Gå til innhold

Hva er best bakhjul eller framhjul

Ranger emnet


AudiRadar

Anbefalte innlegg

Har kjørt mye med begge deler samt 4wd, er jo absolutt deiligst med rwd når man kan holde på en sladd i det uendelige under rette forhold. Men det er absolutt artig å kjøre fwd også syns jeg da, man må bare kjøre litt annerledes. Det er alt.

 

Og så er det jo litt morsomt å snu en fwd innpå trange plasser med reversen og litt brekk da.. ;)

 

Ellers kommer det helt an på biltypen hvor høy morsomfaktor den har langs en snødekt landevei.. En velbalansert fwd som du kan få ut rumpa på litt enkelt med etpar kjappe på rattet er jo absolutt diggbart nok det. Da oppleves den nærmest som en 4wd å sladde gjennom svingen med, på snø får man fint til å la rumpa skli gjennom hele svingen.

 

Man må bare tenke litt motsatt med gassfoten kontra rwd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg foretrekker FWD. Enklere å kjøre + jeg har ingen grunn til å ha RWD. Ser ikke noe poeng i å "drifte" på veien eller leke seg på parkeringsplasser osv.

Ulempen med FWD er jo at du kjører rett ut hvis du begynner å spinne i en sving på vintersføre.

 

Men om jeg hadde hatt fritt med penger til å kjøpe meg en normal fin bil ville jeg gått for AWD. Enkelt å greit :D

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier bakhjul er best..

 

Hva skjedde da med denne?

 

850.jpg

 

Fwd. Knuste all konkuranse i løpene den var med i..

 

Sjekk også denne listen

 

http://no.wikipedia.org/wiki/STCC

 

Hvor mange der har Rwd, kontra fwd.

 

Snakket tidligere i sommer med en kar som har jobbet en god del med de Stcc bilene til Volvo, og han sier at om man har en som kan fwd 100% og en som kan rwd 100% så vil grevlingen likevell ta rwd..

 

 

Kan vel være enig i at rwd er gøyest, men hva er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier bakhjul er best..

 

Hva skjedde da med denne?

 

850.jpg

 

Fwd. Knuste all konkuranse i løpene den var med i..

 

Sjekk også denne listen

 

http://no.wikipedia.org/wiki/STCC

 

Hvor mange der har Rwd, kontra fwd.

 

Snakket tidligere i sommer med en kar som har jobbet en god del med de Stcc bilene til Volvo, og han sier at om man har en som kan fwd 100% og en som kan rwd 100% så vil grevlingen likevell ta rwd..

 

 

Kan vel være enig i at rwd er gøyest, men hva er best?

 

I STCC, får ikke RWD tilleggs vekt? Det igjen sier vel litt ;)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidetrekk er best. Skal trekkje både på høgre, og venstre side. Leopard ftw.

 

Frå spøk til revolvar, som ein annan sa, kva er best, kvinne eller mann? Må vurderast ut frå formålet. Kjem an på brukaren. Eg kjenner mannfolk som kan ver meir mødre enn nokon av damene tildei fleste karane her, og eg kjenner kvinnfolk som vil rævkøyre dei aller fleste av karane her, og danka ut karane her ut, under ein evt. ordentlig helvetesveke. FWD, RWD, AWD.. Eg har min favoritt, til mitt bruk, men kvar sin smak.

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ratta Opel omega 2,5 med manuell i fjord vinter, skal si at det var meget artig. Men til gjengjeld måtte jeg skubbe mye og legge på kjettinger får og komme opp gata hjemme. Parkerte nedi gata ei natt og det kosta 500 på morgenen.

Peugeot 406 jeg har nå drog seg rett opp, har ikkje skubba på den en gang enda, og blir det ekstremt glatt opp gata er det bare og slå inn reversen.

 

Da har man dilemmaet, fornuftig eller artig bil?

Personlig syns jeg det er direkte kjedelig og dra sleng med fwd,

X Vw santana cl 84

X Opel omega 2,5 95

Borgward isabella 1960 Total restaurering

Opel Omega 2.5manuell cd 95

Peugeot 406 svti 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra min erfaring er fwd best, men rwd mest moro.

 

Har kjørt BMW E30 og E34, samt Hiace på vinterføre, og det er no drit. Kommer ikke engang opp bakken hjemme med noen av de.

Mens Golfen min og Cølarolla'en til muttern kommer opp uten problemer.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I STCC, får ikke RWD tilleggs vekt? Det igjen sier vel litt ;)

 

Det stemmer.. For rwd sliter ikke styrehjula og mot slutten av løpene så knuste de ofte fwd bilene..

 

 

 

Så for å blidgjøre alle fwd produsentene så måtte de sabotere litt for dem...

 

Hadde fwd vært raskest så hvor er Formel bilene med fwd?

 

Fwd fremkommer mer i motorsport for at modellene skal ligne litt på det produsenten spyr ut...Hadde Rwd vært utviklet enda mere i feks Rally så hadde 2wd klassene vært mere interessant..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som klager på rwd har som regel dårlige kjørekunnskaper eller utslitte dekk... En rwd med gode dekk tar seg meget godt frem på vinterføre..

 

Dette er en diskusjon som aldri blir ferdig..

 

AKKURAT det samme gjelder for FWD. Og nei, denne diskusjonen blir aldri ferdig.Ikke før den blir stengt, noe som skjer omtrent hvert år.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår