Gå til innhold

k3nn37's sierra dohc 8v med sugetrim..

Ranger emnet


k3nn37

Anbefalte innlegg

hehe, som eg sa så va de bare min erfaring da eg ikkje har ide på kordan du har gjort det (shimsa noe greier inni? :P ), men den diffen vi fylte med drit funka knall på tørre asfalten den, sperra som fan på begge rett fremm :D men alt annet eg har brukt av differ har blit sveiset da en er 100% sikker på at da sperrer det hele tiden :D :P

 

og morro prosjekt foresten :) (om eg ikkje sa det i tidligere inlegg :P )

 

jim

 

har bare min erfaringer å gå på jeg å.. så mener ikke å påstå at diffen din ikke sperret, men min ville aldri det.. smile.gif

 

 

takk, altid hyggelig å høre at folk liker tråden og det jeg driver med.. happy.gif

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, men det er bra :) joda, altid innom og ser om det er noe nytt her og på langtids prosjektet ditt :) men føler eg aldri har noe vetigt og skrive så da blir det ikkje skreve noe :P

 

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke alltid jeg har noe bra å si heller, men men :P fint å høre at noen følger med:)

 

slik ser foresten lyset fra de nye xenon lysene ut.. de er traffiklys grønne til de blir varme, så går de mere over til gult med litt orange i :P

DSC07323.jpg

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. bilen startet ikke på julaften pga manglende gnist.. så har byttet coil, men batteriet hadde ikke nok strøm.. så må jo få ladet opp igjen optima batteriet mitt, men det er vist ikke bare.. bare..

 

How do I charge a deeply discharged battery?

If an OPTIMA is deeply discharged (below 10.5 volts) most basic chargers will not supply a charge. Also keep in mind an OPTIMA will not recharge properly if treated as a regular flooded or gel battery. To charge the battery, you can wire a second fully charged automotive battery (12+V) to the discharged AGM in parallel (+ to + and – to –). Then hook up the charger to either battery, setting the charger at 10 amps. Leave for two hours, monitoring frequently. During this process if the discharged battery gets very hot or if it is venting (hissing sound from vents) then stop this process immediately. When the discharged battery reaches 10.5 volts or more, remove the standard battery and continue charging the AGM until fully charged.

charging_illustration.gif

 

For normal charging a relatively low current, such as one or two amps can work well, but when the battery has been deeply discharged, some sulfation of the battery plates may have occurred. If you charge at 10 amps, the higher current will help to break up this sulfation.

 

If you have an automatic charger, let it run until the charger indicates charging is complete. If you have a manual charger, you can get a rough estimate of the charging time in hours of a completely discharged battery (11.2V) by multiplying the capacity (amp hours or Ah) of the battery by 1.2. If your battery is not completely discharged the time would be less.

 

In most cases these steps will recover the AGM battery. It’s okay for the AGM battery to get slightly warm during the charging process. If it’s hot to the touch it means there’s a short and the process should be discontinued.

 

 

så nå har jeg koblet opp no h***** greier for å prøve å få strøm på batteriet igjen :lol:

DSC07359.jpg

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig har det vert litt varmere vær her, så har fått gjort litt i garasjen :)

 

skulle egentlig bare se over forstillingen og fikse litt småting, men begynte dagen på youtube med drifting videoer.. så da jeg fant ut at begge masjettene og enen eneleddet var på tide å bytte ballet det fort på seg :P så fant fram et "nytt" tanstag og skrudde det fra hverandre for å prøve å få litt mere rattutslag på sedan :rolleyes:

er jo ikke all verden med mere rattutslag man for uten å dreie av leddene, men alt hjelper ;)

 

har å fått bygd om på skliplata så nå kommer det nok ikke så mye snø i motorrommet lengere ^_^

klikk på bilde under, er film ;)

th_MOV07409.jpg

 

ble veldig grei høyde under bilen med nye bukkene gitt ;) å her er de ikke på topp engang, kunne ikke ha de høyere fordi hengefeste tok i gulvet :lol:

DSC07407.jpg

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanalsveising..

DSC07448.jpg

 

var så ille at det selve kanalen, innerkanalen og den veggen man ser inni bilen var rustet opp i bunn.. deler av det kanalen har vist seg å ikke være stål så jeg viste de var dårlige, men viste ikke at det var SÅ ille blink.gif ikke rart den har vert sykt myk tongue.gif

DSC07451.jpg

 

her blir styringen marskinert for å få mye mere rattutslag, for å kunne ligge enda breiere.. målet er å kunne komme baklengs i svingene slik dem driver medd i formula drift for tiden.. sladder med ca 85graders vinkel nå før det snurrer, men de siste gradene for å passere 90grader er krevende :mekke:

07012011410.jpg

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite med komentaret for tiden gitt :S

 

her er ivertfall et bilde av feridige marskinerte styrestag..

DSC07455.jpg

 

har montert stagene i dag å det ble stor forbedring.. hvir jeg skulle hatt noe mere utslag enn det jeg har nå må jeg skaffe meg nye mansjetter til tanstaget og nye felger eller bygge kraftig om i innerskjermene og hjulopphenget :P

 

har å fått sveiset ferdig kanalen, måtte bytte alt fra 3cm inn på gulvet og utover.. så mildt sakt mye jobb :/

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår