Gå til innhold

Ny Audi A4 Allroad bestilt. Nå eid i ett år

Ranger emnet


Audi-quattro

Anbefalte innlegg

Hva tror folket om den nye Audi A4 Allroad 2.0 TDI 143 hk Quattro? ;)

 

Familien vurderer å bestille en til uka (hos møller gjøvik, siden møller tromsø har prøvd seg på å svindle oss tidligere)

 

Utstyret blir:

Meteorgrå perlemetallic

Sort Skinn milano for sportsseter m.el korsryggstøtte

Xenon Plus

Lys/regnsensor

Avtagbart hengerfeste

Midtarmlene foran

Audi Soundsystem

Michelin X-ice xi2 225/55/17 (piggfritt)

 

 

Prøvekjørte den i høst på dårlige hullete veier og litt "offroad" og i 50km/t over fartshumper uten å merke annet enn humpen, den taklet alt sammen helt fint ;)

 

Kom med meninger om hva som helst på denne bilen, positivt og negativt om kjøreegenskaper og utseende ;)

Endret av Audi-quattro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 289
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Problemet er at jeg ikke syns Q5 er like fin bil..

Leste den testen VG hadde, men vi trenger ikke di ekstra 50 literne i bagasjerommet, den større plassen i baksetet ;)

Og Q5 er en 19 cm høyere bil, men kan bare gi 2 cm bedre bakkeklaring ;)

 

I tillegg er den noe dyrere å kjøpe å bittelitt dyrere i drift :)

Men for all del, skjønner også godt at folk kjøper Q5 ;)

 

Noen andre som eier eller har kjørt A4 Allroad her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg ikke syns Q5 er like fin bil..

Leste den testen VG hadde, men vi trenger ikke di ekstra 50 literne i bagasjerommet, den større plassen i baksetet ;)

Og Q5 er en 19 cm høyere bil, men kan bare gi 2 cm bedre bakkeklaring ;)

 

I tillegg er den noe dyrere å kjøpe å bittelitt dyrere i drift :)

Men for all del, skjønner også godt at folk kjøper Q5 ;)

 

Noen andre som eier eller har kjørt A4 Allroad her? :)

 

Jeg eier ingen av dem, men har kjørt begge. Jeg likte faktisk A4 Allroaden bedre enn Q5. Komfortmessig så var de ganske så like, men synes Q5en ble litt "klumpete" å kjøre i bysentrum. Og jeg synes det er bedre plass i Allroaden. Så skulle jeg ha valgt en av bilene hadde jeg valgt A4 Allroad. Hellakkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier ingen av dem, men har kjørt begge. Jeg likte faktisk A4 Allroaden bedre enn Q5. Komfortmessig så var de ganske så like, men synes Q5en ble litt "klumpete" å kjøre i bysentrum. Og jeg synes det er bedre plass i Allroaden. Så skulle jeg ha valgt en av bilene hadde jeg valgt A4 Allroad. Hellakkert ;)

 

Tror det blir A4 Allroad, bedre komfort, mye penere og lettere så den er ett helt sekund raskere 0-100 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vil ha størts annenhåndsverdi?

 

Hvor stor er forskjell på bakkeklaring på "vanlig" a4 vs allroad?

 

Det spørsmålet har jeg tenkt mye på, A4 allroad blir sikkert å holde seg litt bedre enn en vanlig A4. Men opp mot Q5 er jeg jaggu ikke sikker, Q5 som bil er 15 laken billigere enn A4 Allroad, men siden den slipper ut mer co2 så har den 25tusen kr høyere avgift, så den blir 10-15k dyrere å kjøpe i norge, men billigere i utlandet :)

 

Vanlig A4 har ca 14 cm klaring under med standard understell (S-line 30mm lavere enn dette igjen = 11cm bakkeklaring), A4 allroad har 18cm bakkeklaring.(Hvordan dekk/felg du har spiller jo også en rolle)

A4 allroad er hevet 37 mm i forhold til vanlig A4, i tillegg til større felg med endel gummi, så sikkert 5-6 cm høyere enn en vanlig A4 med 17" lavprofildekk.

Men A4 Allroad har også fått 25mm bredere sporvidde bak og 18mm bredere sporvidde foran, så kjøreegenskapene er faktisk ikke så langt unna vanlig A4 ;)

Endret av Audi-quattro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var en ny A4 Allroad bestilt! ;)

Kommer vel en gang i februar sies det, får håpe det ikke drøyer lengre enn det da.. GLEDER MEG SOM EN UNGE!! :D

 

Meteorgrå perlemetallic

Sort Skinn milano for sportsseter m.el korsryggstøtte

Xenon Plus

Lys/regnsensor

Avtagbart hengerfeste

Midtarmlene foran

Audi Soundsystem

Michelin X-ice xi2 225/55/17 (piggfritt)

 

Takk for kjempeservice på møller gjøvik som lot oss prute endel og GAV oss Michelin X-ice xi2 dekka med felg helt gratis! Helt annen opplevelse av service på gjøvik i forhold til tromsø! takk gud for det ass!

 

Noen som har meninger om lakk-fargen? syns den var fin, i tillegg til at den nøytraliserer plastskjermene noe mer enn feks hvit eller sort. Er ikke mange som har bestilt den i meteorgrå, forhåpentligvis uten noen god grunn! :D

Noen som syns jeg har prioritert feil utstyr? Vil gjerne ha meninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller på Gjøvik er kjempebra..(bor dere på gjøvik eller? hva er grunnen til å handle her?) Gratulerer med bilvalget. Er en kjempefin bil.. Den fargen er også meget fin..

 

Kjøling i hanskerom savner jeg på a4¨n min.. Anbefaler telefonforberedelse med bluetooth.. Det er ålreit..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :)

 

Om det var jeg som skulle bestilt, så ville jeg valgt litt mer på utstyrlista. Skjønner ikke hvordan du har klart å snevre det ned såpass jeg! Men du har vel dine grunner. ;)

 

Bare en ting da, siden jeg er intensivsykepleier og sånn. Nå vet jeg ikke om du har barn, og eventuelt om de er litt større enn at de sitter i barnesete. Men om du tilfeldigvis har så ville jeg definitivt ha lagt til en ting til, og det er sideairbager bak. Sleng med hodet sidelengs for de/den i baksetet kan ha de mest tragiske utfall, selv når bilen og passasjerer foran har klart seg bra. Synd om sikkerheten for barna skal være dårligere enn de foran.

 

Men nok om det, jeg også ville landet på Allroad A4 fremfor Q5 , og meteorgrå blir sikkert superfint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avblendbare sidespeil anbefales også.. Solgardiner på sidevinduene bak om dere har unger?

 

Førerinfosystem med farger er også fint.. koster 4640,-

Lyspakke er ålreit....2450,-

Sort taktrekk anbefales. 3280,-

Tenk også på å få DAB radio forberedelse.. Det er ikke så altfor lenge før FM nettet skal slås av.

 

Men blir fort noen titusener når en velger på litt.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var en ny A4 Allroad bestilt! ;)

Kommer vel en gang i februar sies det, får håpe det ikke drøyer lengre enn det da.. GLEDER MEG SOM EN UNGE!! :D

 

Meteorgrå perlemetallic

Sort Skinn milano for sportsseter m.el korsryggstøtte

Xenon Plus

Lys/regnsensor

Avtagbart hengerfeste

Midtarmlene foran

Audi Soundsystem

Michelin X-ice xi2 225/55/17 (piggfritt)

 

Takk for kjempeservice på møller gjøvik som lot oss prute endel og GAV oss Michelin X-ice xi2 dekka med felg helt gratis! Helt annen opplevelse av service på gjøvik i forhold til tromsø! takk gud for det ass!

 

Noen som har meninger om lakk-fargen? syns den var fin, i tillegg til at den nøytraliserer plastskjermene noe mer enn feks hvit eller sort. Er ikke mange som har bestilt den i meteorgrå, forhåpentligvis uten noen god grunn! :D

Noen som syns jeg har prioritert feil utstyr? Vil gjerne ha meninger

 

Dæven du har slått på stortromma her!! Grattis :D

Jeg har solgt biler på møller i Tromsø for en del år siden, høres ut som om ikkeno er endret siden da..

Audi A6 Avant 2,0 TDI 177 HK 2014 S-Line x 2

Audi A4 Avant 1,8 TFSI 2009 S-Line - Solgt

Golf Sportline 1,6 FSI 2005 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller på Gjøvik er kjempebra..(bor dere på gjøvik eller? hva er grunnen til å handle her?) Gratulerer med bilvalget. Er en kjempefin bil.. Den fargen er også meget fin..

 

Kjøling i hanskerom savner jeg på a4¨n min.. Anbefaler telefonforberedelse med bluetooth.. Det er ålreit..

 

Møller bil tromsø er grunn nok til å handle bil hvor som helst annet sted! :D

Har en gammel bestefar på gjøvik så vi har vært titt og ofte innom møller der og sett, så skulle gamlingen opereres i forrige uke, så da fulgte familien med nedover fra tromsø og siden vi solgte A6en i forrige måned så måtte vi høre med dem når vi først var der ;)

Etter endel E-mails var det i box! ;) Kjempeservice!

 

Eneste utstyret jeg savner litt er cruise-controll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :)

 

Om det var jeg som skulle bestilt, så ville jeg valgt litt mer på utstyrlista. Skjønner ikke hvordan du har klart å snevre det ned såpass jeg! Men du har vel dine grunner. ;)

 

Bare en ting da, siden jeg er intensivsykepleier og sånn. Nå vet jeg ikke om du har barn, og eventuelt om de er litt større enn at de sitter i barnesete. Men om du tilfeldigvis har så ville jeg definitivt ha lagt til en ting til, og det er sideairbager bak. Sleng med hodet sidelengs for de/den i baksetet kan ha de mest tragiske utfall, selv når bilen og passasjerer foran har klart seg bra. Synd om sikkerheten for barna skal være dårligere enn de foran.

 

Men nok om det, jeg også ville landet på Allroad A4 fremfor Q5 , og meteorgrå blir sikkert superfint!

 

Fikk ikke så mye som jeg hadde håpet for gamlebilen :( åsså kjøpte jeg en passat 1.9tdi til eldste-sønnen i høst også... Prøvde og sette en grense her et sted i høst om å ikke gå over 500k, men den gikk jeg over ganske fort så jeg :D men holdt meg moderat, hadde A6 2003 med over 100k i utstyr men fikk lite igjen for dette da jeg solgte den, så prøvde å tenke hva jeg kunne få igjen for når jeg eventulet skal selge denne i fremtida :)

Tenkte nøye over dette spørsmålet om sideairbag bak, men siden jeg har en sønn på 20 og en på 16 så jeg ikke hvorfor jeg skulle kjøpe det, hadde egentlig lyst på en A3 Sportback, men A4 allroad passer våre behov bedre med tanke på fremkommelighet og utseende :D Så har skjelden noen sittende bak annet enn til byen når jeg slepper av ungene.

Endret av Audi-quattro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven du har slått på stortromma her!! Grattis :D

Jeg har solgt biler på møller i Tromsø for en del år siden, høres ut som om ikkeno er endret siden da..

 

Takker! :partyon:

 

Lurer på om jeg kan ta bilen på andre verksted enn møller i tromsø?

Traasdahl skal vel kunne fixe en ny audi?

 

Lurer på om jeg ikke bare skal ta ALT på møller tromsø til garantien går ut om 3 år, så tar jeg den til et annet sted! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår