Gå til innhold

Forskjell på øvre fjærskåler?

Ranger emnet


VOLVO 1983

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Demonterte noen fjærskåler(øvre) fra min tidligere 245 90' for å lage senkeskåler til 240 93'en min.

 

Da jeg fikk de av samt skrapet de ren i en time å latt de ligge i Diesel i en uke så kom de endelig ut av Tectylen!

 

Da fant jeg ut at de var forskjellig fra hverandre, hvis jeg tillater meg å skrive at innpresset var forskjellig(Hvis du tenker felg).

http://www.wheelsnext.com/images/info/wheels_type.jpg

 

Derfor lurte jeg på om noen visste om det fantes mange typer, og evnt. hvilken som er best å lage senkeskål av samt delenr.

 

Mvh

Gunnar Atle

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT er heldigvis tilatt under tvil hos meg så går bra :)

 

Litt artig at noen husker den!

 

Den har det egentlig litt hustrig nå da den står på Gården til kvinnfolket, ikke missforstå, kjørte den dit i går, men mangler R, 1., 2., 3. gir...

 

Den har fått Poly rundt om nå, samt 850 delskinn framme...

 

Den er vel konvertert til Turbo samt MS2.

 

Turbonetics turbo og 470cc dyser.

 

Truetrac er det også blitt, samt 25 raders oljekjøler og stor alu cooler.

 

Har fått tak i JP mk18 7.5x17, Super DTM 8.5x18 og Mim juventus 8x16 i tillegg til eiker felgene! :)

 

Det var det jeg kom på!

 

Noen som vet noe angående topic her også ? :)

 

Mvh

Gunnar Atle

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg leste på volvoforumet, var det forskjellig delenummer på høyre og venstre. Også forskjell i pris. De var forskjellige på min 91 mod. og på en forstilling fra en ukjent eldre modell som jeg brukte og lage mine av. Grunnen til at man ikke kapper fjøra, er at da blir fjæra løs. Lager man skåler så blir den lavere, samtidig som man får forspenn :)

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg leste på volvoforumet, var det forskjellig delenummer på høyre og venstre. Også forskjell i pris. De var forskjellige på min 91 mod. og på en forstilling fra en ukjent eldre modell som jeg brukte og lage mine av. Grunnen til at man ikke kapper fjøra, er at da blir fjæra løs. Lager man skåler så blir den lavere, samtidig som man får forspenn :)

 

 

der har du nok blingsa littegranne... du mister nøyaktig like mye forspenn enten du kapper fjæra eller flytter den øvre fjærskåla opp!

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår