme med begge to er det så enkelt som at begge er defekte eller er det noe mer??????

Endret av kenneth71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann takk for tipset, jeg skjekket dynamoen igjen i går å fant ut at laderegulatoren var gåen til tross for at den var ny. Byttet denne å nå lader den igjen, men har fortsatt problemer med lysa har bare parklys, vifta funker ikke og vindusviskerene funker ikke alt funker som normalt viss jeg kobler utenom bryteren er det da bryteren som er gåen?????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm skjønner meg ikke på golf gitt! Spørsmålet er jeg har parkeringslys men ikke hovedlys,varmevifte eller vindusviskere MEN når jeg holder hendelen til fjernlyset inne lyser det,varmevifta går og vindusviskeren virker????????? Kan det være lysbryteren eller er det det tenningsstykke kan forøvrig si at tenningsbryteren er bytta nå nylig, og har prøvd 2 forskjellige lysbrytere??????

 

Takk for svar forestten!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m.a.o: Alt som ikke virker er det som skal virke når tenninga er skrudd på.

Mangler vel kanskje instrumentlys også da.

Men du har tydeligvis 12V til tenning og motorstyring om bilen starter og går.

 

Da er det sannsynlig at det er et brudd et sted.

 

Mål i sikringsboksen hvor du har 12V og hvor det mangler.

 

Kanskje det er en kontakt til baksiden av sikringsboksen, eller rett og slett en ledning som er knekt eller brent av.

 

Når du aktiverer "lyshorn" så får den vel 12V selv om tenninga er av, og så går denne strømmen "bakveien" til varmevifte m.m. ???

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker å bukker for svar! Men jeg finner ingen feil noen sted, prøvde med en annen bryter men det endte med ledningsvarme i godsledningen til lysbryter, byttet ut denne og har skjekket det meste men uten hel. Det som skjer i grove trekk er at parkeringslysa funker sammen med instrumentpanelet men ikke lyset i lysbryter, vifta og pusserene virker heller ikke, men når jeg holder inne fjernlysa virker alt som normalt og lyset i bryteren virker men da jeg tar fjernlysa helt på stopper alt igjen!!!! Har prøvd å få tak i ny bryter hos Albjerk men så klart di er ute av produksjon.. Har noen flere komentarer til dette og er det noen som evt har en bryter di kan avse???? er en golf 2 86mod med 7 pins bryter?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår