VOLVO 1983 Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Hei! Demonterte noen fjærskåler(øvre) fra min tidligere 245 90' for å lage senkeskåler til 240 93'en min. Da jeg fikk de av samt skrapet de ren i en time å latt de ligge i Diesel i en uke så kom de endelig ut av Tectylen! Da fant jeg ut at de var forskjellig fra hverandre, hvis jeg tillater meg å skrive at innpresset var forskjellig(Hvis du tenker felg). http://www.wheelsnext.com/images/info/wheels_type.jpg Derfor lurte jeg på om noen visste om det fantes mange typer, og evnt. hvilken som er best å lage senkeskål av samt delenr. Mvh Gunnar Atle Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Dette er jo kjempe ot., men er litt nysgjerrig på hvordan den gule 240'en har det? Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 OT er heldigvis tilatt under tvil hos meg så går bra :) Litt artig at noen husker den! Den har det egentlig litt hustrig nå da den står på Gården til kvinnfolket, ikke missforstå, kjørte den dit i går, men mangler R, 1., 2., 3. gir... Den har fått Poly rundt om nå, samt 850 delskinn framme... Den er vel konvertert til Turbo samt MS2. Turbonetics turbo og 470cc dyser. Truetrac er det også blitt, samt 25 raders oljekjøler og stor alu cooler. Har fått tak i JP mk18 7.5x17, Super DTM 8.5x18 og Mim juventus 8x16 i tillegg til eiker felgene! :) Det var det jeg kom på! Noen som vet noe angående topic her også ? :) Mvh Gunnar Atle Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Opp å hopp! :) Mvh Gunnar Atle Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 er samme delenr på fjærskåla, fra 1975-1993, så de er nok like. den ene din har nok fått seg en smell. men hvorfor kapper du ikke bare fjæra? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Etter som jeg leste på volvoforumet, var det forskjellig delenummer på høyre og venstre. Også forskjell i pris. De var forskjellige på min 91 mod. og på en forstilling fra en ukjent eldre modell som jeg brukte og lage mine av. Grunnen til at man ikke kapper fjøra, er at da blir fjæra løs. Lager man skåler så blir den lavere, samtidig som man får forspenn :) Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Etter som jeg leste på volvoforumet, var det forskjellig delenummer på høyre og venstre. Også forskjell i pris. De var forskjellige på min 91 mod. og på en forstilling fra en ukjent eldre modell som jeg brukte og lage mine av. Grunnen til at man ikke kapper fjøra, er at da blir fjæra løs. Lager man skåler så blir den lavere, samtidig som man får forspenn :) der har du nok blingsa littegranne... du mister nøyaktig like mye forspenn enten du kapper fjæra eller flytter den øvre fjærskåla opp! Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Sikkert fjærskåler til turbomodell eller GLT =) Har en personlig mistanke om at disse er litt "større innpress" på :idea: Godt mulig jeg tar feil, men har ikke funnet noe info hverken den ene eller den andre veien.. Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 240 turbo har og samme delenr på øvre fjærskål... Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakimnj Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 forskjell på diesel og "vanlig"..??? Siter 69`Amazon R - Prosjektet: B5234T5, ZF S5D 320Z, S60R bremser, 1031+++ 93´Toyota Corolla E10 1.6 - Bruksbilen. 78´Datsun Sunny B310 140Y. Sommerbilen. (x) 87`240 - Bruksbilen: Vraket (x) 78 Escort MK2 RS2000: Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 nei... og uansett betyr det ingenting, da du fremdeles mister forspennet ved å lage "senkeskåler". mye greiere å bare kappe :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 Største gevinsten er vel at man slipper å kappe i stykker et sett godkjente senkefjører med intakte papirer. Så får det heller si klungk hver gang man lukeparkerer. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 hehe ja kansje.. men på den andre siden så blir fjæra stivere og stivere jo mer du kapper :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 der har du nok blingsa littegranne... du mister nøyaktig like mye forspenn enten du kapper fjæra eller flytter den øvre fjærskåla opp! Det kan du gjerne utdype :) Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 øvre innfestning til demperen som bestemmer det.. sålenge du ikke får flytta demperen høyere opp, er du som jonas sier like langt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.