Gå til innhold

Hva er best bakhjul eller framhjul

Ranger emnet


AudiRadar

Anbefalte innlegg

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Best til hva?

 

Best til hverdagskjøring, alà til og fra butikken?

Best til banekjøring i høye hastigheter?

Best til banekjøring med mye svinger, alà Autoslalom?

Best til sladding på en random parkeringsplass?

Best til lyskryssdrag?

Best til å kjøre på is og/eller snødekte veier?

 

osv..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir som å spørre hva som er best av Cola og Fanta. Det er en smakssak, og du kommer ALDRI til å få et entydig svar på hva som er best. Meningene er mange...

 

For min del mener jeg at bakhjulstrekk er best for litt erfarne sjåfører, men framhjulstrekk kan være bedre for de uerfarne, grunnet litt mindre fare for å få sleng. Vi som henger her inne ønsker jo somregel å få sleng, men det gjør kanskje ikke Tante Olga (67) fra Toten.

 

Noe som ihvertfall har mye å si for egenskapene på vinterføre er vektfordelingen. Det hjelper ikke å ha bakhjulstrekk hvis bilen veier 3 kg bak...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis vi tar bort sladde/herje/"drifte" delen og holder oss til normalt anntall hester...

 

Finnes det noen grunn for og kjøre bakhjulstrekker?

Det er da en grunn nok det! som overgår alle fordeler med fwd, mindre trøbbel er det også med bakhjulstrekk samt litt mer enkel skruing, fwd er en fin granny bil

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best til hva?

 

Best til hverdagskjøring, alà til og fra butikken?

Best til banekjøring i høye hastigheter?

Best til banekjøring med mye svinger, alà Autoslalom?

Best til sladding på en random parkeringsplass?

Best til lyskryssdrag?

Best til å kjøre på is og/eller snødekte veier?

 

osv..

 

 

Tenkte opprinnelig på normal kjøring i oppover bakker på vinteren i svinger osv. men denne var ikke dom det B.T.i skrev.

Jeg har hatt dårlige erfaringer på vinteren med framhjulstrekk i oppoverbakker.de sier at frammhjulsdrift er bedre i og med tyngda fra motoren,men så har du det domme med frammhjul i svinger at du lett kan skjære ut hvis du trår på gassen.dærimot bakhjul kan du hente fart før bakken selv om det er en sving før selve bakken kommer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen problemer med forhjulstrekk på vinterstid. Kjørt med det i 4 år før jeg gikk over til awd.

 

Vil nå nesten si at det er bedre med fwd på vinteren kontra rwd. Men det kommer jo an på bil og sjåfør...

 

Fwd er nok lettest å kjøre for nybegynnere, mens rwd kan kreve litt mer, iallefall på vått underlag.

 

Rwd er nok mest moro å kjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FWD vil jeg påstå er bedre om vinteren til å ta seg fram. Blir det samme som om du skulle:

 

1. Dytte en tung kasse opp en bakke (rwd)

2. Dra en tung kasse opp en bakke (fwd)

 

Hvilken måte tror du at du ville klart best? Jeg vil tro at det er enklere å dra.

 

Kjører selv RWD, men utenom morsom-faktoren med å leke seg på vinteren, så er det samme for meg hvilken ende bilen trekker i.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det er stikk motsatt jeg, rwd for nybegynnere, mens fwd er for viderekomne, jeg mestra grei sladding og snurra ikke de første gangene jeg kjørte rwd, mens fwd brukte jeg 2 år på å få til greit, men da mener jeg venstrebremsing, jeg er nervos med fwd, understyring er ekkelt

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En framhjulstrekker er billigere å produsere, bruker mindre drivstoff og tar mindre plass.

 

Personlig syns jeg det er en vane sak, å fra bil til bil.

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår