Gå til innhold

traff en anna bil i dag, hva vil skje med forsikringen?

Ranger emnet


LuxXxuS

Anbefalte innlegg

hei:) kjørte ned en bakke i dag med en høgre sving og i høgre svingen var det så glatt at bilen berre gleidde rett fram og da greidde jeg å treffe bakenden på en ford ka. slik at eine felgkapseln blei ødelagt og bakskjermen blei knukke, på bilen min gjekk kun blinklyset. det jeg lure på no er hva kommer til å skje med forsikringen? må jeg betale egenandel? miste bonus? bilen min står på mor mi og hun har fullt bonus :S hvor mye bruker egenandelen å være på ?

 

har aldri vore bort i slikt. hva bør jeg gjøre no? skal begge to sende inn skademelding? :S håper dere kan hjelpe meg :D

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) kjørte ned en bakke i dag med en høgre sving og i høgre svingen var det så glatt at bilen berre gleidde rett fram og da greidde jeg å treffe bakenden på en ford ka. slik at eine felgkapseln blei ødelagt og bakskjermen blei knukke, på bilen min gjekk kun blinklyset. det jeg lure på no er hva kommer til å skje med forsikringen? må jeg betale egenandel? miste bonus? bilen min står på mor mi og hun har fullt bonus :S hvor mye bruker egenandelen å være på ?

 

har aldri vore bort i slikt. hva bør jeg gjøre no? skal begge to sende inn skademelding? :S håper dere kan hjelpe meg :D

 

Det billigste er uten tvil å ikke blande inn forsikringsselskapet, og heller betale han for det det koster å fikse det på verksted. Finnes ikke mange slike her i verden, men noen er det jo :)

 

Ellers blir det enten massivt bonustap, ellers må du betale for skaden.(som via et forsikringsselskap blir enda dyrere)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha Håper nesten for din del at det er snakk om 45 000 her nå og at du skrev feil. For hvis du blander inn forsikringen for 4500 burde du ta en tur og undersøke hodet ditt. Bare bonus tapet her vil jo overgå de 4500 på 1 kansje 2 og og etter det blir det rent tap for deg.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg skulle fram til.. :p

 

En jeg kjenner hadde ett uhell der skaden ble taksert til 12000,-

 

Han regna på det, å fant ut at det var MYE å tape på å blande inn forsikringa på det der..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen uker gammal tråd, men svarer for det. Blander du inn forsikringa for 4500kr er du idiot.

Du mister 40% bonus... Mange tror du mister 30%, men det er feil. For bonustapet kommer når du normalt skulle gått opp 10% (altså 1 gang i året). Si du har 50% bonus når du kræsjer, Noen måneder etter skal du gå opp til 60%, men har du fått bonustap får du det trekt fra gamle bonusen din. Derfor går du ned til kun 20% bonus, når du om du ikke hadde kræsja, skulle hatt 60%..

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

en tommelfingerregel jeg leste en plass en gang sa at skader for under 50 000 kr lønner det seg ikke å ta på forsikringa. Får meg til å tenke på xen min som hadde 2 skader på under ett år, hver på under 10 000.. blir nok rævpult av forsikringsselskapt i noen år nå hu...:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår