Gå til innhold

Min VW Golf MK3 (SOLGT)

Ranger emnet


askoy_s40

Anbefalte innlegg

Jeg iferd med å kjøpe meg en Golf 1,8 GL som vinterbil/bruksbil, er dette noen gode biler?

Noen svakheter jeg bør legge vekt på før jeg slår til med kjøpet?

 

Bilen har kjørt ca 130 000km.

bilder fra annonse:

 

86_718460315.jpg

 

86_-2049451662.jpg

 

86_-67509675.jpg

 

86_-446440899.jpg

 

 

Takker så meget for tilbakemeldinger

Endret av askoy_s40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Meget god bil dersom ikke rusten tar den.

Sjekk kanalen, spesielt foran mot framskjerm od e der der jekken brukes.

 

1.8 motoren er kjempefin om den får regelmsssig oljeskift.

GL er det nødvendigste av "luksus"

1994 da har du airbag, og muligens ABS.

 

Om du skrur selv så er denne bilen veldig grei å fikse, og rimelige deler.

 

--

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode innspill:)

 

Ja det var overaksende lite rust på denne bilen, eneste plasse jeg kunne finne noe i farten var på bakluken rundt listen. Men dette er kjapt å få bort. Ellers har rusten på kanalene blitt fjernet hos verksted, så dette er det kvittering på. :)

 

Med tanke på oljeskift etc har den vært på verksted så og si hvert år siden den var ny, noe som kan bekreftes i serviceheftet. Så virker som en bil som har fått god pleie gjennom årene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å slå til. Har selv golf med 1.8 motoren, går ikke fælt akkurat, men veldig pålitelig. Aldi vært spesielt tull med min på de 3åra jeg har hatt den

 

Høres bra ut, får håpe denne blir like pålitelig som din da! :)

 

Eneste jeg vet det må gjøres noe med er clutchen, den var endel slakk. Så må sikkert bytte wireren på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du så må bytte hele clutchen er ikke det noe stor sak. Jeg brukte vel 15min på å få ut kassa.. Etter 1t var alt montert sammen og på vei ut porten.

 

konge, ja får sjekke når jeg får bilen om det er det bare er wireren som må skiftes eller hele clutchen:)

 

Takker for gode tilbakemeldinger, nå får jeg bilen sikkert imorgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du så må bytte hele clutchen er ikke det noe stor sak. Jeg brukte vel 15min på å få ut kassa.. Etter 1t var alt montert sammen og på vei ut porten.

 

Steike å du er rask! Jeg brukte 2 hele dager i sommer på demontering/montering av ny girkasse på en 1.9TDK :P

 

Dette var da uten garasje, uten løftebukk, aldri gjort det før osv... -Syns det var jævlig trangt.

 

Askoy_s40: Bare å slå til, høres ut som en bra bil som er bra behandlet.

Endret av Spiitfire

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike å du er rask! Jeg brukte 2 hele dager i sommer på demontering/montering av ny girkasse på en 1.9TDK :P

 

Dette var da uten garasje, uten løftebukk, aldri gjort det før osv... -Syns det var jævlig trangt.

 

Askoy_s40: Bare å slå til, høres ut som en bra bil som er bra behandlet.

Hehe, jeg har jo gjort det på noen andre biler før jeg bytta på min da. Har også tilgang på fullt utstyrt verksted og elsa (møller program med rep manual på alt mulig til alle vag nyere enn 1994) det hjelper på.

 

Trangt? Er jo danseplass neddi der på Golf3, iforhold til de bila jeg skrur på daglig. :)

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har jo gjort det på noen andre biler før jeg bytta på min da. Har også tilgang på fullt utstyrt verksted og elsa (møller program med rep manual på alt mulig til alle vag nyere enn 1994) det hjelper på.

 

Trangt? Er jo danseplass neddi der på Golf3, iforhold til de bila jeg skrur på daglig. :)

 

Er ikke mulig å få tak i dette møller programmet noe sted da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har 2 problemer med den "nye" golfen min, og jeg trenger litt råd.

 

1: Motoren blir ikke varmere enn 70 grader, er det her bare termostaten som må byttes?

 

2: Kommer noe "klakke lyder" fremme når jeg kjører på ujevnt underlag, som feks snø og is. Kommer ikke noe når jeg feks kjører over fartstumper og slikt. Hva kan dette være? Fjærer eller kan det være foringer?

 

 

Takker for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår