Gå til innhold

Driftsikker bil med budsjett på 30.000 kr

Ranger emnet


titus41

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har tenkt å kjøpe meg en pendle bil med budsjett på 30.000 kr. men lurer på hva man kan få kjøpt til den prisen som faktisk er driftsikker.

 

Er det noen her på forumet som kunne hjelpe meg og gi meg noen finn.no linker?

Bilen burde være eu godkjent..

og helst gått under 200.000 km

hadde også vært greit med en bil som er litt bilstereo vennlig.

 

 

Takker for hjelpen.

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda 626, Mazda 323, Honda Accord er sikre valg. Spørs litt hva du ser etter. Rwd, fwd, modell osv.

 

Kan nå også si Honda Civic jeg da - sjette generasjon (Fra 1996 til 2000)

Min bil har vært i familien siden 2004, og sålangt har vi ikke hatt noe problemer med den. 12 år gammel bil og 160.000 km og ikke noen andre feil enn vanlige slitedeler.

 

Du må kanskje plusse på et par tusenlapper, men da får du en god bil :) Har selv ligget på 0.5 L på mila ved langkjøring.

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett endel på Honda i det siste, spesielt civic men synes det er de samme som har ligget på finn.no siden jeg har tittet.

har lyst på en større bil enn en 3dørs bil.

muligens sedan, eller 5 dørs kombi er en bil med mye god plass..

 

om det er FWD eller RWD har ingenting å si for min del.

modell året burde ligge på 1995 og oppover.

 

tror det også er litt vanskeligere å skaffe seg bil nå i desember måned med tanke på utvalg.

 

men hvis noen kommer over linker på finn.no så post det her :)

Helst en bil som ligger rundt i Akershus/Oslo området.

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah!

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20022168

 

Men fra spøk til alvor: Finn en lite kjørt japse med komplett servicehefte, så bør du få en driftsikker bil!

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i dag og tittet på en honda Civic 97 model sedan !

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20107304

 

Bilen har gått 195.000 km. jeg fikk prutet bilen ned til 29.000 kr men vet ikke om bilen er verdt det.

 

karoseri messig var den meget bra. eneste som var kjipt var interiøret . var slitasje på dashbord slik at man kan se skum gummi på dashen. var ikke et pent syn..

 

MEN ! burde jeg kjøpe den for 29.000 kr eller er det et dumt kjøp? motor og diverse funket bra.. ble EU godkjent for 3 måneder siden. :cab

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de Mercedes e-klassene har jo gått så svin langt i kilometer. og var ikke mange å få tak i mitt område.

VW Lupo er stillige de men er nokk for liten bil for min del..

 

Ja så klart er det noen problemer med bil til 30.000 lapper er jo ikke snakk om noe bil til 200.000 da hadde jeg vært MYE mer skeptisk...

 

men stusser litt på den civicen .. kunne ha tenkt meg en toyota carina men de jeg har sett på er så sattans sletne og gått 230.000 km osv..

 

nei bil ekke lett UFF !

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern har hatt sin 1997 mod MB C200 i en del år. Aldri vært noen problemer med den siden han kjøpte den i 2001, utenom litt rust her og der. Gått 400.000 og går som ei kule enda. :)

Men nå høres det ut som eksosanlegget begynner å ruste da, hehe. Men det er da på tide etter så mange år. :)

 

Så de w202'ene også er å anbefale.

 

Eksempler på biler jeg ville vurdert:

MB C180 '95, 260.000 km, 23.000 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår