Gå til innhold

Zeta

Bruker
  • Innholdsteller

    146
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Zeta

  • Bursdag 11/06/1979

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Honda
  • Modell (eks S4)
    Civic vti
  • Biltype (eks Audi)
    Honda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Motor (eks 1.6)
    1.6 VTEC

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Romsdal

Zeta's Achievements

  1. Hei Jeg har en Renault Kangoo der girkassa plutselig ga seg. Skulle rygge og når jeg så skulle kjøre framover igjen fant jeg bare 5 giret. Jeg har nå plukka ut girkassa (en helsikes drittjobb btw), men står fast når jeg skal dele den for å inspisere innvendig. Er det noen som har en framgangsmåte?
  2. Jeg har nettopp kjøpt en bil der det var montert et slitent sportsratt av ukjent merke, på hornknappen står det "Beneton Formula F1 team" uten att det hjelper meg noe særlig.. Men jeg har sett meg ut et Sparco ratt (r345) som jeg har tenkt å kjøpe og spørsmålet da er om det passer til Hub'n jeg allerede har? Hub'n er 6 bolt og det er 74 mm borring. Jeg kontaktet Gundersen Motorsport, men der var svaret bare: "Tja, hvis huben er fra Sparco så går det!" Hmm.. Noen som vet?
  3. Nå har jeg fått jekket opp hjula og sjekket litt. Virker ikke umiddelbart som det er noen bære/styre kuler som er problemet. Det eneste jeg la merke til er att det knirket litt når jeg jekket opp bilen på førersiden (ifra demper), og jeg hører også litt knirking når jeg tester demperen på førersiden. Forøvrig så virker det som lyden jeg får når jeg svinger, kommer av att det bygger seg opp en spenning før noe gir etter (om det kan virke forståelig) Er det topplagring på støtdemper eller er det andre logiske svar?
  4. Glemte å nevne att jeg hører lyden best når bilen står helt i ro og jeg vrir på rattet..
  5. I dag begynte det plutselig å "smelle" når jeg skulle til å kjøre. Virker som det er stort rattutslag som framkaller lydene. Om veien er humpete og jeg bare svinger litt, så hører jeg ingenting. Da jeg ikke har mulighet til å få sjekket det der bilen står for øyeblikket, så lurer jeg på om noen kan si meg hva som mest trolig er ødelagt, styrekule kanskje? Er det noe problem å kjøre med det her til jeg får tak i deler?
  6. Syl har jeg ja, fant tak i en tang for å bruke på o-ringer på arbeid også. Allikevel, hvordan skal jeg få brukt den samtidig som jeg drar moment :wonder:
  7. Har byttet reima nå, men hvordan er det med innstilling av strammehjulet? Jeg har selvfølgelig ikke sånn verktøy som haynes manualen beskriver. Er det andre verktøy som kan brukes, evnt hvor får jeg tak i det?
  8. Takk for svar :) Jeg har hele tiden turnet motoren med klokka, har en Haynes manual å hjelpe meg med. Jeg hadde samme problemet med en Honda Integra jeg hadde, men der viste det seg att kilen på reimhjulet hadde ramlet ut av sporet ved montering, ergo. reimhjulet hadde forskyvet seg litt. Er vel lite sannsynlig att noe sånt har skjedd her.. Skal prøve det med borren, så får vi se om det stemmer overens..
  9. Hei Jeg har et problem med skifting av registerreim på bilen min, 2000 VW golf 1,6, når jeg skal stille inn OT (før demontering). For hver runde jeg turner motoren rundt, så ender jeg hele tiden litt skeivt i forhold til markeringene. På bildene så har jeg justert helt nøyaktig i forhold til kamdrev, og da bommer jeg i forhold til merkingen på veiva. Har registeret mitt hele tiden vært en tann feil, eller? :wonder:
  10. BUMP Oppdatert med ny pris: 185 000 kr Ingen som er intressert i en sprek og velholdt ITR? Denne bilen har bremset 37,5 WHP mer enn orginal på Intec Motorsports dyno. Den forskjellen merkes!! :) Heftelse blir slettet før salg. Kan ta civic vti/esi eller crx i innbytte
  11. BUMP Denne bilen er påkostet over 150 000 kr de siste 5 år!
  12. '98 Honda Integra Type R (1. registrert i '99) 1. eier i Tyskland, jeg er 3. Honda entusiast som eier den her til lands. Bilen er kjørt ca 138600 km pr. dags dato. Bilen ble hellakkert våren 2008 + att frontruta ble byttet. Liste over ting som er gjort med bilen: Motor Chippet P28 ecu med conversion harness + emulator Buddyclub spec 3+ kammer og buddyclub justerbare kamdrev ARP Head studs Mugen toppakning (hever komp. 0,3) Neddreid reimhjul, fjernet servo. Mugen airbox Samco innsugsslange Toda Racing header Idol custom catback (orginal eksos inkl. katalysator følger med) Cat. erstatter Fastline Performance oil pan baffles Endyn breather kit Outlaw Engineering spacer kit Mocal termostatstyrt 19 raders oljekjøler Autometer oljetemp måler Drivverk Toda Svinghjul OEM clutch lamell med Action trykkplate Orginal girkasse med lavere utveksling på 4 og 5 gir. (girkasse overhalt på 95000 km) Prothane shifter bushings Fastline Performance shifter Understell, dekk og felg Mugen tårnbeinstag bak Mugen motorfester OEM fjører Gule koni dempere Full-race traction bar Hardrace & Mugen foringer (byttet vinter 200 Omnipower camberkit 16" Advan RG med Pirelli p zero nero 15" Orginale Enkei felger med piggfrie vinterdekk Bremser Powerslot bremseskiver foran/OEM bak, HAWK HP+ bremseklosser ATE Super blue bremsevæske Russel stålomspunnede bremsslanger Bilstereo Stinger SPV-35 batteri Alpine CDA-9835R Alpine KCA-420I Ipod interface adapter Soundstream TRC6 frontsett Brownbread i dører DEFA alarm (m bl.a jekksensor) med elektrisk sentrallås Utvendig Mugen gen 1. vinge (nylakkert orginal vinge følger også med) OEM optional sides og rear valence replica (abs plast) JDM baklys (orginale følger med også) S2000 antenne Amber corner lights og sideblink (orginale følger med også) Bilen er tunet med Crome hos AT-performance, resultatet ble 185.5 whp og 161.4 N mer info og bilder: (ifra forrige eier) http://www.kvien.no/integra/ Pris: 185 000 eller bud Send PM eller ring til tlf. nr 92035859
  13. Jeg trenger en 1/2" NTP - 10AN (alu) overgang mellom en oljeslange og et sandwich adapter, men har problemer med å få tak i det her til lands. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i sånt? Edit: fikk tak i til slutt hos Protrim :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår