Gå til innhold

Ny Audi A4 Allroad bestilt. Nå eid i ett år

Ranger emnet


Audi-quattro

Anbefalte innlegg

  • Svar 289
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor skal man henvende seg hver gang noe er galt?

Hvis clutchen takker for seg etter 60000km, DPF, xenon osv..

Hvem ringer jeg?

 

Om bilen er kjøpt i en Møller-butikk kan du henvende deg til alle butikkene i Møller-kjeden. Bare kontakt dem og si du reklamerer, så skal det gå fint.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.hegnar.no/motor/article541437.ece

 

Føler meg bare smålurt nå, bare litt over 2 år garanti igjen på vår som har gått 11.000km..

Hadde jeg visst dette hadde jeg ventet på 2011 modellen og hatt 5 år igjen nå.. bittert å vite dette, da vi kjører lite over lang tid- perfekt garantiordning for oss altså. Selge bilen og kjøpe ny for å slippe utgiftene om 3-4 år? :D

Vel... det kan du si... jeg kjøpte en 2011 modell i august/september... føler meg en smule MER lurt...

Obs signaturregler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ønsker oljeskift nå etter 11000km, MÅ jeg gjøre det hos møller for å beholde garantien? Må naturligvis bruke samme olje som møller pga longlife-garanti, men det kan gjøres av et annet verksted?

 

 

Jeg ville ha forespurt Møller. Men ikke sikkert det koster noe særlig der heller. Vw 50700 er vel riktig til disse motorene. Pga partikkelfilter.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Har kjørt 11900km nå på ett år og noen dager, liker bilen best på vinterføret :D

Ja, det skjønner jeg godt. Spes det føret og været som er nå. :D

 

Hvordan funker bilen på vaskebrett og kjettingveiene her i Tromsø nå?

 

Jeg holder på å riste meg fordervet i min Touran (Taxi).

Akkurat byttet foringer og stag for 10.000,-. Lurer på hvor lenge de nye holder, om veiene her i byen skal være slik som det er nå.

 

Var deilig å kjøre A6 Allroad som taxi. Det var tider det. Synd man ikke har råd til det sjøl nå, som man har fått egen bevilgning. :)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at det er premium biler dere eier da, jeg mener da at dagens audi`er burde tåle mer enn 4 år på veien :)

Hadde en 2002 A6 og det var kun "vanlig" service som gjaldt. Bilen hadde gått 150k (bensin og manuell) og clutchen holdt gitt. Ingen store utgifter bortsett fra regreim+vannpumpe ved 120k.

Regner med at denne holder også så lenge man ikke slurrer og "hviler" på clutchen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg godt. Spes det føret og været som er nå. :D

 

Hvordan funker bilen på vaskebrett og kjettingveiene her i Tromsø nå?

 

Jeg holder på å riste meg fordervet i min Touran (Taxi).

Akkurat byttet foringer og stag for 10.000,-. Lurer på hvor lenge de nye holder, om veiene her i byen skal være slik som det er nå.

 

Var deilig å kjøre A6 Allroad som taxi. Det var tider det. Synd man ikke har råd til det sjøl nå, som man har fått egen bevilgning. :)

 

Nei hva kan man si? det rister :D

Pleier å skifte litt fra side til side for å unngå å kjøre på vaskebrett og alle ispiggene som står opp, men kan ikke si at jeg er kjempeimponert over evnen til å jevne de ut, slik en A6 allroad gjør, for ikke å snakke om en mercedes Ml.. menmen, dette er jo en bil til halve prisen da :)

Føret er ikke akkurat kanon nå etter mildværet slo til igår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at det er premium biler dere eier da, jeg mener da at dagens audi`er burde tåle mer enn 4 år på veien :)

Hadde en 2002 A6 og det var kun "vanlig" service som gjaldt. Bilen hadde gått 150k (bensin og manuell) og clutchen holdt gitt. Ingen store utgifter bortsett fra regreim+vannpumpe ved 120k.

Regner med at denne holder også så lenge man ikke slurrer og "hviler" på clutchen :)

 

Så vidt jeg skjønner eier også du en a4? Ikke la deg lure, de onde vag-krefter konspirerer mot oss.. :D

Neida, tror nok også at dette skal være gode biler! Selv om premiumprisen kommer av avgiftsnivået i Norge. (klager ikke på avgifter, bare sier det :) ) Men en ting dere med a4 kanskje har merket er hvis man kjører på løs strøgrus, da rasler det verre enn i et rytmeegg! Utrolig dårlig isolert i hjulbuene, selv om kjørestøyen på asfalt er lav. snodig..

 

clutchen skal vel holde en stund, men blir ikke overrasket om den må skiftes på 60k.. skal visst være meget underdimensjonert til akkurat denne a4 b8-modellen. Skiftet clutch på min gamle A6 2003 1.8TQ på 78k, men den hadde vært demokjørt 18k før jeg kjøpte den, selger sa det var en god campingtrekker, uten at jeg skjønte at clutchen var blitt brukt hardt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig dårlig isolert i hjulbuene, selv om kjørestøyen på asfalt er lav. snodig..

 

Nå har jeg også irritert meg over de dårlige filtmattene i hjulbuene for de holder godt på saltet. Min forrige A6 hadde ihvertfall stive filtmatter (eller var de bare gjengrodd).

Har du skiboks?

Det har jeg og første gang jeg kjørte med denne trodde jeg seriøst at vinduet var åpent..hehe

Nå hadde jeg isolasjonsglass på den forrige A6`en og den var veldig stille. Det har jeg ikke på den nye, men har blitt vant til vindstøyen selv om jeg sjeldent kjører fortere enn 100. Over dette blir bare ubehagelig med skiboks.

Ang clutch bruker jeg den veldig forsiktig. Akkurat som på den forrige. Jeg slipper pedalen til jeg kjenner at den tar også slipper jeg forsiktig uten å gi gass. Høres teit ut, men svidd clutch i rushen lukter ikke godt. Kunne tenkt meg automat, men med kombinasjonen quattro og 143 hester fåes ikke dette. :(

 

Pleier å skifte litt fra side til side for å unngå å kjøre på vaskebrett og alle ispiggene som står opp, men kan ikke si at jeg er kjempeimponert over evnen til å jevne de ut, slik en A6 allroad gjør

 

Trur du skal være glad du har litt bakke klaring, jeg har sportsunderstell og S-line og hadde nok ikke overlevd på de veiene..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke takboks, og kjører ikke mye langkjøring i høy hastighet - kjørt litt mindre enn 12k på ett år, med 3-4 langturer på 700km - 1400km.. altså lite kjøring.. men nå var da behovet/lysten på en litt høy 'premiumbil' der, så da koster det å være kar :D

Lite eller ingen salting her i Tromsø, takk gud!

Angående clutch og bykjøring/køkjøring er ikke dette noe vi heller er plaget med i Tromsø.. bare traktorstier som er problemet!

Forrige bilen var som sagt en A6 1.8TQ, med sportsunderstell, det ristet og slamret mye mer i den - men kjørte også mer langt da så det gikk opp i opp. Nå trenger jeg derimot litt høy bil og diesel, med quattro, flott tromsøbil denne allroaden ;)

 

Hadde vi kastet inn ca 100k mer, så hadde vi vel fått en Q5 2.0TDI 170 S-tronic Quattro? Altså rundt 640-650k, får bli en sånn neste gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår