Gå til innhold

Ny Audi A4 Allroad bestilt. Nå eid i ett år

Ranger emnet


Audi-quattro

Anbefalte innlegg

Phheeet biiil;) Det med lakken er bare å stikke innom å klage, så får du garantert det lakka opp igjen:) men trenger ikke nevne høytrykksspylern så VELDIG høyt, men skal jo ikke skje uansett!

 

Man må jo kunne vaske bilen uten at lakken ramler av=P

 

Men igjen, GRATTIS! Fargen er vel en glede å se på når sola skinner på bilen?;)

 

Mange takk (L)

 

Får bare si at lakken flaka av når jeg dro svampen over :)

 

Lakken er fin den, grønn-grå-blå alt etter lyset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 289
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 6 months later...
  • 1 month later...
Det var meteorgrå du hadde på bilen, ikkje sant?

 

Sitter nå med siste finpussen på min bestilling, men ta det med ro går nok ikke for den fargen. Blir nok kondor grå. Blir vel en bestilling til uken:) Dog bestiller fra utlandet så man sparer 130.000 kr:D

 

Hoisann, nesten 2 måneder etter..

Sparer 130.000? how?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hoisann, nesten 2 måneder etter..

Sparer 130.000? how?

 

Det er ganske enkelt egentlig. Kjøper via en et norsk selskap som paralell importerer fra utlandet. dinbilpartner.no

Brukte dem ved min nåværende bil og funket bra, sparte også da tilsvarende beløp. Uansett mye penger spart.

Endret av sulzeer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske enkelt egentlig. Kjøper via en et norsk selskap som paralell importerer fra utlandet. dinbilpartner.no

Brukte dem ved min nåværende bil og funket bra, sparte også da tilsvarende beløp. Uansett mye penger spart.

 

Du kjøper bil med mye utstyr da, eller?

Hva når du evt selger den, vil den ikke prises ned noe sammenlignet med tilsvarende "norske"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøper bil med mye utstyr da, eller?

Hva når du evt selger den, vil den ikke prises ned noe sammenlignet med tilsvarende "norske"?

 

Kjøper med mye utstyr ja. Type 100.000 i utlandet som tilsvarer 220000 i norge. Utstyr er billigere i utlandet. I tillegg har biler i utlandet ofte mer av det norske tilleggsutstyret som standard i sine biler.

Hvorfor skal den prises ned? Den er kjøpt ny fra samme fabrikk som de norske og er identisk som de norske, bortsett fra språk i manualen og i FIS. Blir ikke priset ned pga av det, og en kan gjøre en lite oppdatering slik at man kan få Norsk språk hvis man ønsker. Du tenker kanskje at man skal ha et tilsvarende prisfall på bil kjøpt i utland som i Norge? Det må man vel regne med, men hvis det er flest norsk produsert biler på markedet vil prisen på min bil brukt styres av dette og ikke av det tilsvarende prisfallet i forhold til kor mye jeg kjøpte den for. Slik at jeg sånn sett får indirekte en bedre bruktbil pris enn de Norske, siden man da ender opp på et mindre prisfall kontra om den var kjøpt i Norge.

Det er jo logisk og markedet som bestemmer. Men jo flere importbiler jo mer taper de som har kjøpt i Norge fordi da styre bruktprisen utifra imporerte bil som er billigere.

 

Eks min nåværende bil. Importpris 435000. Norsk pris 555000.

Selges for omtrent 350.000 kr. Jeg har et prisfall på 85000 og den norske et prisfall på 205.000(passer vel med 20%-10%-10% i prisfall over 3 år) Og jeg trur at det er så mange importbiler nå at prisen styres av disse, derfor taper den som kjøpte i Norge mer.

 

Så det er en vinn vinn situasjon å importere!

 

De nye A4 er jo større enn forrige modell(B7) slik at i forhold til de A6 er det mindre forskjell enn før. Det merkes nok litt, men kanskje mest i bagasje rommet. Synes det er god plass både framme og bak ved sitteplassene og har aldri hørt voksne menn klage på fotplassene. Kommer jo ny A6 på slutten av 2011 først som sedan, så med stasjonsvogn fra starten av 2012.

Får ikke min nye A4 Allroad før om 5-6 mnd så kan ikke sammenlikne helt. Ta en tur til en audiforhandler de har sikkert begge typer inn så kan du jo se.

 

PS: Prisene og avtalen som dinbilpartner har nå på audi er neppe evigvarende.

Endret av sulzeer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allroaden skal ha 0.62 på blandet kjøring og 0.57 på landeveien ;)

Målte (på kjørekomputeren) 0,58, mellom Tromsdalen og Vollan, på en 07mod A6 Allroad 2,7TDi.

Målte senere 0,66 mellom byen og Setermoen t/r. Og da var jeg ikke i noe spare-modus heller. :D

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi-Quattro, du har ikke noen flere bilder da. ;)

 

Liker du størrelsen, forresten? Tenker på allroad, men har A6 nå og vet bare ikke om det føles smått å gå ned et hakk i størrelse.

 

Beklager henne, dårlig med bilder da det ikke finnes et ordentlig kamera i huset- men slikt skal kjøpes på tilbud etter jul tenkte jeg ;)

 

Størrelsen er virkelig ikke mer enn den trenger å være all over.

Bagasjeplassbehov er vanskelig å uttale seg om da vi ikke har noe.. skal mye taes med trekkes det med henger (her merker jeg for øvrig hvor mye sterkere dieselen er enn vår tidligere A6 1.8TQ)

Bakseteplassen derimot er litt skrall, hvertfall om noen med lange bein sitter foran - og her i tromsø går vi mye med vintersko, er ikke kjempelett å komme seg inn med str 44 timberlandsko bak. Kjørekomforten er derimot upåklagelig bortsett fra på vaskebrett laget av busser med kjetting, da rister det endel.

Merket idag, da jeg ville teste ut hvordan den er å sladde med- i og med at det ikke er trafikk 1 juledag, at ESP'en kobler inn når den er av.. som en annen mercedes! :shake

 

Plassen er altså ikke det du kjøper denne bilen for, men med litt tilpassning i forsetet sitter jeg på 185 med 44 i sko godt bak uten at jeg sitter dårlig foran :)

Ville nok heller, om plassen var prioritet fremfor utseende og alle de gode grunnene til å kjøpe A4 Allroad (hehe) - kjøpt en brukt A6 Allroad eller tilogmed Mercedes Ml fra ca 2006-2008 :)

 

God Jul Henne, så får du en sen julegave i form bilder etter at kamera er kjøpt inn en gang på nyåret!

Endret av Audi-quattro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår