Gå til innhold

Subaru Forester 09, Slakke i øvre opphengskuler begge sider bak.

Ranger emnet


Boxer4321

Anbefalte innlegg

Hei.

På EU kontroll (hos merkeverksted) fikk jeg beskjed om "Slakke i øvre opphengskuler begge sider bak" og har da forstått det slik at man da bytter Bære arm og ikke selve opphengskulene da disse jo sitter på bærearmene...

Jeg har sjekket en del på Youtube ol. etter videoer for å gjøre dette, og klarer ikke å finne noen for Forester (sjekket både på Norsk og Engelsk).

Når jeg har forhørt meg rundt dette med folk som har mer erfaring på området en meg, har jeg forstått det slik at dette visstnok ikke er noe som ofte byttes (i hvertfall ikke grunnet slitasje) da det ikke er noe mye belastning på øvre opphengskuler...

Er det noen her som har erfaring med dette? Jeg kan ikke se å ha merket noe når jeg kjører, og ev. treffer humper/hull osv...

bilen er 2009 mod. og har gått ca. 185.000km

Føles litt snodig at plutselig _begge_ må byttes hvis dette er noe som som oftest ikke blir lett slitt (hører folk si at dette er sånn 300.000km+ problemer)

At det kan ha skjedd noe som har skadet denne delen, ev. en defekt som kan ha forårsaket dette på den ene siden, det kan vel skje... men på begge sidene?

 

Har kjøpt 2x bære armer og har til intensjon å bytte, men virker vanskelig å komme til (sammenlignet med en video jeg så for Legacy/Outback).

(Har også forstått det slik at disse boltene kan sitte svært godt fast)

 

Jeg funderer også på om jeg skal ta en etterkontroll hos NAF uten å bytte for å få bekreftet om de faktisk trenges å byttes...

(er det noen som har erfaring med å be NAF "etterkontrollere" om det verkstedet sier er riktig?)

 

Noen som har noe input rundt dette?

 

20220725_223539_2.jpg

20220825_194043_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta en etterkontroll hos NAF dersom dette var den eneste feilen du fikk når bilen min var inne på PKK hos NAF i slutten av Juli så hadde de en bukk som rista noe voldsomt og bilen ble godkjent i forstilling og bakstilling med 282 000 på teller,n man finner det man vil finne med brekkjern/dekkspak/brytejern bilene mine skal på NAF heretter 0 feil ble det på den nå 

 

Mine Kjøretøy 

Mitsubishi L200 2009 Mod 

Toyota Rav 4      2002 Mod 

Mazda   626      1992  Mod  (Veteran) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår