Gå til innhold

Min VW Golf MK3 (SOLGT)

Ranger emnet


askoy_s40

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Anbefaler også å montere releer på de originale lyktene, da slipper du å bytte tenningsbryter og lysbryter i eninga, og du får MYE bedre lys. På min ble det 3volt mer ut til lykta, noe man merker godt!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også å montere releer på de originale lyktene, da slipper du å bytte tenningsbryter og lysbryter i eninga, og du får MYE bedre lys. På min ble det 3volt mer ut til lykta, noe man merker godt!

 

Takker for tips! :)

Er det da en bestemt type rele du brukte for å få mer effekt til lyktene?

 

 

Jeg har forresten ett spørsmål også om girkassa. Det er litt tungt å få den opp i 5 gir, den går fint på plass, men er litt treig.

 

Er dette ett skjent problem på disse bilene? Noe farlig? Takker for tips om noen har:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bare 2 stk monteringssett for ekstralys(biltema).Et til nærlys, et til fjernlys. Man henter styrestrøm fra originalledningene, og henter ny hovedstrøm fra batteriet med sikring. På denne måten får strømmen kortere vei til lyktene, og spenningsfallet blir lavere.

 

Originalt går strømmen via tynne ledninger fra batteri til sikringer, inn i bilen, inn i diverse brytere og ut igjen til lyktene.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips! :)

Er det da en bestemt type rele du brukte for å få mer effekt til lyktene?

 

Ekstralysrelè, arbeidsrelè osv er vanlige navn.

Jeg har selv brukt denne typen.

Fordelen med denne er at du samler relèene på en plass og relèene står i en sokkel, mye enklere å bytte hvis det skulle være behov.

 

Du trenger da to stk slike, en til hver lykt, altså et relè til hvert nærlys og et til hvert fjernlys.

Husk sikringsholder..

 

Jeg har forresten ett spørsmål også om girkassa. Det er litt tungt å få den opp i 5 gir, den går fint på plass, men er litt treig.

 

Er dette ett skjent problem på disse bilene? Noe farlig? Takker for tips om noen har:)

 

Kassene er fylt med livsløpsolje, det vil si at den mest sannsynligvis aldri er skiftet.

Skift olje og girskiftet vil føles mye mye bedre.

Gir rolig og forsiktig når det er kaldt ute, oljen er mye tykkere enn motoroljen, når det er kaldt tar det litt tid før smører som den skal..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassene er fylt med livsløpsolje, det vil si at den mest sannsynligvis aldri er skiftet.

Skift olje og girskiftet vil føles mye mye bedre.

Gir rolig og forsiktig når det er kaldt ute, oljen er mye tykkere enn motoroljen, når det er kaldt tar det litt tid før smører som den skal..

 

Ja jeg har liggende noe olje som jeg skulle bruke på girkassa til Poloen, men verkstedet som skiftet simringen valgte å bruke sin egen olje. Regner med jeg kan bruke denne oljen på golfen også? :)

 

Noen som forretsen vet hvor mye olje det trengs til denne girkassa? Greit å vite om jeg har nok;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har liggende noe olje som jeg skulle bruke på girkassa til Poloen, men verkstedet som skiftet simringen valgte å bruke sin egen olje. Regner med jeg kan bruke denne oljen på golfen også? :)

 

Noen som forretsen vet hvor mye olje det trengs til denne girkassa? Greit å vite om jeg har nok;)

 

Oljen til Poloen fungerer fint, er samme "girkassefamilie":)

Usikker på mengden, mener det skal være ca. 3l

Se i instruksjonsboken din..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På poloene så er det ett skjent problem med at simringen i girkassa ryker etter noen år slik at kassa lekker olje og til slutt blir ødelagt.

 

Er dette også ett skjent problem med Golf girkassa som jeg bør passe på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På poloene så er det ett skjent problem med at simringen i girkassa ryker etter noen år slik at kassa lekker olje og til slutt blir ødelagt.

 

Er dette også ett skjent problem med Golf girkassa som jeg bør passe på?

 

Girkassen på din 1,8 er av "020" typen, samme som på Golf 1 og 2.

Dette skal være bra girkasser, men de har selvklart sine svakheter, som slitte synkringer til 2.gir osv.

Gi den et oljeskift og gir rolig når kassen er kald så skal den gi deg lite problemer..

 

Alt av info om 020 kassene her

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassen på din 1,8 er av "020" typen, samme som på Golf 1 og 2.

Dette skal være bra girkasser, men de har selvklart sine svakheter, som slitte synkringer til 2.gir osv.

Gi den et oljeskift og gir rolig når kassen er kald så skal den gi deg lite problemer..

 

Alt av info om 020 kassene her

 

Takker for god info!

Ja får ta ett oljeskift på den snart, regner med det eneste jeg trenger er olje og 17mm umbrako? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for god info!

Ja får ta ett oljeskift på den snart, regner med det eneste jeg trenger er olje og 17mm umbrako? :)

 

Ja det skal holde:)

Men gjør deg selv en kjempetjeneste, skru opp påfyllingsskruen før tappeskruen, i tilfelle den er kranglete å få opp.

Litt kjipt å snu bilen oppned for å fylle på ;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår