Gå til innhold

k3nn37's sierra dohc 8v med sugetrim..

Ranger emnet


k3nn37

Anbefalte innlegg

den 23.10 var jeg å handlet meg en 91mod sierra dohc sedan som jeg skal bruke i vinter og til jeg blir ferdig med den andre bilen min..

 

slik så da bilen ut rett etter jeg hentet den..

DSC04604.jpg

DSC04605.jpg

DSC04607.jpg

DSC04608.jpg

DSC04610.jpg

 

så var det på tide å gjøre den klar for eu kontroll..

dette er listen på ting som måtte gjøres som jeg skrev i prosjekttråden min et annet sted..

 

- 1. bensinlekkarsen.. lekker enten fra tanken eller en slange i næreten.. ny tank til 5dørsen er bestilt, så denne for den gammle tanken derifra siden den er hel

 

- 2. bytte toppdeksel og pakninger på toppdeksel front... siden det lekker endel olje der..

 

- 3. rust i kanalen venstre side.. er litt rust bakerst som må fikses på..

 

- 4. dugg i høyre frontlykt.. har både fugemasse og ekstra deler så det burde være lett å fikse

 

- 5. rette bulken i venstre forskjerm..

 

- 6. se over bremsene, bakstillingen og kanskje bytte diffen.. var endel slakk i diffen så må se om jeg har en som er bedre liggenede

 

- 7. evt andre ting som dukker opp

 

 

så er det litt andre små ting som skal fikses innimellom..

 

- 8. mulig lekkarse fra sikkringsboksen.. er en plast pose runde der nå ette sist eier

 

- 9. div pærer osv som ikke virker i dash'en..

 

- 10. varme setene og sigarett tenneren virker ikke.. det går på samme sikkring så er lov å håpe..

 

- 11. mest sansynelig litt småtriming.. dvs gjøre som jeg har gjort på 5dørsen med enkel trimming prosjektet mitt pluss muligens grenrøret merker stooor forskjell på denne dohc'en og 5dørsen altså

 

- 12. tvangsstyring av ene vifta.. etter min mening helt nødventig på dohc'en om man skal rase med den greit å kunne få ned temperaturen uten å svette ihel inne i bilen

 

- 13. sette inn cd spiller.. kjedelig tur fra gjøvik å ned aleine i bilen uten radio ja

 

- 14. handel to nye vinterdekk.. siden bakdekk holder maks en sesong

 

grovretting av bulken..

DSC04649.jpg

 

var faktisk slissa og borret skiver på bilen når jeg kjøpte den :) bilen er å godkjent med 40mm senk som står på den nå..

DSC04648.jpg

 

monterte ford vindavvisere på dørene..

DSC04675.jpg

 

hjemmelaget dempertårnstag på bakdemperene ble å montert..

DSC04677.jpg

 

lagde noe nye paneler til å ha inni bilen..

DSC04682.jpg

 

panelet i midten er det fra venstre bryter til tvansstyring av ene vifta, ekstralys, lufthorn, bryter på styrestrømmen til alt dette ("purkebryter") og innsugstemperatur..

DSC04685.jpg

 

rustsveising.. hjemmelaget kanal :P

DSC04828.jpg

 

ble lakkert noe stålfelger som fulgte med bilen.. sånn passe harry eller hva? :P

DSC04777.jpg

 

å itilegg til dette så ble det gjort endel reperasjoner for å få den godkjent, så da ble listen slik..

 

-1. byttet tanken til en gammel tett jeg hadde liggende..

 

-2.byttet pakning og simring på toppdeksel front.. byttet pakning og toppdeksel..

 

-3.rusta i kanalen ble sveiset som dere ser over her :P

 

-4.dugg i lyktene.. jeg tok dem helt fra hverandre, tørket dem og fikset pakkningene, men dugget like jevelig.. så jeg bare tok av baklokket når den skulle på kontroll.. funken som bare f*** :partyon:

 

-5.buken ble rette ferdig.. bilde av ferdig resultat her..

 

-6.gadd ikke bytte diffen da det ikke var så ille som jeg trudde, men bremsene var ikke gode.. så ene bremsepumpa på høyre bakhjul ble byttet og nesten 2L bremseveske ble luftet ut for å få grei pedal..

 

-7. ble jo som alltid litt ekstra småfiks.. panelene, lufthorn osv..

 

-8.sikkringsboksen ble fuget og tettet.. samt byttet lokk siden pakningen og festene der var dårlig..

 

-9.nesten alt av pærer ble byttet.. trur det bare var 2 stk som virket eller noe i dashen..

 

-10.målte varmesetene og det viste seg at de ikke virker, men klarer meg fint uten så gidder ikke fikse det :P

 

-11. så var det litt småtrim da.. dette driver jeg med for øyeblikket så kommer vel en oppdattering ang det snart :)

 

-12.tvangsstyringen av vifta er i orden..

 

-13.cd spiller ble å montert i det nye panelet..

 

-14.satte på to bra hakkapelitta 5 dekk foran og noen "bruke opp" dekk bak.. blir to nye hakkapelitta 5 foran og de foran havner bak.. når det blir for lite feste i bakdekka :P så om et par uker eller noe.. pleier ikke holde så mye lengre.. :hammer

 

 

 

bilen ble godkjent på torsdag, men for ikke skilter før mandag eller noe.. så på lørdag var bilen nok en gang inne i garasjen og opp på bukker.. her skal det trimmes :partyon:

Endret av k3nn37

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

siden jeg ikke for skilter før tidligst mandag ble bilen kjørt inn i garasjen igjen nå i helgen.. tongue.gif

 

må jo få litt mere futt i denne bilen tongue.gif så nå er grenrøret og 2,5" eksos sveiset på bilen biggrin.gif

ble syk lyd og endel bedre respons.. synes det ble litt mye lyd, men bråker mindre på lave turtall en før så greit nok wink.gif

 

hadde ikkeno overgang fra 2" til 2,5" så kappet av stussen på grenrøret og sveiset det om til 2,5".. er ikke sikker på om dette gjorde det enda bedre eller om 2" var optimalt, men var enklest ivertfall whistling.gif

DSC04867.jpg

 

 

her er foresten et utrolig dårlig( dry.gif ) bilde fra torsdag da jeg hadde prøveskilter på tralla.. synes egentlig den ble litt grom med stålfelger jeg.. biggrin.gif

DSC04860.jpg

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for vel ta en liten oppdatering da..

 

har byttet til silikon pluggledningene, 92/scorpio hjerne, portet gassspjellet og røret mitt fra luftfilterboksen som satt på 5dørsen.. har å monter beru ultra-x plugger og fjerner kullfilteret.. så begynner å bli litt liv i denne punk18jz.gif

 

fikk skilter på mandag så har blitt mye kjøring de siste dagene :)

 

å etter en kveld gikk jeg lei av at det bare spant på et hjul nå jeg kjørte framover.. så har lagd meg "sperre".. niks den er ikke sveiset, men fylte diffen nesten full med "maskinfett" ;P hehe.. så nå sperrer den som bare f***

Endret av k3nn37

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, her går det unna når noe skal bli gjort tongue7kw.gif:mekke:

 

som dere ser i signaturen min så er det sierra som gjelder i gården her.. så jeg synes di er skikkelig gromme å ratte uansett føre..

 

er foresten ikke bare på snø man kan drifte med dohc'en.. hehe..

bilder av 5dørsen min fra før jeg begynte med ombyggingen.. å 5dørsen hadde omtrent samme oppsett på motoren som det denne sedan har nå, men hadde helt org eksos bar uten kat på 5dørsen..

 

094.jpg

020.jpg

 

det blir gjort minimalt med bilen utvendig for å "skli under radaren" til purken.. de er skikkelig nazi her i byen :hide

 

 

den røde fargen på felgene ble faktisk valgt for å ligne på listene for å få helheten tongue7kw.gifmen vurderer å putte på noen andre felger jeg har liggende.. ser fort at det er jeg som kommer med disse stålfelgene liksom.. hm9xh.gif

har jo disse mim felgene jeg kan putte på.. hva synes dere?

DSC04694.jpg

Endret av k3nn37

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som har noen komentar på de felgene altså?

 

vel.. hadde ivertfall sedan inne i garasjen en tur igjen i dag..

 

så nå er høyefektscoil, sensorene til måleren, is ratt, måleren, cossi instrument og 12v ~ 220v omformer montert.. biggrin.gif

 

har foresten fått bytta toppdekselet, å det ser faktisk ut som om det holder tett.. hater disse plast dekselene dots.gif

 

har tatt noen bedre bilder av bilen så de kommer bare jeg har tid til å vente på den trege pc'n min dry.gif

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har endelig pc'n klart å laste opp bildene så her er de ;)

 

DSC04906.jpg

DSC04907.jpg

 

det ser helt jæ**** ut, men det fungerer :P

DSC04908.jpg

DSC04911.jpg

 

var ikke lys i insugstemperaturmåleren min..

DSC04915.jpg

 

..så løsningen ble å forlenge ledningen til lyset i askebegeret og teipe det oppunder dash'en :lol:

DSC04914.jpg

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår