Gå til innhold

Golf 4 1,9Tdi 1998 Øke hk

Ranger emnet


conter

Anbefalte innlegg

bsr har jeg ikke hørt om :)

Men det finnes helt sikkert mange som vet veldig godt hva de driver med :)

Som "kimbeer" sier, så trenger du eksos hele veien ja :)

noe annet vil du ikke få særlig effekt av. Vet ikke hvor stor forskjell det er på de forskellige effekt annleggene, men vil tro det er mye av det samme så lenge du kjører strakt;) Lyden blir rimelig heftig også! Ikke den brommingen du får på bensin nei, men kommer en blåselyd som høres bra ut, og en del hissigere lyd når du drar på og kjører på turtall :)!

 

Okei, dette er jo ikke bare bare. Er GREIT trangt under bilen. Men tusen takk for hjelpa! ;) Kommer nok noen flere spørsmål, virker som om du kan dette.

 

http://sv.bsr.se/products/

 

Bsr har jo forhandlere i flere land da, så regner med at de vet hva de driver med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okei, dette er jo ikke bare bare. Er GREIT trangt under bilen. Men tusen takk for hjelpa! ;) Kommer nok noen flere spørsmål, virker som om du kan dette.

 

http://sv.bsr.se/products/

 

Bsr har jo forhandlere i flere land da, så regner med at de vet hva de driver med?

 

Ja nå vet jeg hva du mener med Bsr :)!men har ikke mye kjennskap til de :) er sikkert gode som gull! Uansett, Det blir jo ikke helt strake rør hele veien, men du vil hente inn noen hester av og bytte eksos helt frem. Så høres det bedre ut også =)

 

Bare hyggelig og kunne svare på spm =) Driver jo og trimmer og styrer på denne golfen min også, så lærer mye underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting jeg la merke til på denne BSR siden også..

Ser ut som om de også bare kjører en standard prosedyre. De skriver f.eks det at om du har en 150 hk 1,9 tdi så chipper de den til 180hk/370 nm.

 

Bare da jeg hadde 155 hk i bilen min, hadde jeg 390 nm. Dette var fordi de skreddersydde "chippen/softwaren" til min bil. Nå yter den over 420 nm..

 

 

Jeg vet ikke hvordan disse oppererer, men ser ut som om de også bare dytter inn en software som er ferdiglaget. Er ikke imponerende og gå fra 150 hk til 180.. 150 hk utgavaen har også en garret gt17 og man kan hente mye mer ut av denne bilen her, enn hva de har oppført. Den tåler faktisk mye før den ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men hvor chippa du bilen din hen da? Altså.. hvis jeg skal ha eksos så må jeg jo evt. kjøpe noe ferdig lagd. Svendsen Eksos skulle jo ha 7500kr for "catback". Det synes jeg er i det drøyeste laget. Sveise selv er ikke aktuelt da jeg aldri har sveiset før :( Jeg har altsi garret gt17? Men hva heter den mer.. er jo noe med vnt eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men hvor chippa du bilen din hen da? Altså.. hvis jeg skal ha eksos så må jeg jo evt. kjøpe noe ferdig lagd. Svendsen Eksos skulle jo ha 7500kr for "catback". Det synes jeg er i det drøyeste laget. Sveise selv er ikke aktuelt da jeg aldri har sveiset før :( Jeg har altsi garret gt17? Men hva heter den mer.. er jo noe med vnt eller noe sånt?

 

Jeg chippet den hos et firma i Drammen som har veldig god peiling,

Men kom akkurat i kontakt med en spesialist som har utrolig god erfaring med akkurat dette. Kan Snakke med han for deg, om du er interessert i og chippe. Tenkte og chippe den der selv etter jeg har byttet til en ny turbo :)

 

Selv har han hatt en 1,9 tdi men med 150 hk originalt. Han fikk over 230 hk i den og hadde mer og hente. Så en film hvor den spant i rundinger på tørr asvalt.. var altså en 4motion. Så blir prosjektet mitt selv og få min bil til det nivået.

 

Den eksosen tror jeg ikke jeg ville tenkt på i første omgang om jeg hadde vært deg. Det er som sagt veldig dyrt, men det er mye bedre om du bygger den selv om du har mulighet til dette.Vet ikke om du kansje kjenner noen som kan sveise? :)

En intercoller hadde isåfall vært min førsteprioritet.

Dette tjener du som sagt ca 10 hk på, og det ser bra ut i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært konge! Så lenge det blir gjort en bra jobb da. Ja, eksosen fra Svendsen er ikke aktuell. Men lurer på om jeg skal koste på meg en ny turbo før jeg gjør noe som helst. Bilen min har snart trilla 180 000km, og hvis jeg skal starte med dette nå. Så tror jeg den ryker ganske så fort egentlig.

 

Vet du om noe sted som selger ferdig fmic-kit? Altså med rør osv. som passer til bilen min? Jeg synes dette med eksosen er litt vanskelig. Skal jeg bare kjøre på med 3" strakrør hele veien fra turboen, uten noen lyddemper, eller burde jeg ha lyddemper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, dette er jo ikke bare bare. Er GREIT trangt under bilen. Men tusen takk for hjelpa! ;) Kommer nok noen flere spørsmål, virker som om du kan dette.

 

http://sv.bsr.se/products/

 

Bsr har jo forhandlere i flere land da, så regner med at de vet hva de driver med?

Btw, du har pumpedysemotor. Med mindre du vil bruke 10000++kr på 4dyser, ville jeg holdt meg til kun chip. + evt IC og større eksos..

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke bytte ut de dysene nei. For min egen del, og de jeg vet som har gjort det samme, så funker disse dysene mer enn nok.

Spørs helt hvor mye du tenker du skal ha i motoren. Skal det være litt over 200 så funker de. Når du chipper den hos noen som spesial-lager chippen til din bil så vet de hvor smertegrensen går, og det er holdbart.

 

Når det gjelder den eksosen så har jeg veldig lite peiling på hvor det skaffes :/ Jeg ville kansje søkt litt rundt på nettet.. Eller så er det mange som har peiling på det og bygge eksos. Kan sikkert spørre på thorsov også, for de selger rør og vet omtrent hva du trenger for og bygge. Eller så kan du snakke med de på svendsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WMI er i enkelhet ei dyse som som sprer vanntåke, eller ethanol (har til og med hørt at vindusspylervæske kan brukes i kulda), inn i boostlufta rett før innsuget. Vanntåke er blant de mest effektive nedkjølingsmetodene man kjenner. Er derfor brannvesenet tåkelegger for å slukke brann.

I alla fall: Du kjøler lett ned boostlufta til lavere temperatur enn med IC, og slipper trykkfallet og forsinkelsen en IC forårsaker.

Systemet er styrt av en trykkbryter, som starter vanntåka ved et visst ladetrykk. Og så slipper man håpløse IC montasjer da.

Fremme på Suburban er det radiator, oljekjølere for girkasse og for motor, samt kondensator for A/C. Kan si det er fullt nok.

Drifterne vil sikkert klage, da det ikke ser så kult ut uten en diiger IC i stedet for frontfanger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår