Gå til innhold

Bytte av registerreim på 2000 VW Golf 1,6

Ranger emnet


Zeta

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et problem med skifting av registerreim på bilen min, 2000 VW golf 1,6, når jeg skal stille inn OT (før demontering). For hver runde jeg turner motoren rundt, så ender jeg hele tiden litt skeivt i forhold til markeringene. På bildene så har jeg justert helt nøyaktig i forhold til kamdrev, og da bommer jeg i forhold til merkingen på veiva. Har registeret mitt hele tiden vært en tann feil, eller? :wonder:

 

P1300330Medium.jpg

 

P1300331Medium.jpg

- '92 Honda civic vti

- '99 Honda Integra type R - (solgt)

- '92 Honda civic vti (solgt) -

- '93 Honda crx del sol vti (solgt) -

- '95 Honda Accord 2.0i (solgt) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du tørner veiva imot klokka, men det du gjør er å sette veiva på markering og kammen skal peke på OT, det skal være en markering for å sette en bår på kammen så du får låst den, hender at du må leke litt med veiva for å få inn bårret

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du tørner veiva imot klokka, men det du gjør er å sette veiva på markering og kammen skal peke på OT, det skal være en markering for å sette en bår på kammen så du får låst den, hender at du må leke litt med veiva for å få inn bårret

 

Takk for svar :)

 

Jeg har hele tiden turnet motoren med klokka, har en Haynes manual å hjelpe meg med. Jeg hadde samme problemet med en Honda Integra jeg hadde, men der viste det seg att kilen på reimhjulet hadde ramlet ut av sporet ved montering, ergo. reimhjulet hadde forskyvet seg litt. Er vel lite sannsynlig att noe sånt har skjedd her..

 

Skal prøve det med borren, så får vi se om det stemmer overens..

- '92 Honda civic vti

- '99 Honda Integra type R - (solgt)

- '92 Honda civic vti (solgt) -

- '93 Honda crx del sol vti (solgt) -

- '95 Honda Accord 2.0i (solgt) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig på de 1,6 motorene. Bommer alltid med 1/2 tann.

 

Sett veiva 100% på merket, merk deg om kammen står 1/2tann før eller etter merket. Bytt vannpumpe, strammehjul og reim.

 

Edit: Ser at din er 1/2tann etter merket. Da er det bare å bytte..

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet reima nå, men hvordan er det med innstilling av strammehjulet? Jeg har selvfølgelig ikke sånn verktøy som haynes manualen beskriver. Er det andre verktøy som kan brukes, evnt hvor får jeg tak i det?

- '92 Honda civic vti

- '99 Honda Integra type R - (solgt)

- '92 Honda civic vti (solgt) -

- '93 Honda crx del sol vti (solgt) -

- '95 Honda Accord 2.0i (solgt) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syl har jeg ja, fant tak i en tang for å bruke på o-ringer på arbeid også. Allikevel, hvordan skal jeg få brukt den samtidig som jeg drar moment :wonder:

- '92 Honda civic vti

- '99 Honda Integra type R - (solgt)

- '92 Honda civic vti (solgt) -

- '93 Honda crx del sol vti (solgt) -

- '95 Honda Accord 2.0i (solgt) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår