Gå til innhold

k3nn37's sierra dohc 8v med sugetrim..

Ranger emnet


k3nn37

Anbefalte innlegg

Forresten, så har jeg en link til ett firma som har grenrør til DOHC på lager.

http://www.rallydesign.co.uk/product_info.php?cPath=1385_1386_1387_1390&products_id=10950

 

Kom plutselig til å tenke på dette nå. Har vært i kontakt med dem ang dette og det passer på Sierra DOHC LHD (Left Hand Drive) biler. Ikke 4X4 utgaver vel og merke...

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare hold deg unna Statoil bensin!! Me dritt med den

 

Tror ikke det er store forskjellen uansett hvor man fyller. Men kan du utdype innlegget ditt litt mer? Hva som evtg er dritt med Statoil bensin kontra Shell, Esso, YX osv? Uansett hvor man fyller så er det staten som får den største gevinsten av pengesummen pr. liter. Akkurat som vi ikke betaler mer enn nok avgifter i året på å eie bil.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er stor forskjell jo.. bla statoil fyller bio dritt i bensinen.. uno x jukser med hvor mange liter man fyller (fylte 6.4l på en 5l kanne en gang)..

 

99okt til shell burde du holde deg langt unna.. den brenne ventiler over tid..

 

å hvis bilen er justert til feks 95okt bruker den ikke mindre hvis den kjøres på høyere okt.. det eneste som skjer er at afr blir feil og hvis man går andre veien kan man få tenningsbank ..

 

 

jeg kjører foresten org bunndel og topp med 10.3 i komp for over 200 000km siden :P

det var helt klart bensinen sin skyld at jeg fikk tenningsbank.. eneste jeg gjorde for å bli kvitt baningen var å fylle et annet sted.. å gi den litt mere for å bli helt kvitt det..

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, merkelige saker. Som jeg skrev så tror jeg ikke det er noe forskjell, men tydeligvis så er det nok det. Har ikke undersøkt dette så veldig mye egentlig. Har kjørt på 99oktan Shell bensin i flere år og har ikke hatt noe problem med den bensinen altså. Har fungert utmerket for min del.

 

Godt du ble kvitt tenningsbanken da. Hva slags bensin og hvor fyllte du? Altså, hva slags stasjon?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZyNTeX@ det trudde egentlig ikke jeg heller, men virker da helt klart som om det er forskjell.. foresten er det en bil du fyller 99okt på eller alle?

 

det beste er jo helt klart å stille in til en okt og kjøre på den.. blir nok å bytte til 98okt om det blir slipt nedi en ny motor med dyre deler i bunndelen og toppen, men slik det er nå så koster det meg rundt 1500kr for komplett org motor og har flere stående.. da blir det fort bruk og kast vare :P

 

har ikke funnet noen fast stasjon enda, driver å prøver litt rundt enda.. fyller fortsatt 95okt, kan ikke si jeg har klart å få bilen til å gå noe bedre når jeg kjørte med 98.. så så synes ikke at det veier opp for kostnadene.. en bil med høyere komp eller turbo derimot ville jeg kjørt på 98okt..

 

dansken@ tusen takk, fint å høre at dere følger med.. skjer jo som regel altid noe med bilen :P

 

--------------------------------------

har kjøpt meg Go Pro HD hero Motorsport, så har laget en liten kortfilm fra litt testing..

 

Endret av k3nn37

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vett kossen det er har en gammel BMW altid noe som må byttes

 

hmm.. er faktisk overaskende skjelden det ryker deler på bilene mine, til tross av behandlingen de for.. eneste som ryker er coilen.. å det har skjedd irriterende ofte i det siste :wonder:

 

kult med gopro :D
Konge film :D hehe :)

 

hehe.. takk.. babyhmm?

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne tråd er konge, er leie av rike pappa gutter med blanke felger . Skulle ønske jeg var så flink og mekke bil. Følger med spent,

 

Her har du noen tips for å bli flink med å skru bil: Ha tålmodighet, kjøp Haynes bok for din bil om det er utgitt en (disse koster ca 300,- hos de fleste bilrekvisitar f.eks Biltema, Bilxtra, Mekonomen, Torshov osv.) Forhør deg med en person som har lik bil som deg før du begynner å skru av/løs forskjellige deler da det kan være mye skjulte skruer, klips, ledninger osv som du ikke skulle ha fått ødelagt, og bruk øynene til å se hvordan ting sitter, før du skrur av deler. Ta gjerne bilder av forskjellige deler, sånn at du har noe å se etter når monteringen kommer for tur. Legg gjerne bolter, muttere og alt slikt i en kronologisk rekkefølge (1-2-3-4-5) sånn at du kan begynne på nr 5-4-3-2-1 når ting skal monteres igjen ;)

 

Og for all del, driver du ute en plass hvor underlaget er grus, jord el.l så legg ting i en boks så det ikke blir borte. Det hender seg at man plutselig har en bolt eller mutter for lite når ting skal monteres sammen igjen. Jah, og om du har en bolt, mutter eller noe annet til overs så har du mest sannsynelig glemt å skru den inn på sin rette plass. Man skal jo tross alt ikke sitte med mer deler etter at man har byttet en del :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZyNTeX@ det trudde egentlig ikke jeg heller, men virker da helt klart som om det er forskjell.. foresten er det en bil du fyller 99okt på eller alle?

 

det beste er jo helt klart å stille in til en okt og kjøre på den.. blir nok å bytte til 98okt om det blir slipt nedi en ny motor med dyre deler i bunndelen og toppen, men slik det er nå så koster det meg rundt 1500kr for komplett org motor og har flere stående.. da blir det fort bruk og kast vare :P

 

har ikke funnet noen fast stasjon enda, driver å prøver litt rundt enda.. fyller fortsatt 95okt, kan ikke si jeg har klart å få bilen til å gå noe bedre når jeg kjørte med 98.. så så synes ikke at det veier opp for kostnadene.. en bil med høyere komp eller turbo derimot ville jeg kjørt på 98okt..

 

Det er ikke så veldig stor forskjell man merker på bilen med 95oktan kontra 98 uten litt justering av tenning. Det beste er nok å høre med en som driver med trimming av ford og høre hvor mange grader fortenning man skal ha med 98oktan. Da først merker man forskjell ;)

 

Har bare kjørt på 95oktan på alle originale biler, men med biler som har høyere kompresjon enn 10:1 så anbefales det 98oktan eller mer så en ikke får tenningsbank. Mener å huske at det er samme regelen for biler fra Japan som er bruktomportert. Dette pga at oktanverdien på bensin der nede er noe annet enn her, og i tillegg så er det visst noe forskjell på lufta der nede også. Husker ikke om "oksygenet" er tørrere eller bløtere enn her i landet. Det blir det samme som å kjøre en bil inni Oslo og bemerke seg hvordan den går, for så å komme seg f.eks 2500m.o.h og kjenne at bilen drar dårligere pga tynnere luft.

 

På Audi'n kjører jeg 98oktan da jeg har 11.32:1 i kompresjon (sugetrimmet motor) men på Sierra'n min har det blitt brukt 95 oktan. Skal ta en komp test å se hvordan den ligger ann. Da finner jeg ut av om det holder med 95 eller om jeg burde velge noe høyere oktanverdi. Den er også sugetrimmet. (portet topp og nye kammer tror jeg) Skal levere den til bremsing når ny topp er montert, så jeg får se effekten og evt muligheten for videre trimming i form av større ventiler, kvassere kammer, portet innsug osv...

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. er faktisk overaskende skjelden det ryker deler på bilene mine, til tross av behandlingen de for.. eneste som ryker er coilen.. å det har skjedd irriterende ofte i det siste :wonder:

 

Det er jo noe rart at den skal spise coiler og da. Er det noe feilspenning en eller annen stand? Kanskje dårlig jording eller noe? Det er jo mer normalt å bytte både bakdekk og olje oftere enn coiler da :wonder:

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du noen tips for å bli flink med å skru bil: Ha tålmodighet, kjøp Haynes bok for din bil om det er utgitt en (disse koster ca 300,- hos de fleste bilrekvisitar f.eks Biltema, Bilxtra, Mekonomen, Torshov osv.) Forhør deg med en person som har lik bil som deg før du begynner å skru av/løs forskjellige deler da det kan være mye skjulte skruer, klips, ledninger osv som du ikke skulle ha fått ødelagt, og bruk øynene til å se hvordan ting sitter, før du skrur av deler. Ta gjerne bilder av forskjellige deler, sånn at du har noe å se etter når monteringen kommer for tur. Legg gjerne bolter, muttere og alt slikt i en kronologisk rekkefølge (1-2-3-4-5) sånn at du kan begynne på nr 5-4-3-2-1 når ting skal monteres igjen ;)

 

Og for all del, driver du ute en plass hvor underlaget er grus, jord el.l så legg ting i en boks så det ikke blir borte. Det hender seg at man plutselig har en bolt eller mutter for lite når ting skal monteres sammen igjen. Jah, og om du har en bolt, mutter eller noe annet til overs så har du mest sannsynelig glemt å skru den inn på sin rette plass. Man skal jo tross alt ikke sitte med mer deler etter at man har byttet en del :P

 

takk men tålmodighet har jeg ikke hehe men og kjøpe den boka var en god ide

BMW 525 D  E 61
TOURAN TID
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår